  • 1. Data: 2014-10-30 11:31:40
    Temat: Jak zacząć ENC28J60 i STM32F103RBT6 ?
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Witam,
    chciałbym zacząć zabawę z wysyłaniem
    danych przez internet.
    To znaczy chciałbym wysyłać dane pomiarowe
    z procesora na serwer (przez internet).
    Czy w takim zastosowaniu takie zestawienie
    tych układów będzie działać?
    Chciałbym dodać że o magistrali CAN i protokole
    MODBUS mam jakieś pojęcie, natomiast komunikacja
    po ETHERNECIE to dla mnie wielka niewiadoma.

    Czy można prosić o jakieś wskazówki na początek?

    Czy jest jakiś program na PC pod windows, którym
    będę mógł obejrzeć dane przychodzące po ETHERNECIE
    (coś jak REALTERM czy TeraTerm)?

    pytajacy

  • 2. Data: 2014-10-30 12:01:50
    Temat: Re: Jak zacząć ENC28J60 i STM32F103RBT6 ?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    tak przy okazji to może wireshark się przyda...

  • 3. Data: 2014-10-30 12:35:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Oct 2014 03:31:40 -0700 (PDT), pytajacy <r...@p...fm>
    wrote:
    > MODBUS mam jakieś pojęcie, natomiast komunikacja
    > po ETHERNECIE to dla mnie wielka niewiadoma.

    Źle podchodzisz do tematu. Współcześnie nie trzeba się znać.
    Wystarczy mieć pojęcie jak korzystać z zasobów bibliotek, które daje
    Ci producent mcu (na którym się znasz) lub społeczność wokół tego
    mcu, która udostępnia biblioteki. Ty masz jedynie połączyć to do
    kupy. Ewentualnie w zamian możesz dać społeczności patche lub
    uwagi/doświadczenia. Z reguły tajemna wiedza jak "działa ethernet"
    nie jest potrzebna aby uzyskać cel, o którym pisałeś. No chyba, że
    chcesz się doktoryzować w tym temacie.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-10-30 13:05:13
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

> [...]
    > uwagi/doświadczenia. Z reguły tajemna wiedza jak "działa ethernet"
    > nie jest potrzebna aby uzyskać cel, o którym pisałeś. No chyba, że

    Nie chcę się doktoryzować. Zależy mi aby w miarę łatwo to uruchomić i
    cieszyć się z uruchomionego połączenia.
    Dopiero rozkminiam kwestię bibliotek dostępnych do modułów ethernetowych.

    Mam taką płytkę:
    https://elty.pl/pl/p/Plyta-prototypowa-z-STM32F103RB
    T6-/509

    Do tego środowisko CooCox.
    Do tej płytki podłączyłem wyświetlacz graficzny 4,3 cala i
    działa mi to.

    Ale chciałem podłączyć jeszcze jakiś interfejs ETHERNET i pomyślałem
    że układ z ENC28J60 będzie dobry bo łatwo podłącze do tej płytki.
    Ale wyczytałem że jest jeszcze coś takiego jak W5100/W5500 - tylko
    że droższy.
    Co polecacie na początek żebym nie poległ na trudności na początku.

    pytajacy

  • 5. Data: 2014-10-30 13:06:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > uwagi/doświadczenia. Z reguły tajemna wiedza jak "działa ethernet"
    > nie jest potrzebna aby uzyskać cel, o którym pisałeś. No chyba, że

    Na temat tego, jak się dzisiaj pisze doktoraty, też by wiele mozna.

    Jarek (z zasobów bibliotek, to się korzystało kiedyś)

    --
    Czasem ktoś się spyta | Wariackie papiery
    gdy zajrzy do wora | i dyplom doktora

  • 6. Data: 2014-10-31 12:48:19
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Na temat tego, jak się dzisiaj pisze doktoraty, też by wiele mozna.

    a to dobry przykład - koles zapytał jak to odpalic, a wy mu
    proeuropejskie wnioski...

    dziwne, ze roman jeszcze nie strzelił w tym watku...

    przykłady ze stron sa napisane pod ewb lub keil mdk a nie pod coocoxa...

  • 7. Data: 2014-10-31 13:07:12
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    musisz wleźć ;o)))

    http://usbdp.org/forum/viewtopic.php?f=171&t=403

  • 8. Data: 2014-10-31 13:49:36
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Dlaczego nie STM32F107 ???? Masz zintegrowany MAC podlaczasz tylko PHY
    i juz.

  • 9. Data: 2014-10-31 14:50:07
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-10-30 12:35, Marek wrote:

    > Źle podchodzisz do tematu. Współcześnie nie trzeba się znać. Wystarczy
    > mieć pojęcie jak korzystać z zasobów bibliotek, które daje Ci producent
    > mcu (na którym się znasz) lub społeczność wokół tego mcu, która
    Podejscie typowe dla 90% ludzi z ktorymi sie spotykam - rzemieslnicy
    niemajacy pojecia o tym co wlasciwie robia.

> [...]
    > reguły tajemna wiedza jak "działa ethernet" nie jest potrzebna aby
    > uzyskać cel, o którym pisałeś. No chyba, że chcesz się doktoryzować w

    Jasne..... Dlatego jest pelno ludzi z dyplomami studiow wyzszych, ale
    malo specjalistow.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2014-10-31 15:34:51
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jako, że temat interesujący, a grupa nie może jakoś wyleźć z jedynie
    słusznych wniosków po/eu/pw, to ja zacznę:

    1. skąd zassać bibliotekę do ENC dla stma
    2. jak ją dołączyć do programu w cocoxie, a może raczej jak podpiąć swój
    program pod sheudlera (czy jakoś tak) biblioteki?
    3. co zmienić, żeby zaczęła działać i dała się skompilować pod cocoxem?
    4. co jeśli chodzi o program na PC, jakieś gotowe źródła pod Windę, a
    pewnie lepiej Linux?