  • 1. Data: 2016-11-05 14:34:37
    Temat: Jak zrobić wzornik
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    potrzebuję sobie zrobić wzornik "do czegoś tam" o wymiarach pocztówki
    zawierający na czarnym tle kilkadziesiąt kolorowych punktów czerwonych,
    zielonych, niebieskich i białych. Zrobiłem sobie odpowiednią bitmapę i
    zaniosłem do punktu foto, żeby mi z tego zrobili odbitkę. Wyraźnie
    zaznaczyłem, żeby NIE przerabiali tego na jpg. Odbieram i wyraźnie widać
    artefakty po kompresji, albo punkty po prostu giną w tle. Zwiedziłem już
    chyba z 8 różnych punktów i za każdym razem słyszę, że "inaczej się nie
    da".
    Jak do tego podejść, żeby czerwony punkt na czarnym tle, był czerwony i
    wszystkie punkty w otoczeniu były czarne? Może żądam zbyt dużej
    rozdzielczości - 300dpi?
    Te automaty w punktach foto rzeczywiście tak mają, czy to obsługa jest
    niedouczona? Możecie coś poradzić?

    pozdrawiam
    JS

  • 2. Data: 2016-11-05 15:26:21
    Temat: Re: Jak zrobić wzornik
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-11-05 o 14:34, JS pisze:
> [...]
    > rozdzielczości - 300dpi?
    > Te automaty w punktach foto rzeczywiście tak mają, czy to obsługa jest

    Zrobić tak, jak zrobiłeś i pomierzyć spektrometrem.

    P.P.

  • 3. Data: 2016-11-05 15:53:43
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 5 listopada 2016 14:34:39 UTC+1 użytkownik JS napisał:
> [...]
    > rozdzielczości - 300dpi?
    > Te automaty w punktach foto rzeczywiście tak mają, czy to obsługa jest

    Automaty tak mają i nic na to nie poradzisz.
    Natomiast normalny printer sobie z czymś takim poradzi bez trudu. Tyle że dostarczony
    plik to nie ma być żadna bitmapa tylko normalny JPG w rozdzielczości 300dpi, bez
    kompresji. Przy zamówieniu poproś o nie stosowanie korekcji kolorystycznej.
    Bezpieczną przestrzenią barwną będzie sRGB.
    Pozdrawiam Marcin

  • 4. Data: 2016-11-05 16:39:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-05 15:53, Starzec z Gór wrote:
    > normalny JPG w rozdzielczości 300dpi, bez kompresji.

    Co to jest JPG bez kompresji?

  • 5. Data: 2016-11-05 17:33:49
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 5 listopada 2016 16:39:58 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Co to jest JPG bez kompresji?

    To jest JPG z kompresją ustawioną na zero.
    W fotoszkapie odpowiada to poziomowi kompresji 12.
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2016-11-05 20:11:16
    Od: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostrada.pl>

    > To jest JPG z kompresją ustawioną na zero.
    > W fotoszkapie odpowiada to poziomowi kompresji 12.

    KAŻDY JPG jest ze STRATNĄ KOMPRESJĄ! Ten ustawiony na 12 to NAJNIŻSZA
    dostępna w PS kompresja - ale nadal KOMPRESJA STRATNA.
    Nie można ustawić kompresji JPG na zero... bo to już nie będzie JPG...
    Jeżeli chcesz zapisać obraz 1:1 (piksel:piksela) to np. TIF lub PNG. Aby
    zmniejszyć wielkość pliku to skompresowany np. ZIP'em (BEZSTRATNIE).
    więcej tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/JPEG

    --
    ___________
    g a j o w y

  • 7. Data: 2016-11-05 20:15:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-05 o 20:11, gajowy pisze:

> [...]
    > Jeżeli chcesz zapisać obraz 1:1 (piksel:piksela) to np. TIF lub PNG. Aby
    > zmniejszyć wielkość pliku to skompresowany np. ZIP'em (BEZSTRATNIE).

    Nie wszystko, co wisi w Wikipedii musi być prawdą.

    Swego czasu robiłem przekształcenia i pliki nie różniły się. Może to
    kwestia użytego narzędzia?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2016-11-05 22:30:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-05 20:15, Adam wrote:
    > Swego czasu robiłem przekształcenia i pliki nie różniły się.

    W jaki sposób to oceniłeś?

  • 9. Data: 2016-11-05 23:41:17
    Od: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostrada.pl>

> [...]
    >

    > Nie wszystko, co wisi w Wikipedii musi być prawdą.

    > Swego czasu robiłem przekształcenia i pliki nie różniły się. Może to

    tia a w Smoleńsku był wybuch...

    może ta defincja cię przekona: http://techterms.com/definition/jpeg

    --
    ____________
    g a j o w y

  • 10. Data: 2016-11-06 09:52:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > W jaki sposób to oceniłeś?

    Żebym to ja pamiętał. Biegle posługiwałem się Corelem od v.3 oraz
    podobnym narzędziem na Amidze. Tworzyło się proofy i porównywało.
    Analizowało składowe CMYK. Kolega, który miał drukarnię, mówił, że brak
    różnicy. Robiłem mu czasami wyciągi na sito.

    Ale może rzeczywiście źle napisałem.
    Może tu chodziło o to, że z nieskompresowanego JPG jest identyczny
    proof, jak z jakiegoś BMP czy TIFF.
    Nie mam już starych komputerów ani tak starych wersji Corela, więc nie
    mam jak sprawdzić konwersji BMP -> JPG -> BMP i porównać oba BMP.
    A poza tym to były czasy, gdzie ówczesne gówniarstwo ściągało GIF-y z
    panienkami z BBS-ów, a o Internecie to nawet skowronki jeszcze nie
    śpiewały ;) JPG był wtedy młody.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam