  • 1. Data: 2015-03-25 15:44:22
    Temat: Jak wrócić do domu...;-)
    Od: Marcin <m...@g...com>

    witam, planuje w przyszłym tygodniu wycieczkę po zakup samochodu. Auto stoi w Polsce,
    tablice wywozowe z żółtym paskiem straciły już ważność. Jak mogę wrócić legalnie taki
    autem do domu? Sprzedający przez telefon oświadczył że wypisze mi dokument
    /ubezpieczenie/ z którym mogę bezpiecznie i bez obaw wracać.
    Tylko na jakie tablice rejestracyjne będzie to ubezpieczenie?, przecież auto nie jest
    zarejestrowane, czy jest jakaś możliwość /oprócz lawety/ legalnego i spokojnego
    powrotu? czy raczej trzeba się liczyć z kolejną wycieczką po zarejestrowaniu auta w
    moim urzędzie komunikacji? a może mogę auto zarejestrować w urzędzie komunikacji
    niekoniecznie w moim miejscu zamieszkania?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-03-25 15:55:04
    Temat: Re: Jak wrócić do domu...;-)
    Od: m...@g...com

    i jeszcze jedna kwestia: auto nie jest opłacone w Polsce /Agencja celna/ czy na to
    jest jakiś określony czas? sprzedający twierdzi że korzystniej /taniej?/będzie jeżeli
    ja zrobię sam te formalności na siebie /on mi w tym ma pomóc/, czy na to jest
    określony czas od przywozu auta z zagranicy? auto przyjechało z niemiec chyba w
    lutym....

  • 3. Data: 2015-03-25 16:05:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    określony czas od przywozu auta z zagranicy? auto przyjechało z niemiec chyba w

    i jeszcze pewnie umowa z niesitniejącym niemcem?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-03-25 16:07:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >sprzedający twierdzi że korzystniej /taniej?/będzie jeżeli ja zrobię
    >sam te formalności na siebie /on mi w tym ma pomóc/,

    Dla niego korzystniej, dla Ciebie taniej ... ale sie moze zmienic w
    bardzo drogo :-)

    >czy na to jest określony czas od przywozu auta z zagranicy? auto
    >przyjechało z niemiec chyba w lutym....

    Moze cos sie zmienilo, ale dawniej na zgloszenie akcyzy bylo 5 dni.
    Maly kruczek - od daty przywozu.
    Mogles kupic, a potem sobie siedziec dalej w Niemczech i wrocic
    wczoraj.

    Warto obejrzec dokumenty czy jest tam jakas data.
    Miesiac ... troche dlugo..
    No ale jakbys na potwierdzenie mial niemiecka polise wypisana
    przedwczoraj ...

    Ja sie na tych zoltych tablicach nie znam, ale tam zdaje sie Niemcy
    wprowadzili bardzo duza dowolnosc ... zeby on Cie na kolejna mine nie
    wprowadzil, ze jakis tam papierek ci wypisze, a potem sie okaze ze do
    rachunku dojdzie jeszcze kara za niemanie OC, albo, odpukac, jakies
    odszkodowanie.

    Drogie to auto ? Ogolnie to lepiej jak on zarejestruje, nawet jak masz
    mu potem doplacic tych kilkaset zl.

    J.

  • 5. Data: 2015-03-25 16:10:13
    Od: Marcin <m...@g...com>

    W dniu środa, 25 marca 2015 16:06:14 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    pewnie tak, umowa będzie z niemcema, bawić się w to? czy raczej dać sobie spokój?

  • 6. Data: 2015-03-25 16:12:07
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 25 marca 2015 16:07:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > odszkodowanie.
    >
    > Drogie to auto ? Ogolnie to lepiej jak on zarejestruje, nawet jak masz

    auto w okolicach 15tys,

  • 7. Data: 2015-03-25 16:31:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > witam, planuje w przyszłym tygodniu wycieczkę po zakup samochodu. Auto
    > stoi w Polsce, tablice wywozowe z żółtym paskiem straciły już ważność. Jak
    > mogę wrócić legalnie taki autem do domu?

    Wyrobić nowe, mogą być próbne.

  • 8. Data: 2015-03-25 16:33:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > pewnie tak, umowa będzie z niemcema, bawić się w to? czy raczej dać sobie
    > spokój?

    Jak z Niemcem?
    Ten Niemiec tam będzie?
    Bo jak nie, to czysty szwindel, popełniasz przestępstwo podpisując coś
    takiego.
    W tym momencie legalne tablice, to Twój najmniejszy problem.

  • 9. Data: 2015-03-25 16:49:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin wrote:

> [...]
    lutym....

    > pewnie tak, umowa będzie z niemcema, bawić się w to? czy raczej dać sobie spokój?

    poświadczenie nieprawdy, ewentualne roszczenia co do kradzionego
    pojazdu, unikanie opodatkowania, brak mozliwości dochodzenia roszczeń od
    sprzedającego ...

    dojazd to faktycznie twój najmniejszy problem

  • 10. Data: 2015-03-25 18:04:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    Marcin wrote:
> [...]
    >od
    >sprzedającego ...
    >dojazd to faktycznie twój najmniejszy problem

    Co nie zmienia faktu, ze IMO jakas polowa czy wiecej pojazdow z
    zachodu jest tak sprzedawana.

    Bo moze sie okazac ze najwiekszy problem to jednak byl dojazd ...

    J.