  • 1. Data: 2018-04-12 10:34:29
    Temat: Jak wylaczac arduino?
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Mam taki problem : zrobiłem male urzadzonko z arduino w srodku, zasilane z
    akumulatorkow 3xAA przez przetwornice step-up do 5V. Arduino sprawdza mi na
    pinie analogowym napiecie akumulatorkow przed przetworzeniem, np. 3.5V.
    Chcialbym aby gdy spadnie napiecie do 3.3V arduino cale sie wylaczalo zeby
    nie zniszczyc akumulatorow, bo inaczej przetwornica wyssa je do zera ;)
    Jak zrobic taki uklad odcinajacy zasilanie w zaleznosci od stanu napiecia?
    Nie mam jakos pomyslu.

    Pzdr

  • 2. Data: 2018-04-12 10:42:54
    Temat: Re: Jak wylaczac arduino?
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "miumiu" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak zrobic taki uklad odcinajacy zasilanie w zaleznosci od stanu napiecia?

    a może poprostu przetwornica wyłączająca się przy tym napięciu?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2018-04-12 11:07:16
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > a może poprostu przetwornica wyłączająca się przy tym napięciu?

    A sa w ogole takie? Ta moja to taka maluska 1,5x3cm okolo i na pewno nie ma
    zadnej mozliwosci odciecia zasilania.

  • 4. Data: 2018-04-12 13:29:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >A sa w ogole takie? Ta moja to taka maluska 1,5x3cm okolo i na pewno
    >nie ma zadnej mozliwosci odciecia zasilania.

    A w ogole wylaczy sie sama ?

    Bo przy braku obciazenia przetwornica cos tam jednak bierze.
    Polezy z miesiac, to wyssie.

    J.

  • 5. Data: 2018-04-12 14:03:07
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.04.2018 um 10:34 schrieb miumiu:
> [...]
    > Jak zrobic taki uklad odcinajacy zasilanie w zaleznosci od stanu napiecia?

    startowanie na przycisk, arduino podciąga nóżkę załączając tranzystor
    mos mostkujący przycisk. Jak napięcie spada poniżej progowego to arduino
    ściąga nóżkę na masę i gotowe.

    Waldek

  • 6. Data: 2018-04-12 17:56:31
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A w ogole wylaczy sie sama ?
    >
    > Bo przy braku obciazenia przetwornica cos tam jednak bierze.
    > Polezy z miesiac, to wyssie.
    >
    > J.

    Sama raczej na pewno nie. Dlatego chcialbym aby odwod byl rozlaczany jeszcze
    przed przetwornica, a nie po stronie juz arduino. Ale chce zeby arduino o
    tym decydowalo.

    Pzdr

  • 7. Data: 2018-04-12 18:33:36
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > startowanie na przycisk, arduino podciąga nóżkę załączając tranzystor
    > mos mostkujący przycisk. Jak napięcie spada poniżej progowego to arduino
    > ściąga nóżkę na masę i gotowe.
    >
    > Waldek

    Podoba mi sie pomysl. Rozumiem ze chodzi o takie cos?
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/09322083b14df71
    8

    Bede musial tylko zmienic przelacznik na chwilowy, bo zamontowalem juz
    standardowy.

    Pzdr

  • 8. Data: 2018-04-12 18:35:04
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.04.2018 um 17:56 schrieb miumiu:

> [...]
    > przed przetwornica, a nie po stronie juz arduino. Ale chce zeby arduino o

    przecież ci napisałem jak to zrobić

    Waldek

  • 9. Data: 2018-04-12 18:36:37
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.04.2018 um 18:33 schrieb miumiu:

> [...]
    8

    > Bede musial tylko zmienic przelacznik na chwilowy, bo zamontowalem juz
    dokładnie tak. Możesz wziąć scalony włącznik zamiast mosfeta, są takie
    bardzo małe.

    Waldek

  • 10. Data: 2018-04-12 19:02:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.04.2018 o 10:34, miumiu pisze:
> [...]
    > Jak zrobic taki uklad odcinajacy zasilanie w zaleznosci od stanu napiecia?

    1. A sprawdzałeś co się stanie jak arduiono połączysz bez przetwornicy?
    Na 100% będzie działać na prawie 4 voltach. nie wiem kiedy się wyłączy i
    ile prądu wtedy ciągnie.
    2. każdy power bank na jedno 18650 który widziałem, wyłącza sie
    całkowicie kiedy napięcie na 18650 osiągnie krytyczny poziom. możesz
    skorzystać z takiego gotowego układu za 1usd, albo powerbanka za 10zł

    ToMasz