  • 91. Data: 2018-08-11 23:18:13
    Temat: Re: OT - Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 11.08.2018 o 22:29, Uzytkownik pisze:

    > Uczył Marcin Marcina ....
    >
    > Kolego Kaczin!

    > W języku polskim zdań nie zaczyna się od spójników, ponieważ spójniki są
    > częścią mowy, która zespaja z sobą dwa zdania. Zatem nie piszemy "A
    > co?", "A więc?", ale po prostu "Co?", "Więc?"

    [...] *Nie ma jednak reguły, która zabraniałaby użycia spójnika na
    początku zdania* [...]

    Źródło:
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/spojnik-na-poczatk
    u-zdania;2374.html

    > Zwroty bezpośrednie do osób "Cię, Ciebie, Tobie itd." zwyczajowo piszemy
    > wielką literą.

    Tak, zwyczajowo.

    > Imiona oraz nazwy własne zawsze piszemy wielką literą. O ile "Cię,
    > Ciebie, Tobie" jest to tylko zwyczaj o tyle imiona zawsze piszemy wielką
    > literą.

    Błąd logiczny. 'jacek' to pseudonim a nie imię. Pisany przez właściciela
    właśnie tak "jacek", a nie "Jacek".

    > Zdania pytające kończymy znakiem zapytania, a nie kropkami.

    licentia poetica

    > Po zadaniach zakończonych kropką, znakiem zapytania lub wykrzyknikiem,
    > nowe zdania rozpoczynamy wielką literą.

    ?????

    > Po "aha" powinien znaleźć się przecinek lub wykrzyknik.

    Udowodnij!
    [...] Pisownia wykrzykników emotywnych (a także onomatopeicznych)
    charakteryzuje się dość dużą swobodą, gdyż ma odzwierciedlać intencje
    piszącego. [...]

    > Raptem dwa posty, a w nich tyle byków. Mam szukać kolejne?

    "Kolejne"? ;-> uuuuuu...

    Jak to się nazywał ten syndrom, w przypadku którego im dana osoba mniej
    wie o rzeczy, tym bardziej autorytatywnie się na jej temat wypowiada?

    Drogi Uzytkowniku (fuj, brzmi jakby ktoś seplenił), ostrożniej z naukami.

    --
    Kaczin

  • 92. Data: 2018-08-11 23:54:24
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-11 o 22:48, Queequeg pisze:
    > Napisałem, tylko maile ode mnie z jakiegoś powodu lądują na gmailu w
    > spamie, więc zerknij tam.

    Zapewne dlatego tam lądują, że cała Twoja domena (mailowa) jest u gmaila
    na cenzurowanym, słyszało się o takich przypadkach. Zapewne
    zapraco-wy-wali na to uporczywi spamerzy z Twojej "chmurki".

    Dowiem się o koszty wysyłki, wyślę, jeśli zdążę, w poniedziałek, może we
    wtorek. Jeśli Ci się spieszy, to sprężę się na wcześniejszy termin, i
    dodam "priorytet"?

  • 93. Data: 2018-08-12 08:28:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 23:18, Kaczin pisze:

    > Jak to się nazywał ten syndrom, w przypadku którego im dana osoba
    > mniej wie o rzeczy, tym bardziej autorytatywnie się na jej temat
    > wypowiada?

    Syndrom Kaczina.

  • 94. Data: 2018-08-12 08:58:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Kogo interesuje? Zakład energetyczny? Z jakiej racji?

    Może się dowiedzieli, że jeśli się w mieszkaniu wyjmie wszystkie wtyczki
    z gniazdek i wyłączy oświetlenie, to licznik i tak bije? ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 95. Data: 2018-08-12 09:08:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 08:58, Akarm pisze:

    > Może się dowiedzieli, że jeśli się w mieszkaniu wyjmie wszystkie wtyczki
    > z gniazdek i wyłączy oświetlenie, to licznik i tak bije? ;)

    Gdyby było odwrotnie, wszystkie urządzenia włączone a licznik stoi, to
    by przyjechali. :-)
    A tu właścicielka złożyła reklamację, zrobią pstryk bezpiecznikiem i
    skasują stówkę. A jak sobie zażyczy sprawdzenie licznika na hamowni :-),
    to pewnie więcej.

    Jedynie Queequeg będzie musiał się wykazać zdolnościami krasomówczymi,
    aby właścicielka tej stówki mu nie doliczyła.

    Robert

  • 96. Data: 2018-08-12 09:46:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > zrobią pstryk bezpiecznikiem i
    > skasują stówkę. A jak sobie zażyczy sprawdzenie licznika na hamowni :-),
    > to pewnie więcej.

    Obawiam się, że tak to się skończy.

    > Jedynie Queequeg będzie musiał się wykazać zdolnościami krasomówczymi,
    > aby właścicielka tej stówki mu nie doliczyła.

    Ano, powinien już trenować. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 97. Data: 2018-08-12 09:57:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zalezy co chcesz osiagnac - zwrot kosztow za poprzedni rok, czy brak
    > kosztow w przyszlosci :-)
    >
    > ok, namierzyles kabelek, to koszty mozna odciac inaczej.

    Zwrot kosztów :)

    > Ale mogloby tak byc, ze podlaczasz 20W, a pokazuje 360 ...

    Niby tak, ale...

    a) i 20W niemojego zużycia to za dużo
    b) amperomierz pokazuje 1.61A, to by pasowało
    c) jak podłączam inne odbiorniki to pokazuje rozsądnie

    > No jak, przeciez sam mu sie spalil, z nieznanych przyczyn.
    > A ty to w ogole nie masz z tym nic wspolnego przeciez, bo spalil sie w
    > mieszkaniu sasiada :-)

    Wiesz jak to jest :)

    Póki co mam jeszcze większego mindfucka, bo od wczoraj nie mam ciepłej
    wody. Teoretycznie nie ma możliwości, żeby to było ze sobą związane, bo
    woda idzie osobnym pionem w bloku (nie mam bojlera), ale człowiek zaczyna
    się zastanawiać nad różnymi możliwościami :)

  • 98. Data: 2018-08-12 09:58:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Kogo interesuje? Zakład energetyczny? Z jakiej racji?

    Też się zdziwiłem. Właścicielka zadzwoniła do zakładu energetycznego,
    mając mnie na drugiej linii. Powiedziałem jej że pewnie przyjadą,
    stwierdzą że licznik sprawny i tyle, ale zapytała o to i powiedzieli,
    że jeśli faktycznie jest kradzież prądu to to sprawdzą.

  • 99. Data: 2018-08-12 10:05:24
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Może się dowiedzieli, że jeśli się w mieszkaniu wyjmie wszystkie wtyczki
    > z gniazdek i wyłączy oświetlenie, to licznik i tak bije? ;)

    Nie, ona rozmawiała z nimi na dwa telefony (jeden ze mną, drugi z nimi) i
    specjalnie o to dopytała, bo dokładnie jej to powiedziałem. Nagrałem to,
    bo mam w takich sytuacjach, powiedzmy, ograniczone zaufanie.

    "Pani mówi właśnie, że to jest od razu na liczniku wykryłoby, że ktośtam
    poza normalną średnią ciągnie, ale od razu po tym jest sprawdzana
    instalacja, za którą jest podpięty."

    Kazałem dopytać czy instalacja za licznikiem w mieszkaniu. Dopytała.

    "Jeżeli jest podejrzenie, że ktoś ciągnie prąd, to jest wszystko
    sprawdzane."

  • 100. Data: 2018-08-12 10:08:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Dwie ?

    Tak to wygląda, chociaż jest między nimi przejście... ale cholera wie
    gdzie to się łączy.

    Zobacz że na listwie na dole są wytłoczone oznaczenia, po lewej jest
    oznaczenie uziemienia i liczby (od 7 do 1, bo listwa jest do góry nogami),
    po prawej litera N i też liczby od 7 do 1.

    Chyba że to jest specjalna listwa do TN-C-S ;) Ale wątpię.

    > Bo jesli dobrze widze, to zielony ze sciany dochodzi do prawej listwy,
    > tamze podlaczone wszystkie niebieskie kable wewnetrznych instalacji,
    > a PE to co - podlaczone do lewej listwy i wisza sobie ?

    Na to wygląda, choć jak mówię, w którymś miejscu instalacji to PE łączy
    się z N.