  • 1. Data: 2010-06-16 16:12:34
    Temat: Jak zainstalować XP na nettopie NTT L700p?
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zakupiony został nettop NTT L700p. Teraz wiem, że L - znaczy Linux na
    pokładzie. A w specyfikacji miał być bez systemu .
    I teraz pojawia się problem. Chciałbym zainstalować XP bo akurat do tego do
    czego został zakupiony jest
    on bardziej przydatny. Nie chcę kombinować z uruchamianiem w Linuxie
    programów Windowsowych.

    Pierwsze - nie wiem czy wogóle można na nim zainstalować jakikolwiek inny
    system bez np. rozkręcania sprzętu (plomby !!!).
    Drugie - Nie mogę wejść do biosa - może nie znam tajnej kombinacji klawiszy.
    Trzecie - Nie działają bootowalne pendrivy czy podłączane zewnętrzne DVD (na
    USB) - z drugiej strony nie mogę
    wejść do biosu.

    Może ktoś przerabiał ten temat i mógłby się podzielić uwagami lub
    wskazówkami czy da się to zrobić bezinwazyjnie (rozkręcanie sprzętu).
    Sprzętu nie da się wymienić bo leżał miesiąc w pudełku zanim poproszono mnie
    o przygotowanie go
    do instalacji oprogramowania na nim.

    Linux to Xtreme OS 2009. Nie mam nic do niego ale nie jest zbyt wygodny do
    tego
    do czego został kupiony nettop.

    Pozdrawiam,
    Marcin
    Pozdrawiam,
    Marcin

    begin 666 sad.gif
    M1TE&.#EA#P`/`+,,`/_J`$5%10```/_.`/_)`/Z=`/^T`/_^D__
    ]$___Q__E
    M`/__ZP```````````````"'Y! $```P`+ `````/``\```18D$D9:IV8U97.
    M&1<6< @"G$,13$$GG+"0KMKQPC&H)29P^R>"*G#H_6X$0^6 :P*2E9XSJ P,
    DIB>%<&4]";[?ITXS&/P`"IF*52:XW;-,Q4 W##,L"VT2`0`[
    `
    end

  • 2. Data: 2010-06-16 17:33:18
    Temat: Re: Jak zainstalować XP na nettopie NTT L700p?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Linux to Xtreme OS 2009. Nie mam nic do niego ale nie jest zbyt wygodny do
    > tego
    > do czego został kupiony nettop.

    Nikt ci nie pomoże, bo nie znasz netykiety.

  • 3. Data: 2010-06-16 19:11:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > Sprzętu nie da się wymienić bo leżał miesiąc w pudełku zanim
    > poproszono mnie o przygotowanie go do instalacji oprogramowania na

    Zacznij od sprawdzenia kompatybilności zasilacza bo z informacji
    dostępnych w archiwum tej grupy jednoznacznie wynika, że to może być
    kluczowa kwestia w tej sprawie ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 4. Data: 2010-06-16 19:44:00
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "januszek"

    > Zacznij od sprawdzenia kompatybilności zasilacza bo z informacji
    > dostępnych w archiwum tej grupy jednoznacznie wynika, że to może być
    > kluczowa kwestia w tej sprawie ;)

    No i co się z qwertym czepiacie? Jeśli do instalacji oprogramowania trzeba
    rozkręcić lapka;) to temat jest jak najbardziej sprzętowy!

    --
    LeP

  • 5. Data: 2010-06-16 20:56:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "LeP" napisał:

    > Jeśli do instalacji oprogramowania trzeba rozkręcić lapka;)

    Jakiego "lapka"? Po co rozkręcać?
    Ostatnio sadzałem Windę na bezsystemowym nettopie, tyleże z serii eBox. W
    pudełku musi być płytka ze sterownikami, a na niej również instrukcja w
    pdf-ie, gdzie z pewnością jest opisany sposób wyboru medium bootującego i
    wejścia do setupu. Sama instalacja (z CD-ROM-u USB) niczym się nie różni od
    instalacji na "normalnym" komputerze, w moim przypadku obyło się nawet bez
    podawania sterowników SATA z dyskietki.
    Na początek proponuję powciskać w czasie startu standardowe klawisze (DEL,
    ESC, funkcyjne), a jeśli wszystko zawiedzie, zajrzeć jednak do instrukcji.

    JoteR

    PS. Co Wy z tym rozkręcaniem? Co by to miało pomóc w instalacji Windy? ? Co
    prawda do mojego eBoxa był dołączony sześciokątny kluczyk do odkręcenia
    boków obudowy, ale człowiek z wiekiem robi się leniwy i w końcu nawet nie
    zajrzałem mu "pod maskie".

  • 6. Data: 2010-06-16 21:25:42
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > PS. Co Wy z tym rozkręcaniem? Co by to miało pomóc w instalacji Windy? ?
    > Co

    To pisali goście, którzy chcieli delikatnie zwrócić uwagę, że jesteśmy na
    grupie o sprzęcie zaś problem jest typowo programowy.

  • 7. Data: 2010-06-16 21:35:17
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "MC" napisał:

    > To pisali goście, którzy chcieli delikatnie zwrócić uwagę, że jesteśmy
    > na grupie o sprzęcie zaś problem jest typowo programowy.

    Nie, problem wejścia do setupu celem wyboru medium startowego jak
    najbardziej mieści się w tematyce tej grupy.

    JoteR

  • 8. Data: 2010-06-17 04:42:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    LeP napisał(a):

    > No i co się z qwertym czepiacie? Jeśli do instalacji oprogramowania trzeba
    > rozkręcić lapka;) to temat jest jak najbardziej sprzętowy!

    Upieram się przy tym, że instalacja oprogramowania na zasilaczu może być
    większym wyzwaniem sprzętowym ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 9. Data: 2010-06-17 05:31:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    JoteR napisał(a):

    > Nie, problem wejścia do setupu celem wyboru medium startowego jak
    > najbardziej mieści się w tematyce tej grupy.

    Owszem, i jak pamiętam udzielono tu już odpowiedzi, że ten konkretny
    problem można rozwiązać czytając instrukcję... ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 10. Data: 2010-06-17 18:50:34
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > boków obudowy, ale człowiek z wiekiem robi się leniwy i w końcu nawet nie

    Jeśli nie trafiłem dobrze w tematatykę grupy to przepraszam.
    Po postach widzę, że "strasznie" naruszyłem zasady.

    A konkretniej:
    Płytki ze sterownikami niet.
    Instrukcji niet.
    Przy starcie naciskałem różne kombinacje klawiszy. Widać nie te co trzeba.
    Postaram się jeszcze stworzyć startowego USB z instalką XP. Może poprzednio
    coś
    sknociłem.

    Dzięki za wszystko. Zamykam temat.

    Pozdrawiam,