  • 1. Data: 2016-05-27 13:34:15
    Temat: Jak wygladac powinna sprzedaz samochodu handlarzowi
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,
    sprzedaję samochód, jak wiele innych osób. Ale mieszkam na zadupiu, i pojawil się na
    moim zadupiu tylko jeden handlarz. Zawodowy "kupie-każdy-samochod".
    Cena uzgodniona, pan wyjmuje kasę, ale bez umowy.
    Ja na to:
    - ?
    ten pytajnik to moje zdziwienie.
    Handlarz wyjaśnia, że bierze auto, kasę mi zostawia, a umowę podpisze w moim imieniu
    z nowym nabywcą.
    Wycofałam się.

    Jak wygląda (powinna wyglądać) prawidłowo i bezpiecznie dla mnie transakcja sprzedaży
    auta handlarzowi?
    Tak samo jak każdej innej osobie fizycznej, czy inaczej?
    Majka

  • 2. Data: 2016-05-27 13:51:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 04:34:15 -0700 (PDT), Majka napisał(a):
> [...]
    sprzedaży auta handlarzowi?
    > Tak samo jak każdej innej osobie fizycznej, czy inaczej?

    Jesli zawodowy handlarz, to inaczej, ale tu pewnie jako osoba fizyczna
    wystepuje :-)

    Ryzyk az tak wielkich nie ma, tym niemniej troche jest:
    -dlugo mozesz nie wiedziec kto tym autem jezdzi, a beda przychodzily
    mandaty,
    -policja w sprawie wypadku moze zawitac, czy innego przestepstwa -
    przemyt np,
    -jako wlasciciel masz obowiazek ubezpieczac, a jak nieubezpieczone
    spowoduje wypadek, to placisz odszkodowanie.
    -koncowej umowy pewnie nie zobaczysz ... ktos podrobi podpis ?
    -nabywca moze sie o rekojmie sadzic ...

    Dobrze byloby miec z jakas pisemna umowe - np na posrednictwo w
    sprzedazy. Ale wtedy grozi, ze odda auto i zazada zwrotu
    zaliczki/kaucji czy jak to tam nazwiecie :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-05-27 14:51:21
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Wycofałam się.
    nie wiem czy to cos da i czy tak wolno:
    niech zosawi noramalna umowe z podpisem ale bez daty.
    jak przyleci z umowa na kolejnego gosca - swoja dostanie.
    jak przyleci pies, mandat cokolwiek zlego jak napisali wyzej - wpisujesz
    date z tamtego dnia i pokaujesz umowe.
    ale to moze trwac . co z wyrejestrowaniem?
    i co i on poszedl sobie???
    wolal nie zarobic wogole zamiast zarobic i zaplacic podatek???

  • 4. Data: 2016-05-27 15:26:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wpisywanie daty po terminie zawarcia umowy jest przestepstwem przeciwko dokumentom,
    czy jakos tak. Calkiem realne i wysokie kary za to groza.

  • 5. Data: 2016-05-27 16:52:13
    Od: Witak <d...@g...com>

    W dniu 2016-05-27 o 13:34, Majka pisze:
> [...]
    na moim zadupiu tylko jeden handlarz. Zawodowy "kupie-każdy-samochod".
    > Cena uzgodniona, pan wyjmuje kasę, ale bez umowy.

    absolutnie, w życiu bym tak nie sprzedał

  • 6. Data: 2016-05-27 17:18:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 16:52:13 +0200, Witak napisał(a):
    na moim zadupiu tylko jeden handlarz. Zawodowy "kupie-każdy-samochod".

    > absolutnie, w życiu bym tak nie sprzedał

    Skoro pan tak dziala, to widac wielu sprzedaje.
    I wielu kupuje :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-05-27 19:33:31
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    net...

    >Skoro pan tak dziala, to widac wielu sprzedaje.
    >I wielu kupuje :-)

    Takie sa wlasnie realia. I to od wielu lat.

  • 8. Data: 2016-05-27 20:19:00
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 19:33:31 +0200, Ghost napisał(a):

    > Takie sa wlasnie realia. I to od wielu lat.

    A jak za rok przyjdzie policja i zapyta kto tym samochodem właśnie
    zatankował cały zbiornik paliwa i podczas ucieczki potrącił policjanta, to
    co powiesz? Że sprzedałeś na gębę jakiemuś ziutkowi, który miał przyslać
    umowę i nie przysłał?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 9. Data: 2016-05-27 22:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P.B. p...@w...pl ...

> [...]
    > policjanta, to co powiesz? Że sprzedałeś na gębę jakiemuś ziutkowi,
    > który miał przyslać umowę i nie przysłał?

    A msz obowiązek sporządzenia pisemej umowy sprzedazy?

  • 10. Data: 2016-05-27 22:03:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik P.B. p...@w...pl ...

    > A msz obowiązek sporządzenia pisemej umowy sprzedazy?

    nie. możesz zadzwonić po Ziutka, ze by potwierdził, że od Ciebie kupił.
    na pewno to zrobi

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?