  • 1. Data: 2017-02-21 17:49:06
    Temat: Jak wejść do BIOS-u? :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Płyta H-IG41 ma 6 wejść USB i nie ma wejść PS/2. Wszystkie USB są OK, bo
    kiedy butuję z ich użyciem komp z pendrajwa, to komp się zabutuje i
    wystartuje Linuksa.
    Ale (choć POST zgłasza "initializing USB controllers") to za cholerę ani
    mysz ani klawiatura USB nie działają ani pod BIOS ani w systemie który
    butuję. Wypróbowane na dwóch różnych, sprawnych kompletach.
    W tej płycie do BIOS wchodzi się F10. Oczywiście, nie skutkuje. Klawisz
    Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
    a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś
    pomysła na wejście do BIOS?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-02-21 21:07:00
    Temat: Re: Jak wejść do BIOS-u? :)
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 17:49:09 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    > Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
    > a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś

    Mialem podobny problem.
    Podpialem usbowa klawire przez te smieszna przejsciowke ps2.

    W samym biosie gmyrałem przy ustawieniach legacy usb czy cos. Ale i tak okazjonalnie
    całośc sie dziwnie zachowywała. W rezultacie klawiatura jest podpieta do dzis po ps2.

    Kup klawirke na te okazje, za te 15 pln. I jak do biosu bedziesz chcial wchodzic to
    podlacz. A jak normalnie korzystac to z wygodnej usb-owej...

  • 3. Data: 2017-02-21 21:13:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 12:07:00 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > Podpialem usbowa klawire przez te smieszna przejsciowke ps2.

    No ale jak ja mam to zrobić jak nie mam PS/2? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-02-21 22:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > No ale jak ja mam to zrobić jak nie mam PS/2? :)

    A moze przywroc bios do ustawien fabrycznych? Moze ktos wyłączył obsługe
    usb i na defaultowych ustawienaich bedzie wlączona?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 5. Data: 2017-02-21 22:15:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 21:00:47 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > A moze przywroc bios do ustawien fabrycznych? Moze ktos wyłączył obsługe
    > usb i na defaultowych ustawienaich bedzie wlączona?

    A jak to zrobić nie mogąc wejść do BIOS?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2017-02-21 22:28:01
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.02.2017 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > A jak to zrobić nie mogąc wejść do BIOS?

    Może jest zworka.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2017-02-21 22:32:09
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > A jak to zrobić nie mogąc wejść do BIOS?

    No Maćku, chyba masz swoje lata, a skrobnąłeś jak te pijane dziecko we
    mgle... ;-)
    Przecież by zresetowć BIOS do "fabryki" nie musisz nigdzie "wchodzić",
    wyjmujesz bateryjkę BIOS-ową, czekasz z pół minuty, albo jeszcze
    zwierasz na zaciskach, i wszystkie wy-gmerane przez jakiegoś ktosia
    ustawienia idą w cholerę.
    Ale pewnie masz rację, co do tego, że płyta padnięta. Dla pewności
    sprawdź czy nie zawinił klawikord, a to go do innego kompa podepnij a to
    posłuż się innym klawikordem. Jeśli płyta nie ma PS-2, to *musi*
    obsłużyć taki via UB, nie ma bata!

  • 8. Data: 2017-02-21 22:45:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 21:28:01 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > Może jest zworka.

    Zworka do resetowania biosu do wartości domyślnych? Jeśli ją masz na
    myśli to jest, oczywiście. I wyczyniałem różne szopki z jej udziałem,
    począwszy od poprawnej procedury resetu, ale tą drogą do biosu nie
    wszedłem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-02-21 22:52:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 22:32:09 +0100, JaNus napisał(a):

> [...]
    > wyjmujesz bateryjkę BIOS-ową, czekasz z pół minuty, albo jeszcze
    > zwierasz na zaciskach, i wszystkie wy-gmerane przez jakiegoś ktosia
    No niby racja :) można zworką przywrócić domyślne wartości (i to
    robiłem) ale to nic nie daje i mimo wszystko chciałbym tam podłubać.
> [...]
    > sprawdź czy nie zawinił klawikord, a to go do innego kompa podepnij a to
    > posłuż się innym klawikordem. Jeśli płyta nie ma PS-2, to *musi*
    Też tak myślę. Klawy i myszy na 100% sprawne, spoko. A nie działają :)
    I jak to jest że wejście USB jest dobre dla pena a nie jest dobre dla
    myszy? Dziiiwne.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2017-02-22 00:05:18
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Też tak myślę. Klawy i myszy na 100% sprawne, spoko. A nie działają :)
    > I jak to jest że wejście USB jest dobre dla pena a nie jest dobre dla
    > myszy? Dziiiwne.

    Miałem coś podobnego, kiedy postanowił paść zasilacz. Długo nie mogłem
    dojść o co chodzi, ale za jakiś czas z zasilacza poleciał dym, a z nowym
    porty USB zaczęły działać jak należy.