  • 191. Data: 2018-08-17 11:10:51
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-17 o 10:53, Queequeg pisze:

    > Nie przynieśli :(

    Gdyby przed licznikiem coś było podłączone to by przynieśli. :-)
    To co za (tak jak pisałem) nic ich nie obchodzi.

    Robert

  • 192. Data: 2018-08-17 11:21:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-17 o 10:50, Queequeg pisze:

    > Czy skasują stówkę to nie wiem :) Przyjechał elektryk, sprawdził licznik
    > (musiał, bo miał w zleceniu sprawdzenie licznika -- nie wiem czemu, pewnie
    > właścicielka zgłosiła "że coś źle nalicza") i tyle, reszta go nie
    > interesuje.

    No tak.
    Im nikt prądu nie kradnie - wszystko cacy.

    Twierdzenie, że w tynk upływa 300W i się tym nie przejmowanie jest moim
    zdaniem nieodpowiedzialne. Ciekawe, czy jakby wybuchł pożar to by się
    okazało, że pracownik zignorował niebezpieczeństwo, czy że po ich
    stronie wszystko zgodnie z procedurami. Może straż pożarna powinna się
    zainteresować.

    Kiedyś mi mrugało światło przy włączaniu czajnika (na innej fazie).
    Trwało kilka dni i się uspokoiło. Po kilku miesiącach znów. Uznałem, że
    jest problem z zerem. Zawołałem konserwatora ze spółdzielni. Zadzwonił
    do zakładu energetycznego, że zdejmuje plomby i dostał się przed
    licznik. Jeden odcinek kabla musiał zamienić na całkiem nowy bo po
    izolacji w okolicy złącza gdzie iskrzyło prawie śladu nie było :)
    P.G.

  • 193. Data: 2018-08-17 13:01:31
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Gdyby przed licznikiem coś było podłączone to by przynieśli. :-)
    > To co za (tak jak pisałem) nic ich nie obchodzi.

    Tak... tak myślałem, tylko ta kobieta w Innogy namieszała bo wmawiała, że
    ich interesuje.

    Z drugiej strony jeśli kupuję u sprzedawcy truskawki, ale po drodze
    wypadnie mi kilka (lub ktoś mi je ukradnie), to przecież nie żądam od
    sprzedawcy rekompensaty za te wypadnięte lub skradzione truskawki.

  • 194. Data: 2018-08-18 15:21:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2018 11:21:12 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > okazało, że pracownik zignorował niebezpieczeństwo, czy że po ich
    > stronie wszystko zgodnie z procedurami. Może straż pożarna powinna się

    Co by nie mowic, to oni odpowiadaja do mieszkania. A moze nawet tylko
    do licznika.
    Co ich obchodzi ze dalej ktos pokrecil wlasna instalacje.

    J.

  • 195. Data: 2018-08-18 15:21:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2018 11:10:51 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Gdyby przed licznikiem coś było podłączone to by przynieśli. :-)
    > To co za (tak jak pisałem) nic ich nie obchodzi.

    Trzeba podlaczyc ten kabel przed licznik :-)

    J.

  • 196. Data: 2018-08-18 16:09:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-18 o 15:21, J.F. pisze:
    > Co by nie mowic, to oni odpowiadaja do mieszkania. A moze nawet tylko
    > do licznika.
    > Co ich obchodzi ze dalej ktos pokrecil wlasna instalacje.>
    No ale czy to przypadkiem nie Ynnogy przechwalało się, w publicznie
    rozpowszechnianych reklamach, że, jako dostawca prądu, idzie na całość,
    i "wypożycza żarówki" (jakaś durnota!), ale i przyśle magika, co to
    każde z-elektryfikowane AGD naprawi? (oczywiście nie twierdzili, że za
    darmo). No, ale to może były reklamy konkurencji, już nie pomnę.
    Lecz jeśli konkurencja może, to czemu nie oni? Nie musi być friko, to
    jasne, lecz utrzymywanie serwisu, który ma spory przerób, jest chyba
    sensowniejsze, niż takiego, co to mu jedno zamówienie wpadnie raz na
    tydzień, czyli jakiegoś rynkowego pionka.

  • 197. Data: 2018-08-18 20:32:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Aug 2018 16:09:00 +0200, JaNus napisał(a):
    > No ale czy to przypadkiem nie Ynnogy przechwalało się, w publicznie
    > rozpowszechnianych reklamach, że, jako dostawca prądu, idzie na całość,
    > i "wypożycza żarówki" (jakaś durnota!),

    Jesli naprawde zarowki, to nie durnota (ze strony dostawcy pradu) :-)

    > ale i przyśle magika, co to
    > każde z-elektryfikowane AGD naprawi? (oczywiście nie twierdzili, że za
    > darmo). No, ale to może były reklamy konkurencji, już nie pomnę.
    > Lecz jeśli konkurencja może, to czemu nie oni?

    Mozna by sie do konkurencji przeniesc. Tyle ze:
    -wlascicielka to musi zrobic,
    -naprawiaja urzadzenia, a nie instalacje,
    -naprawic bardzo latwo - odciac kabel i naprawione

    J.

  • 198. Data: 2018-08-19 01:36:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    > od dawna wiadomo, że urządzenia elektryczne działają na dym- jak dym z
    > nich wyleci przestają działać;)

    A czasami najpierw przestają, a potem z nich dym wyleci :)
    No, jak mi się zwarcie w telewizorze zrobi, to najpierw przestanie działać,
    a potem zadymi :)
    Chociaż rzeczywiście, niektóre są odporne, trochę inna skala:
    https://www.youtube.com/watch?v=MlBpvS7AS6g
    https://www.youtube.com/watch?v=Zrnq1FwCq0A
    Coprawda, trochę to naciagane, ale pokazuje, że odporny może być.
    A dym po...
    https://www.youtube.com/watch?v=kZy9YMkfgbQ
    No, tak nie całkiem, ale więcej po...
    Nie znalazłem całkowicie po... może za dnia?

    :))
    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 199. Data: 2018-08-20 10:05:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-18 o 15:21, J.F. pisze:

    > Trzeba podlaczyc ten kabel przed licznik :-)

    Ale wtedy nie da się uzasadnić, że rachunki były zawyżone.
    P.G.

  • 200. Data: 2018-08-20 17:33:06
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > A ju? wczoraj komputera nie w??cza?em :)
    >
    > Generalnie nic nie sprawdza?, obejrza? ten kabel ale ich interesuje tylko
    > licznik, wi?c sprawdzi? licznik, zapisa? ?e licznik jest sprawny i tyle.
    >
    > W poniedzia?ek w?a?cicielka ma dzwoni? do administracji (bo w pi?tki
    > nieczynne) i zam?wi? mi konserwatora czy tam innego speca...

    Wiesz, przepraszam ze psuje serial w odcinkach. Ale policz sobie:
    30 metrow kabelka o srednicy 0.2 mm daje opor ok 150 omow. Czyli
    prawie na pewno nie ma zadnej kradziezy tylko ordynarne zwarcie.
    Ze kabelek dlugi i cienki to nie wywala bezpiecznikow. Ciesz sie
    ze nie bylo pozaru.

    Mozesz dochodzic kto odpowiada za zwarcie. Wierzac wlascicelce
    ze wczesniej nie bylo poboru, to najprawdopodobniej Ty jestes
    bezposrednim sprawca. Inna sprawa to stan instalacji...
    Ale nie oczekuj zwrotu forsy za zmarnowany prad: elektrownia
    dostarczyla, przed twoja dzialanoscia nie bylo uplywu, wiec
    pada na Ciebie.

    --
    Waldek Hebisch