  • 1. Data: 2014-10-31 12:48:56
    Temat: Jak zmierzyc przyspieszenie do setki
    Od: "xxx" <x...@w...pl>

    Czy jest aplikacja na androida, która mierzy przyspieszenie tak, że robi
    to po uruchomieniu tylko na podstawie odczytu danych z GPS? (czyli bez
    elmów, żyroskopów, kolegi, który włącza i wyłącza stoper itd.)

    Próbowałem wygooglać, ale albo płatne (a ja chce zmierzyć tylko raz),
    albo wymaga interfejsu OBD2, albo opinie o tym, że przekłamuje. Chodzi o
    coś sprawdzonego, wiarygodnego - o ile można mówić o wiarygodności przy
    podanych założeniach.

    Dodam tylko, że mierzyłem przy użyciu nawigacji wbudowanej w samochód,
    tj. od startu do momentu, gdy pokazała 100 km/h i wyszło mi ponad 1,5
    s/m^2 MNIEJ niż deklaruje producent samochodu. Niedokładnośc pomiaru,
    bezwładność GPS - OK, ale to powinno raczej działać w drugą stronę.
    Samochód nie był przerabiany, tuningowany i mam go od nowości. Dlatego w
    w/w pomiar nie wierzę.

    Aplikację zapuściłbym i na komórce i na tablecie, pomiar powtórzyłbym
    kilka razy, może uda się otrzymać jakieś powtarzalne wyniki.

    Przemek

  • 2. Data: 2014-10-31 12:52:30
    Temat: Re: Jak zmierzyc przyspieszenie do setki
    Od: "xxx" <x...@w...pl>

    Użytkownik "xxx" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > s/m^2 MNIEJ niż deklaruje producent samochodu. Niedokładnośc pomiaru,

    Miało być oczywiście m/s^2

    Przemek

  • 3. Data: 2014-10-31 13:54:32
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 12:52, xxx pisze:
    > Użytkownik "xxx" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Miało być oczywiście m/s^2
    >
    > Przemek

    zorientuj się czy ktoś w Twojej okolicy z tzw "światka tuningowego" nie
    posiada racelogica. Zmierzy Ci różne cuda na wszelkie możliwe sposoby
    i będziesz zaspokojnony. Weźmie pewnie z 50zł i będziesz miał naprawdę
    solidne pomiary.

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 4. Data: 2014-10-31 15:01:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 31 października 2014 12:52:38 UTC+1 użytkownik xxx napisał:

    > Miało być oczywiście m/s^2

    tak w kwestii formalnej

    ktory producent podaje przyspieszenie w jednotkach przyspieszenia? ;)
    zazwyczaj to jest chyba CZAS [s] rozpedzania sie od 0 do 100km/h

    WS

  • 5. Data: 2014-10-31 16:39:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xxx" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >ponad 1,5 s/m^2 MNIEJ niż deklaruje producent samochodu.
    >Niedokładnośc pomiaru, bezwładność GPS - OK, ale to powinno raczej

    W ta strone dziala - GPS podaje dane co sekunde (choc w Androidzie to
    nie wiem - moze i szybciej), a moze i troche spoznia te dane.
    Wiec program odczytuje predkosc 82, 95, 106 ... no czas masz do 106 a
    nie do 100.
    Niby moglby przeliczyc ze 100km/h bylo pol sekundy temu ...

    >Samochód nie był przerabiany, tuningowany i mam go od nowości.
    >Dlatego w w/w pomiar nie wierzę.

    W sensie - liczysz ze producent cie nie oszukal ?
    Oj ... po pierwsze to sie trudno mierzy, po drugie - to wynik
    najlepszy.
    Lekki kierowca, odciazone auto, dobre paliwo, sportowe opony, no i
    kierowca ktory umie biegami dzialac.
    I jeszcze moze ma wskazowki od inzyniera kiedy te biegi zmieniac.

    J.

  • 6. Data: 2014-10-31 17:12:55
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-31 13:54, Lewis pisze:

> [...]
    > posiada racelogica. Zmierzy Ci różne cuda na wszelkie możliwe sposoby
    > i będziesz zaspokojnony. Weźmie pewnie z 50zł i będziesz miał naprawdę

    ale za 50zł to będzie miał ELM'a 327 z wysyłką, a on się może do czegoś
    jeszcze przydać...

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-10-31 19:31:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 12:48:56 +0100, xxx napisał(a):

    > Czy jest aplikacja na androida, która mierzy przyspieszenie tak, że robi
    > to po uruchomieniu tylko na podstawie odczytu danych z GPS? (czyli bez
    > elmów, żyroskopów, kolegi, który włącza i wyłącza stoper itd.)

    Na podstawie danych GPS to błąd będziesz miał taki że hoho :)

> [...]
    > s/m^2 MNIEJ niż deklaruje producent samochodu. Niedokładnośc pomiaru,
    > bezwładność GPS - OK, ale to powinno raczej działać w drugą stronę.

    To naprawdę może działać w każdą stronę.
    Choćby jak on ma biedny zgadnąć na podstawie odczytów z GPS kiedy Ty
    wystartowałeś?

    Jak coś na Androida, to szukaj takich które używają akcelerometrów i
    zamocuj telefon tak żeby nie drgał.
    Ja to bym jakiś "Physics Toolbox" zrzucił do pliku cvs surowe dane z
    akcelerometru, a następnie policzył to samodzielnie we FreeMat albo innym
    Excelu

  • 8. Data: 2014-10-31 19:43:54
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 października 2014 12:48:57 UTC+1 użytkownik xxx napisał:
> [...]
    >
    > Aplikację zapuściłbym i na komórce i na tablecie, pomiar powtórzyłbym
    > kilka razy, może uda się otrzymać jakieś powtarzalne wyniki.

    W Wikipedii jest wzór na ruch jednostajnie przyspieszony. Trzeba znać tylko czas
    przejechania odcinka kontrolnego o znanej długości.

  • 9. Data: 2014-10-31 20:11:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 11:43:54 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > W Wikipedii jest wzór na ruch jednostajnie przyspieszony. Trzeba znać tylko czas
    przejechania odcinka kontrolnego o znanej długości.

    I jeszcze trzeba mieć samochód który jednostajnie przyspiesza ;)

    Natomiast warto pamiętać że czas przyspieszenia do 100km/h bywa mocno
    niemiarodajny, dużo lepszy do porównań jest już czas na 1/4 mili.

  • 10. Data: 2014-10-31 20:30:17
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 31 października 2014 20:12:08 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > Natomiast warto pamiętać że czas przyspieszenia do 100km/h bywa mocno
    > niemiarodajny, dużo lepszy do porównań jest już czas na 1/4 mili.

    W sposób naturalny wyjdzie jakieś średnie przyspieszenie. Ambitny może w ten sposób
    wyznaczyć przyspieszenie z interwałem 10km/h albo co przejechane 10 metrów. Jak bylem
    piękny i młody to był przyrząd przyklejany na przyssawkę do przedniej szyby.
    Wskazówka pokazywała przyspieszenie przy przyspieszaniu i opóźnienie przy hamowaniu.
    Przyrząd był fabryczny a nie jakiś tani wynalazek sprzedawany w małych prywatnych
    sklepach z tandetnymi akcesoriami i jak by dzisiaj określić z zamiennikami części
    zamiennych.