  • 1. Data: 2017-02-21 17:52:42
    Temat: Jak wejść do BIOS-u? :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Płyta H-IG41 ma 6 wejść USB i nie ma wejść PS/2. Wszystkie USB są OK, bo
    kiedy butuję z ich użyciem komp z pendrajwa, to komp się zabutuje i
    wystartuje Linuksa.
    Ale (choć POST zgłasza "initializing USB controllers... DONE") to za
    cholerę ani
    mysz ani klawiatura USB nie działają ani pod BIOS ani w systemie który
    butuję. Wypróbowane na dwóch różnych, sprawnych kompletach.
    W tej płycie do BIOS wchodzi się F10. Oczywiście, nie skutkuje. Klawisz
    Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
    a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś
    pomysła na wejście do BIOS?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2017-02-21 18:01:26
    Temat: Re: Jak wejść do BIOS-u? :)
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
    > a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś

    Generalnie dla tej rodziny płyt:
    1. Turn off the computer and wait five seconds.

    2. Turn on the computer and immediately press the F10 key *repeatedly* until
    a BIOS Setup screen opens.

    If nothing happens, press the F1 key *repeatedly*.

    Czyli napier..aj w klawisz F10, jakbyś grał w Decathlon.

    JoteR

  • 3. Data: 2017-02-21 18:26:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 18:01:26 +0100, JoteR napisał(a):

    > Czyli napier..aj w klawisz F10, jakbyś grał w Decathlon.

    Ni cholery :) Inny pomysł jakiś? :)
    No rozumiem że coś ktoś w BIOS przestawi i brak wsparcia dla USB podczas
    startu (co w ogóle nie powinno być możliwe w płycie bez PS/2) ale żeby
    uruchomiony linuks live nie reagował na mysz i klawiaturę to pierwsze
    widzę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2017-02-21 19:29:01
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/21/2017 12:26 PM, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > startu (co w ogóle nie powinno być możliwe w płycie bez PS/2) ale żeby
    > uruchomiony linuks live nie reagował na mysz i klawiaturę to pierwsze

    jesli nie dziala napierdalanie w ESC, F1, F2, F10, F11, F12 i pare
    innych, to moze wywolac blad braku czegos. twardego dysku, pamieci? moze
    nawet odpiac na chwile monitor, zeby BIOS zglosil blad i wtedy przez F1,
    zaprosil do jego penetracji? <rs>

  • 5. Data: 2017-02-21 20:00:58
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > Pause też nie działa. Reset BIOS nie pomógł i nie mam więcej pomysłów :)
    > a jest cień szansy że jak się do BIOS dostanę to coś wymodzę. Ma ktoś

    Chyba jedyne wyjście - odłączyć HDD.

  • 6. Data: 2017-02-21 20:56:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 20:00:58 +0100, Trybun napisał(a):

    > Chyba jedyne wyjście - odłączyć HDD.

    Dyski są dwa i są odłączone bo tylko wtedy komp butuje z pena. Jak dyski
    odłączę i pena wyjmę, komp po poście staje i zgłasza brak urządzenia
    butowalnego, normalne. Jak podłączę dysk z oryginalnym systemem to komp
    butuje z niego jakiegoś windowsa ale że jest on popsuty to proces staje
    na jakmś bluescreenie. Tak czy owak, manewry z dyskami nic nie dały
    jesli chodzi o wejście do biosa.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-02-21 21:11:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 13:29:01 -0500, rs napisał(a):

> [...]
    > innych, to moze wywolac blad braku czegos. twardego dysku, pamieci? moze
    > nawet odpiac na chwile monitor, zeby BIOS zglosil blad i wtedy przez F1,

    Bez pamięci piszczy i tyle. Odłączanie monitora nic nie daje, wymiana
    grafiki też. Ale próbowałem walić po wszystkich górnych klawiszach i raz
    jeden bios się odpalił. Oczywiście nie wiem który klawisz czy kombinacja
    poskutkowała :) Ale nie udało się tego powtórzyć. No i za tym razem
    kiedy bios się pokazał, oczywiście nie dało się go obsłużyć z klawiatury
    :) Kicha. Wygląda na to że płyta do kasacji choć na oko zdrowa.
    Ciekawe, co powoduje że pendrajwy są obsługiwane przez gniazdo USB a
    klawiatury i myszy nie. To jedno z ciekawszych uszkodzeń płyty głównej
    jakie widziałem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2017-02-21 21:16:53
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/21/2017 3:11 PM, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > jeden bios się odpalił. Oczywiście nie wiem który klawisz czy kombinacja
    > poskutkowała :) Ale nie udało się tego powtórzyć.

    hehehe. tez tak miałem parę razy. strasznie frustrujące. może to
    zwiększy trochę szanse przywalenia w odpowiedni klawisz.
    http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/
    <rs>

  • 9. Data: 2017-02-21 22:11:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 15:16:53 -0500, rs napisał(a):

    > hehehe. tez tak miałem parę razy. strasznie frustrujące. może to
    > zwiększy trochę szanse przywalenia w odpowiedni klawisz.
    > http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/

    E tam, to elementarz :) Zresztą moja płyta w POST wyraźnie podaje "press
    F10", nie ma wątpliwości. Problem polega na tym że to F10 działa raz na
    100 odpaleń płyty mniej więcej. Już mi się udało wejść do biosu 2 razy,
    za drugim razem nawet przez kilka kroków (inaczej kilka sekund)
    klawiatura działała zanim przestała. IMO coś jest nieodwracalnie popsute
    i płyta pójdzie do kasacji.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2017-02-21 23:14:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > butuje z niego jakiegoś windowsa ale że jest on popsuty to proces staje
    > na jakmś bluescreenie. Tak czy owak, manewry z dyskami nic nie dały

    Spróbuj wystartować płytę bez nośników pamięci i bez klawiatury.
    Jak zatrzyma się z błędem braku urządzenia, to podłącz klawiaturę i po
    chwili zobacz, czy zaświeca się i gaśnie NumLock albo CapsLock - wtedy
    wiadomo przynajmniej, czy klawiatura jako taka jest widoczna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam