  • 1. Data: 2014-10-14 22:05:30
    Temat: Jak zrobić laser pointer?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Jak można zrobić laser pointer na tyle mocny by mógł zapalić papier zapałki,
    przebijać balony.

    Myślałem o zastosowaniu lasera z starej nagrywarki DVD/CD.

  • 2. Data: 2014-10-14 22:29:50
    Temat: Re: Jak zrobić laser pointer?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 22:05, rageofhonor pisze:
    > Jak można zrobić laser pointer na tyle mocny by mógł zapalić papier
    > zapałki, przebijać balony.
    >
    > Myślałem o zastosowaniu lasera z starej nagrywarki DVD/CD.
    Chcesz sobie uszkodzić siatkówkę albo Nie daj Bóg komuś?
    Takie lasery są niebezpieczne i trzymaj się od tego z daleka.
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2014-10-14 22:31:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.10.2014 22:05, rageofhonor pisze:
    > Jak można zrobić laser pointer na tyle mocny by mógł zapalić papier
    > zapałki, przebijać balony.
    >
    > Myślałem o zastosowaniu lasera z starej nagrywarki DVD/CD.
    jak zrobisz - daj znać. ja bym taki chętnie zainstalował w miejscu gdzie
    siadają i srają gołębie. Tam żadnemu człowiekowi nie będzie świecił po
    oczach.

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-10-15 00:46:27
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz sobie uszkodzić siatkówkę albo Nie daj Bóg komuś?
    > Takie lasery są niebezpieczne i trzymaj się od tego z daleka.

    Właśnie potrzebuję taki niebezpieczny laser by wykończyć muszki owocowe w
    moim domu. Na łapki owocowe nie lecą tylko siedzą sobie na suficie i lądują
    w moim piwie. Walczę z nimi już od kilku miesięcy. Od kilku dni stosuje WD40
    jednak z małym skutkiem i ryzykuje właśnie że dostanie mi się ten środek do
    oczu. Trutek nie chcę stosować bo to jeszcze bardziej szkodliwe niż WD40.

  • 5. Data: 2014-10-15 00:53:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    rageofhonor pisze:

> [...]
    > Od kilku dni stosuje WD40 jednak z małym skutkiem i ryzykuje właśnie
    > że dostanie mi się ten środek do oczu. Trutek nie chcę stosować bo

    http://youtu.be/wSIWpFPkYrk

    Jarek

    --
    Stare piosenki na trzy chwyty,
    Schnące na ciele kąpielówy,

  • 6. Data: 2014-10-15 00:57:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 15.10.2014 00:46, rageofhonor wrote:

> [...]
    > stosuje WD40 jednak z małym skutkiem i ryzykuje właśnie że dostanie mi
    > się ten środek do oczu. Trutek nie chcę stosować bo to jeszcze bardziej

    Miotacz ognia z WD40 nie jest zbyt zdrowy, pozostałbym przy trutce.
    No, chyba, że nie podpalasz, ale wtedy, po co psikasz? Muszki działają,
    ruszają się, raczej nie skrzypią.

    Bardziej serio, jeśli chcesz je pojednczo atakować laserem,
    skuteczniejszy i bezpieczniejszy będzie kapeć.
    A w temacie grupy, pułapka elektryzująca.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2014-10-15 00:57:53
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 października 2014 00:46:27 UTC+2 użytkownik rageofhonor napisał:
> [...]
    >
    > oczu. Trutek nie chcę stosować bo to jeszcze bardziej szkodliwe niż WD40.

    Posprzątaj.

  • 8. Data: 2014-10-15 01:36:36
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > skuteczniejszy i bezpieczniejszy będzie kapeć.
    > A w temacie grupy, pułapka elektryzująca.

    Zaobserwowałem że jak psiknę to nie są w stanie latać bo skrzydełka im
    wysiadają i wtedy można je łatwo dorwać.
    Patent z miotaczem ognia jest dobry lecz nie spisuje się gdy są na suficie.
    Przerabiałem jednak tylko na gazie do zapalniczek i puszcze po dezodorancie.
    Nie przypuszczam by leciały do lampy UV dlatego najprościej by je laserem
    załatwić gdy siedzą na suficie. Czerwonym laserem bez problemu je namierzam
    jednak ten laser nie ma mocy by je spalić.
    Muszki to niestety zmora piwowara i problem w tym że już 2 warki mi nie
    wyszły jak powinny przez to dziadostwo. Dlatego jestem na nie tak wkurzony
    że próbuję już wszystkiego.

  • 9. Data: 2014-10-15 01:52:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 15.10.2014 01:36, rageofhonor wrote:

    > Nie przypuszczam by leciały do lampy UV dlatego najprościej by je

    Ale będą leciały do cukru czy innej przynęty. A tam czekają kV...
    Choć jak do pułapek z octem i ludwikiem nie lecą, to nie wiem, co
    im tam włożyć.

    > laserem załatwić gdy siedzą na suficie. Czerwonym laserem bez problemu
    > je namierzam jednak ten laser nie ma mocy by je spalić.

    Jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Jak farba na suficie znosi
    podwyższoną temperaturą?

    Poważniejsze laserowe 'działa' na komary namierzają komara słabym
    laserem (w ten sposób go 'słyszą' i po częstotliwości identyfikują
    czy to gatunek na liście do odstrzału) i tylko na moment odpalają
    artylerię.

    http://www.ted.com/talks/nathan_myhrvold_could_this_
    laser_zap_malaria#

    Na malarię się może nie przydać, ale zabawka ciekawa:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mosquito_laser

    > Muszki to niestety zmora piwowara i problem w tym że już 2 warki mi nie
    > wyszły jak powinny przez to dziadostwo. Dlatego jestem na nie tak
    > wkurzony że próbuję już wszystkiego.

    Zaraz, sikasz WD40 nad piwem? To nie wpływa na drożdze gorzej,
    niż owocówki? ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2014-10-15 08:05:36
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    > rageofhonor pisze:

    > http://youtu.be/wSIWpFPkYrk
    >
    > Jarek

    Świetne! Tylko szkoda, że na końcu przesadzili likwidując kota i
    "undesired planet". Gdyby nie to, na pewno dostaliby wiele zamówień. Z
    drugiej strony - ja mam takiego upierdliwego sąsiada...