    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Thu, 9 Aug 2018 17:37:52 +0000 (UTC)

    Hej,

    Założyłem wątek na pl.soc.prawo:

    http://42.pl/gg/7e529c0e-5414-46eb-9b99-eb15e907d832
    @trust.no1

    ale piszę tu, bo chodzi mi o techniczną kwestię.

    Wynajmuję mieszkanie. Instalacja jest TN-C-S, trzy bezpieczniki (B16) w
    mieszkaniu, instalacja prawdopodobnie była zrobiona podczas ostatniego
    remontu (był zanim się tu wprowadziłem).

    Jeden z bezpieczników zabezpiecza światło w korytarzu i w łazience, jedno
    gniazdo w łazience i trzy gniazda w sypialni.

    Problem polega na tym, że nawet jeśli światło jest zgaszone a wszystko od
    tych gniazd jest poodłączane, to i tak włączenie tego bezpiecznika
    powoduje wzrost zużycia prądu o 362W. Oczywiście nie chcę płacić za prąd,
    którego nie zużyłem, i jak to ugryźć prawnie to już na p.s.p. zapytałem,
    ale Was chcę zapytać, w jaki sposób podjęlibyście się zlokalizowania
    źródła, w którym ten prąd ucieka (doziemienie, jakiś ulot?) lub jest
    kradziony.

    Jedno, co przyszło mi do głowy, to kamera termowizyjna. Której nie mam ani
    nie mam od kogo pożyczyć.

    Drugie to cewka, podłączona do wzmacniacza i głośniczka, która wyłapie mi
    miejsca, w których przepływa prąd. Napięcie nie zaindukuje prądu w cewce i
    głośnik nie powinien buczeć, prąd zaindukuje i powinien. Powyłączałbym
    wszystko (również z gniazdek za wspomnianym bezpiecznikiem), zostawiłbym
    tylko ten jeden bezpiecznik włączony i przeszedłbym się od rozdzielnicy
    wzdłuż ściany.

    Macie jakieś inne pomysły, jak to ugryźć? Wolałbym sposoby bezinwazyjne
    (tzn. bez prucia i rozłączania puszek), żeby potem nikt mi nie zarzucił,
    że grzebałem w instalacji...