  • 11. Data: 2020-03-05 05:50:38
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 12:59:00 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> [...]
    Haczyk jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej
    kilku RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    Po to jest trójfazowy żeby za dużo nie skakał.

    stary licznik prądu. Ale za słaby by był, trzeba by majstrować coś z neodymów i
    blachy miedzianej, czy aluminiowej.

    > Piachoo, jak duzy jest ten globus?

    > Takby się miał szybko zmutować? Ja sobie tę dziwną śmiertelność we
    > Włoszech tłumaczyłem większą liczbą ludzi starszych (innym profilem
    > demograficznym).

    To tylko hipoteza, co im wyjdzie to nie wiadomo. Do walki rzucili wszystkie siły. W
    badaniach genetycznych Korea jest bardzo mocna, ale w informowaniu prasy to oni są
    słabi.

    > Poczekaj jeszcze z rachunkami, bo czym lepiej kraj rozwinięty, tym
    > dłużej mogą walczyć na oiom'ach przypadki krytyczne.

    Takie rachunki na publikowanych statystykach są OKDR, bo nigdy nie wiesz jak kogo
    klasyfikują. Jak ktoś zmarł na izbie przyjęć bo cały szpital był zarobiony covidem i
    nie było komu się nim zając, a on wcale nie miał covida, tylko insulina mu się
    skończyła- to w statystykach może iść do tego samego worka.

    > Nie 3-5%? MZ brak właściwej opieki dla ciężkich przypadków.

    Teraz już pomału schodzą, wcześniej liczyłem i wychodziło 35%, jednego dnia nawet
    40%.

    > Tu (SG) też sobie bardzo dobrze radzą, choć testy to min parę godzin, bo
    > genotyp SARS jest w lokalnej populacji i jest zbieżny w 80% z covid-19.

    Tak go nazywają. Może zmutował z SARSa, coraz więcej słońca jest, a to ważny czynnik
    w mutacjach.

    > Koleżanka miałą lecieć koło Wielkanocy i chyba zrezygnuje. Ja zaś się
    > myknąłem i zdążyłem wrócić z PL w połowie lutego, Chyba bym się bał w
    > tej chwili, głównie z powodu nieprzewidywalności wśród współpodróżnych i
    > ryzyka kwarantanny, jak nie w PL to w drodze powrotnej.

    Ja się najpierw przesiadam w MUC. Jak im wysiada 500 skośnookich z samolotu, każdy z
    maseczką na gębie, to jest panika, się nie dziwię. A jeszcze każdy charcha i smarka,
    jak to Azjaci. W Polsce po prostu robią przejście, żeby jak najszybciej opuścili
    lotnisko :-)

  • 12. Data: 2020-03-05 06:08:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2020 20:50:38 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > To tylko hipoteza, co im wyjdzie to nie wiadomo. Do walki rzucili
    > wszystkie siły. W badaniach genetycznych Korea jest bardzo mocna,

    Chinczycy nie byli mocniejsi ?

    > ale w informowaniu prasy to oni są słabi.

    Kraj w stanie wojny :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-03-05 08:07:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 14:00:02 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Hm, to w Chinach podawano setki zmarlych.
    > W Europie to na razie kilkasat zarazonych ... znanych.

    Ale co z tego wynika?

    > W Polsce moglo nie byc potrzeby wiecej ludzi badac.

    Wiadomo, jak kogoś nie podejrzewasz, to go nie badasz :-)

    > Ale ten koreanski test ciekawy.
    > Jesli dobry - to czemu Polska go nie kupila, ale jesli kiepski ...

    Normalnie to bym Ci powiedział żebyś zadzwonił do biura posła ze swojego okręgu, tam
    poprosił żeby przygotowali interpelację, którą ten poseł by wysłał do ministerstwa,
    wtedy byś otrzymał informację.

    > No i ostatnio przebadalismy jakies 200 osob w 24h - internaty w
    > Policach.

    > Od 70 lat. Zdazyli sie przyzwyczaic :-)

    PRL nie zdążył się przyzwyczaić, ale po Czarnobylu OC się przydała.

    > W kwestii zagrozenia zarazeniem czy ogolnie?

    Ogólnie też.

    > Ja bym tam profilaktycznie radzil przez Berlin, bo Cie jeszcze
    > zatrzymaja na lotnisku :-)

    W sensie że przez Berlin lepiej niż przez lotnisko?

  • 14. Data: 2020-03-05 08:10:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 14:08:35 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Chinczycy nie byli mocniejsi ?

    Chińczycy są zawsze najmocniejsi :-)

    > Kraj w stanie wojny :-)

    Teraz wojna polega na tym że trolle podają Ci więcej informacji niż rząd.

  • 15. Data: 2020-03-05 08:17:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-05 o 00:08, piachoo pisze:
    jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej kilku
    RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    ges/governor-257x138.jpg

    > genialne w swojej prostocie, tylko jak szybko to się musi kręcić, żeby zaczeło
    działać? Sprzedawcy i podają, podają do czego pasuje :/

    Gramofon na korbkę, z którego pochodzi jedno ze sprzęgieł, miał zwykle
    78 obr/min; trzeba więc dodać przekładnię reduktor 10:1.
    Ewentualnie zastosować słabszą sprężynę lub większe ciężarki.

    Sam b.duży reduktor może spełnić wymagane zadanie, bo nie da się zbyt
    szybko kręcić korbą.

    WM

  • 16. Data: 2020-03-05 08:46:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Chińczycy są zawsze najmocniejsi :-)

    A i my tu cytomy gazety i syćko wiemy.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2020-03-05 12:22:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 5 marca 2020 14:08:35 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Chińczycy są zawsze najmocniejsi :-)

    Ale zobacz np to
    https://en.wikipedia.org/wiki/BGI_Group

    Mozliwosc sekwencjonowania DNA 100tys ludzi rocznie.
    6 tys zatrudnionych.

    Czy np takie cos
    https://www.scmp.com/news/china/science/article/3002
    346/chinas-first-cloned-police-dog-reports-duty

    I nie wiadomo co tu bardziej podziwiac - Chinczykow, ze potrafia
    klonowac (Amerykanie potrafili wczesniej, Koreanczycy tez), policje,
    co chce wydac 50k$ za psa,
    czy biznesmana, ktory ten deal z władzą załatwił :-)

    J.

  • 18. Data: 2020-03-05 12:38:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 5 marca 2020 14:00:02 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Ale co z tego wynika?

    Ze to ten chinski wirus jest grozny, a europejski ... na razie nie
    wiadomo.

    >Wiadomo, jak kogoś nie podejrzewasz, to go nie badasz :-)

    Trudno podejrzewac rodaka, ktory sie od paru miesiecy nie ruszal z
    rodzinnego miasta.
    Korone to ma pani hrabina, a ciebie chamie to franca dopadla :-)

    >Normalnie to bym Ci powiedział żebyś zadzwonił do biura posła ze
    >swojego okręgu, tam poprosił żeby przygotowali interpelację, którą
    >ten poseł by wysłał do ministerstwa, wtedy byś otrzymał informację.

    Bardzo dobry pomysl ... i czas - wybory ida :-)

    Tylko przydalaby sie jakas podkladka, ze nie pytam sie o gruszki na
    wierzbie.

    >PRL nie zdążył się przyzwyczaić, ale po Czarnobylu OC się przydała.

    Hm, czyzbys sugerowal, ze PRL dzialal jak zegarek ?

    >W sensie że przez Berlin lepiej niż przez lotnisko?

    Ze lepiej niz przez Okecie.
    Ale moze masz racje - ze na Okeciu stan twojego zdrowia nikogo
    interesowal nie bedzie :-)
    Choc teraz taka nagonka ...

    Juz przyleciales ? Z MUC tez przyleciales ? I jak z kontrolami bylo ?

    J.

  • 19. Data: 2020-03-05 13:59:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 20:38:49 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ze to ten chinski wirus jest grozny, a europejski ... na razie nie
    > wiadomo.

    Narazie nie wiadomo czy w ogóle jest jakiś europejski. Jak się przeziębię i mam
    katar, to podobno mam w gębie 200 różnych gatunków wirusów. A następnego roku mam
    inne. Jest tego dużo, a ta epidemia teraz to mogą być dwie albo więcej, jednocześnie.
    Coraz więcej jest przypadków kiedy wyleczony pacjent, przebadany z negatywnym
    wynikiem, znowu łapie to samo i trzeba go znowu leczyć. Więc ktoś zadał pytanie: a
    może to nie jest dokładnie to samo? Odpowiedzi jeszcze nie ma.

    > Trudno podejrzewac rodaka, ktory sie od paru miesiecy nie ruszal z
    > rodzinnego miasta.
    > Korone to ma pani hrabina, a ciebie chamie to franca dopadla :-)

    A w tym rodzinnym mieście zatenczas z kim się widywał? Ty myślisz kategoriami ze
    średniowiecza. Już w czasach rewolucj francuskiej nie dało się uszczelnić miasta, bo
    balonami ludzie śmigali.

    > Bardzo dobry pomysl ... i czas - wybory ida :-)

    No to dajesz. Nigdy nie jest za późno żeby oduczyć się naiwności.

    > Tylko przydalaby sie jakas podkladka, ze nie pytam sie o gruszki na
    > wierzbie.

    W Polsce chcesz podkładkę? Wszystko fake news. Żadnej podkładki. Słyszałeś debatę?
    Najwięcej nas przestrzegają przed fake newsami ci którym sąd kazał odszczekiwać to co
    sami nakłamali.

    > Hm, czyzbys sugerowal, ze PRL dzialal jak zegarek ?

    Taki trochę przejechany ruskim czołgiem ten zegarek, ale akurat Obroną Cywilną
    zajmowali się ludzie którzy coś tam umieli. Spróbuj teraz znaleźć najbliższy schron.
    Tak żeby zadzwonić do kogoś i spytać np. czy w razie co to musisz przyjść ze
    śpiworem.

    > Ze lepiej niz przez Okecie.

    Nie latam przez Okęcie. Tym razem przez Monachium, ale częściej przez Frankfurt.

    Obsuwa do soboty.

  • 20. Data: 2020-03-05 16:14:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej kilku

    Kilka rpm to jest bardzo, bardzo powoli. Korbką można kręcić i 100 rpm.
    Tam jest przekładnia ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem