  • 11. Data: 2020-03-25 08:22:28
    Temat: Re: Jak zrobić biznes na koronawirusie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:r5ev7b$94o$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 25-03-2020 o 07:37, J.F. pisze:
    [...]
    >Ciekawe ile kosztowały maseczki, które hurtowo wywiózł z Polski
    >właściciel LPP w tym roku, dla swoich fabryk w Azji.

    A to nie mogl sobie uszyc w swoich fabrykach ?

    >ZANIM rząd PIS w ramach " byliśmy przygotowani" postanowił je nabyć -
    >zrobił to tak ze dwa miesiące za późno.

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/najnowsze-fakty/news-ue-kupuje-maseczki-i-kombine
    zony-polska-nie-skorzysta-bo-sie,nId,4400234

    "Maski, rękawiczki, gogle, osłony twarzy i kombinezony trafią wkrótce
    do państw UE. Komisja Europejska poinformowała, że dostała oferty w
    organizowanym przez siebie unijnym przetargu na sprzęt ochronny.
    Polska nie będzie mogła skorzystać, bo za późno dołączyła do
    mechanizmu zakupów."

    Ale ... niech ktos sie doszuka po ile im wyszly te maski ...

    J.

  • 12. Data: 2020-03-25 09:37:58
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Jak z ciekawości sprawdzilem ile kosztują jednorazowe maseczki przed wirusem to
    okazało się że 2 złote za 10 sztuk.

    A ropa miesiąc temu kosztowała 70 USD za baryłkę...
    T.

  • 13. Data: 2020-03-25 10:11:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Mar 2020 23:24:29 +0100, w <5e7a8a28$0$545$65785112@news.neostrada.pl>,
    RadoslawF <r...@g...com> napisał(-a):

    > Tanio.
    > Maseczka za dwa złote.
    > Onet przesłał mi niedawno ofertę/reklamę maseczek po 5zł od sztuki.

    Chińczycy robili "nieuczciwą" konkurencję, więc na szczęście Pinokio ich
    zbanował.

  • 14. Data: 2020-03-25 10:13:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Mar 2020 08:22:28 +0100, w <5e7b06b5$0$518$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > organizowanym przez siebie unijnym przetargu na sprzęt ochronny.
    > Polska nie będzie mogła skorzystać, bo za późno dołączyła do

    W Polsce wirusa wykryto 2 marca, a dopiero 6 marcia "wyrażono chęć
    przystąpienia do przetargu". Taki to kraj z kartonu "przygotowany na wszystko".

    Ale właściwe osoby zarobią.

  • 15. Data: 2020-03-25 10:14:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Mar 2020 15:24:38 -0700 (PDT), w
    <b...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nie żebym się przypierdalal ale grupa samochody to marne miejsce na takie
    propagandowe informacje jakimi chcesz tutaj innych nakarmić. Poza tym samochodziarze
    to twardziele i na byle gówno ich nie złapiesz. Może coś o cenie benzyny byś napisał.
    Siedzę w chałupie na dupie i nie wiem jaka jest na stacjach. Są głosy że już poniżej
    czterech złotych za litr zrobili.

    Za PO benzyna też kosztowała 3,70zł, tylko że wówczas ropa była po 55USD.
    Teraz ropa jest 2x tańsza, a cena jakoś taka sama.

    Czyli znowu ktoś rżnie suwerena na kasę.

  • 16. Data: 2020-03-25 10:16:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Mar 2020 01:37:49 GMT, w <X...@l...net>,
    PiteR <e...@f...pl> napisał(-a):

    > bardzo mi tym podpadł

    Na logikę, aby obniżyć ceny, powinno się zezwolić z import zewsząd w każdej
    ilości, a nawet pomóc z transportem.

    Ale być może przechodzimy z socjalizmu w komunizm partyjny.

  • 17. Data: 2020-03-25 10:41:15
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-25 o 10:13, r...@k...pl pisze:

    > W Polsce wirusa wykryto 2 marca, a dopiero 6 marcia "wyrażono chęć
    > przystąpienia do przetargu". Taki to kraj z kartonu "przygotowany na wszystko".

    Moim zdaniem i tak ta ekipa nieźle się sprawuje.
    Gdyby opozycja rządziła, zapewne twierdziłaby, że "państwo zdało
    egzamin", bo "sprawnie zorganizowało pogrzeby".
    Jakoś tak mało sobie wyobrażam panią Kopacz reagującą na tak duży
    kryzys. Zresztą już raz pokazała, że nie potrafi podejmować stanowczych
    decyzji. Nawet WHO przyznało, że w czasie poprzedniej epidemii SARS
    zmarło u nas ponad 400 osób, co zostało skrzętnie wtedy ukryte (jedną z
    przyczyn było to, że jako jedyny kraj w Europie Polska nie kupiła
    szczepionek).
    Albo Biedronia czy Hołownię. Bosak by miał to w d..., bo wychodziłby z
    założenia, że wolny rynek wszystko załatwi. Jakby taki Braun rządził, to
    pewnie by wszystkim błogosławił i uważał, że to wystarczy :-)
    T.

  • 18. Data: 2020-03-25 10:45:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-25 o 10:14, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 24 Mar 2020 15:24:38 -0700 (PDT), w
    > <b...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder

> [...]
    > Teraz ropa jest 2x tańsza, a cena jakoś taka sama.
    >
    > Czyli znowu ktoś rżnie suwerena na kasę.

    Ile wtedy wynosiła średnia płaca i kurs dolara? Pamiętam czasy, jak był
    po nieco ponad 2 zł... W dodatku ta ropa, co jest dziś na stacjach, to
    była zapewne kupowana w czasach, gdy była po 70 USD (czyli kilka tygodni
    temu).

    Ps. Tankowałem 21 marca - cena ON - 3,95, Pb - 3,80 zł. Podaj adres, to
    Ci kopię faktury prześlę :-)

    T.

  • 19. Data: 2020-03-25 11:13:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-03-2020 o 10:41, T. pisze:

    > Moim zdaniem i tak ta ekipa nieźle się sprawuje.

    Bo czarna jest białe i nikt nam nie będzie mówił,że jest inaczej.
    To co powie TVPis to jest święte, a jak z faktów wychodzi co innego, tym
    gorzej dla faktów.

  • 20. Data: 2020-03-25 11:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ile wtedy wynosiła średnia płaca i kurs dolara? Pamiętam czasy, jak
    >był po nieco ponad 2 zł...

    Dokladnie - jesli wtedy barylka byla po $55, to $ musialbyc tani.
    A potem przyszlo PO i dolar zrobil sie drogi :-)

    Akurat podatki w paliwie byly bardzo podobne wtedy i teraz.
    Bodajze PIS cos tam podniosl, ale nieznacznie.
    Biorac pod uwage inflacje - to moze nawet relatywnie spadly.

    >W dodatku ta ropa, co jest dziś na stacjach, to była zapewne kupowana
    >w czasach, gdy była po 70 USD (czyli kilka tygodni temu).

    70 to tez chwilowy szczyt, w pazdzierniku bylo 58$ i powolutku roslo
    do stycznia,
    a potem dosc gwaltownie spadlo do 55.

    J.