  • 1. Data: 2014-10-16 22:06:43
    Temat: Jak wzmacniacz 50W moze miec 500W...
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Dzis robilismy z kumplem pomiary jego wzmacniacza do car audio. Na
    wzmacniaczu wielkie 500W, a rzeczywiscie dal 50W - to nie dziwi, ale
    olsnilo mnie, jakim cudem producentom wychodzi te 500W... to nie jest
    z kosmosu :)

    zmierzmy oscyloskopem napiecie wychodzace ze wzmacniacza, zmierzmy tez
    prad, plynacy do obciazenia, mierzac spadek na boczniku... ale nie
    mierzmy wartosci RMS, tylko wartosci miedzyszczytowe... :)

    Upp = 100V Ipp = 4A P = 400W
    Urms = 35V Ipp = 1.4A P = 49W

    I takim cudem z 49W mamy 400W. Ma sens (marketingowy)? :)

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2014-10-16 22:09:41
    Temat: Re: Jak wzmacniacz 50W moze miec 500W...
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 października 2014 22:06:43 UTC+2 użytkownik Gof napisał:
> [...]
    >

    > Upp = 100V Ipp = 4A P = 400W
    >
    > Urms = 35V Ipp = 1.4A P = 49W
    >

    > I takim cudem z 49W mamy 400W. Ma sens (marketingowy)? :)

    Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.

  • 3. Data: 2014-10-16 22:31:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    g...@s...invalid (Gof) pisze:
> [...]
    >
    > Upp = 100V Ipp = 4A P = 400W
    > Urms = 35V Ipp = 1.4A P = 49W
    >
    > I takim cudem z 49W mamy 400W. Ma sens (marketingowy)? :)

    Brawo, odkryłeś parametr PMPO :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2014-10-16 22:40:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gof,

    Thursday, October 16, 2014, 10:06:43 PM, you wrote:

> [...]
    > prad, plynacy do obciazenia, mierzac spadek na boczniku... ale nie
    > mierzmy wartosci RMS, tylko wartosci miedzyszczytowe... :)

    Ale co Ty masz za obciążenie, że tylko 1.4A zamiast 8.75A (dla 4?)?

    > I takim cudem z 49W mamy 400W. Ma sens (marketingowy)? :)

    35Vrms przy 4? daje 300W...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-10-16 22:53:47
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-10-16 22:31, AlexY pisze:

    > Brawo, odkryłeś parametr PMPO :)

    Każdy definiuje PMPO inaczej, ale o mnożeniu wartości p-p nie słyszałem.
    Było o tym 'niedawno' w Elektronice Praktycznej.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2014-10-16 22:57:42
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-10-16 22:53, Michał Lankosz pisze:

    > Było o tym 'niedawno' w Elektronice Praktycznej.

    Tu chyba to samo, widać artykuł był już wcześniej:
    http://elportal.pl/pdf/k01/70_030.pdf

    --
    Michał

  • 7. Data: 2014-10-17 00:03:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Oct 2014 20:06:43 +0000 (UTC), Gof napisał(a):
> [...]
    >
    > Upp = 100V Ipp = 4A P = 400W
    > Urms = 35V Ipp = 1.4A P = 49W
    >
    > I takim cudem z 49W mamy 400W. Ma sens (marketingowy)? :)

    Ale to nie tak sie liczy. Nie wiem co masz za wzmacniacz, ale
    amplituda, a nie Vpp, 14V na 2ohm daje 98W. 4 kanaly upowazniaja do
    napisania 400W.
    To, ze to moc chwilowa, ze pelnej mocy wzmacniacz dlugo nie zniesie,
    ze znieksztalcenia beda horendalne, ze samochod raczej nie ma
    glosnikow 2 ohm - to producenta PMPO nie obchodzi.

    No ale 400 to nie 500 - ciekawe - maja to w d*, poodniesli napiecie,
    dali gwiazdke ze przy zasilaniu 16V, czy przemnozyli amplitude przez
    dopuszczalny prad wzmacniacza ...

    J.

  • 8. Data: 2014-10-17 00:22:53
    Od: s...@g...com

    użytkownik AlexY napisał:

    > Brawo, odkryłeś parametr PMPO :)

    moc w impulsie podaja tez inni:
    http://www.farnell.com/datasheets/315668.pdf

  • 9. Data: 2014-10-17 11:16:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    Nieco tylko offtopicznie dorzucę.
    Dla układu TDA8950 NXP podaje:

    Output power RL = 4 W; VP = ?39 V 170 W

    Całkiem nieźle, ale troszkę dalej (na stronie 20 pdfa) wyjaśniają, jak
    to jest liczone:

    The audio signal has a crest factor of 10 (the ratio between peak power
    and average power (20 dB)); this means that the average output power is
    1/10 of the peak power.
    Thus, the peak RMS output power level is the 0.5 % THD level, i.e. 170W.
    The average power is then 1/10 of 170 W = 17 W.

    Przy okazji zdefiniowali ciekawy parametr "peak RMS power".

    P.P.

  • 10. Data: 2014-10-17 14:23:15
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Ale co Ty masz za obciążenie, że tylko 1.4A zamiast 8.75A (dla 4?)?

    Też się zastanawiam dlaczego tak mało, ale tyle wyszło. Obciążenie to
    subwoofer 4R, może przy 1kHz z tych 4R robi się 25R... w sumie taki
    pomiar można sobie w buty wsadzić, bo nie mam obciążenia nieindukcyjnego
    4R (ani głośnika szerokopasmowego, żeby zmierzyć przy wzorcowych 1kHz),
    które wytrzymałoby taką moc. Czy może mierzyć na subwooferze, ale np.
    przy 100Hz?

    > 35Vrms przy 4? daje 300W...

    Pytanie ile by to spadło jakbym miał prawdziwe 4R...