  • 1. Data: 2018-08-19 12:28:15
    Temat: Jak wydoić barana?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Można np. sprzedać mu hallotron, wart może 2 zł, za 19 zł. Tylko wtedy to
    już nie jest hallotron, tylko czujnik pola do skutera.

    https://allegro.pl/czujnik-pola-skuter-trojkolowiec-
    ginger-500w-i6446142310.html

    Podobną praktykę widziałem w innych kategoriach (zwykły, tani tranzystor,
    ale do konkretnego modelu komórki / komputera samochodowego, nagle zyskuje
    20x na wartości).

  • 2. Data: 2018-08-19 12:46:08
    Temat: Re: Jak wydoić barana?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 12:28, Queequeg pisze:
> [...]
    > ale do konkretnego modelu komórki / komputera samochodowego, nagle zyskuje

    Nie odkryłeś Ameryki.
    Bardzo dawno temu, w sklepie AGD (kiedy jeszcze sklepy były tylko
    "państwowe") widziałem "przedłużacz antenowy" i obok identyczny "kabel
    wideo" wielokrotnie droższy. ;)
    Jak się daje, to się kraje.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 3. Data: 2018-08-19 13:33:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.08.2018 o 12:28, Queequeg pisze:
    > Można np. sprzedać mu hallotron, wart może 2 zł, za 19 zł. Tylko wtedy to
    > już nie jest hallotron, tylko czujnik pola do skutera.
    Stary dowcip mi się przypomniał:
    Zepsuła się spłuczka, wezwano hydraulika.
    Hydraulik pooglądał, puknął młotkiem, spakował narzędzia i żąda 100 złotych.
    Klient oburzony: jak to 100 zł za puknięcie młotkiem? Proszę o
    szczegółowy rachunek.
    Hydraulik tak rozpisał:
    - za puknięcie młotkiem 1 zł
    - za to, że wiedziałem jak - 99 zł
    Jacek

  • 4. Data: 2018-08-19 15:07:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..
> [...]
    > ale do konkretnego modelu komórki / komputera samochodowego, nagle zyskuje

    No ale czemu Cię to dziwi?
    Myślisz że łatwo jest dojść do informacji jaki czujnik do skutera będzie
    pasował?
    Informacja kosztuje. Wiedza jst warta pieniędzy.

  • 5. Data: 2018-08-19 15:13:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 15:07, Pszemol pisze:
> [...]
    > będzie pasował?
    > Informacja kosztuje. Wiedza jst warta pieniędzy.

    Nie no co Ty?

    Każdy powinien za darmo oferować swoją wiedzę oraz pracę. Kto tak nie
    robi to buc i cwaniak.

  • 6. Data: 2018-08-19 16:34:37
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-19 o 15:13, Uzytkownik pisze:

    > Nie no co Ty?
    >
    > Każdy powinien za darmo oferować swoją wiedzę oraz pracę. Kto tak nie
    > robi to buc i cwaniak.

    Gorzej: kapitalista. Co to, jak wiadomo, spija krew ludu pracującego
    miast i W.S.I.
    A to przez generowanie "wartości dodanej". Dlatego tej "wartości" w
    socjalizmie niet...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 7. Data: 2018-08-19 18:48:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Można np. sprzedać mu hallotron, wart może 2 zł, za 19 zł. Tylko wtedy to
    > już nie jest hallotron, tylko czujnik pola do skutera.

    No to sobie sprawdź, ile kosztuje hallotron pod nazwą "czujnik ABS".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2018-08-19 19:55:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No to sobie sprawdź, ile kosztuje hallotron pod nazwą "czujnik ABS".

    Ale w tym przypadku już to nie jest w TO92. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2018-08-19 23:43:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > złotych.
    > Klient oburzony: jak to 100 zł za puknięcie młotkiem? Proszę o szczegółowy

    Kiedyś, za późnego PRL-u była afera, nie pamietam wielu szczegółów, ale
    mniej-więcej polegało to na tym:

    Coś sie spsuło było.
    Błahostka jakaś, powiedzmy, że przycisk elektroniczny do dzwonka. A rozpiska
    przedstawiała się mniej-więcej tak, chodzi o skalę:
    Tranzystor BC237 - 2 złote (jeszcze na stare pieniądze)
    Opornik 10 kOhm - 15 groszy
    Kondensator 47 uF 25V - 3 złote.

    I "klu" - naprawa 300 złotych.

    Aż w kilku programach to pokazano. Że jakim cudem tak drogo. Ale po 30
    latach z okładem trudno już sobie przypomnieć.
    Wolny rynek, alternatywni operatorzy telekom, kantory z dolarami, były
    jeszcze pojęciami abstrakcyjnymi.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 10. Data: 2018-08-22 20:03:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message

> [...]
    > Ale po 30 latach z okładem trudno już sobie przypomnieć.
    > Wolny rynek, alternatywni operatorzy telekom, kantory z dolarami, były

    No ale Ciebie to dziwi? Czy naprawa urządzenia powinna kosztować
    równowartość zużytych części elektronicznych? Nie rozumiem.... wyjaśnij.