  • 1. Data: 2018-05-18 10:44:47
    Temat: Jaka drukarka
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Atrament czy laser? Potrzebne urządzenie wielofunkcyjne. Używanie
    praktycznie kilka razy w roku. W atramentówkach problemem są zasychające
    dysze. Jak sprawa wygląda z tym w laserówkach?

  • 2. Data: 2018-05-18 11:04:06
    Temat: Re: Jaka drukarka
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 18.05.2018 o 10:44, Trybun pisze:
    > Atrament czy laser? Potrzebne urządzenie wielofunkcyjne. Używanie
    > praktycznie kilka razy w roku. W atramentówkach problemem są zasychające
    > dysze. Jak sprawa wygląda z tym w laserówkach?

    Toner w laserówce nie zaschnie, ale jak będzie zbyt wilgotny, to się
    grudki zrobią. O ile nie jest to jakaś duża drukarka, gdzie toner ze
    zbiornika na bęben leci rurkami, to zazwyczaj wystarcza wyjęcie,
    trząchanie energiczne i włożenie znów, ale w normalnych biurowo-domowych
    warunkach to nie występuje.

  • 3. Data: 2018-05-18 11:07:42
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Sam sobie odpowiedziałeś.
    Miętolisz, żeby obudzić Animkę?
    BTW "kilka razy w roku" to można pójść do sąsiadki. Nie zawsze taniej, ale
    przyjemniej ;-)

    -----

  • 4. Data: 2018-05-18 11:20:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-18 o 11:04, BQB pisze:

> [...]
    > trząchanie energiczne i włożenie znów, ale w normalnych
    > biurowo-domowych warunkach to nie występuje.

    Czyli nie ma obaw że po kilku miesiącach nieużywania może czymś niemile
    zaskoczyć? A jak wygląda sam zakup laserówki - ma ona w zestawie pakiet
    startowy czy taki trzeba dopiero dokupić? No i samo użytkowanie,
    słyszałem np. że taka drukarka wymaga wcześniejszego włączenia, aby się
    nagrzała..

  • 5. Data: 2018-05-18 11:28:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-18, Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
    > startowy czy taki trzeba dopiero dokupić? No i samo użytkowanie,
    > słyszałem np. że taka drukarka wymaga wcześniejszego włączenia, aby się

    Zwykle ma zestaw startowy o obniżonej wydajności. Niemniej przy Twoich
    wymaganiach starczy do końca życia drukarki.

    Sam mam prostą laserówkę Brothera, gdzie drukuję nią może jakieś 5 str.
    na 2 tygodnie i właśnie mi się taki toner kończy te 7 lat od zakupu.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-05-18 11:31:19
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-18 o 11:07, ń pisze:
    > Sam sobie odpowiedziałeś.
    > Miętolisz, żeby obudzić Animkę?
    > BTW "kilka razy w roku" to można pójść do sąsiadki. Nie zawsze taniej, ale
    przyjemniej ;-)

    W laserowych zasychają czy nie?

    Takie zapotrzebowanie. A sąsiadki lepiej nie przyzwyczajać do pewnych
    zachowań. Wejdzie jej w krew i już się nie opędzisz.

    P.S. zacznij wreszcie po ludzku cytować, czyli pod tekstem do którego
    się odnosisz.

  • 7. Data: 2018-05-18 12:26:02
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie ma co zasychać. Pamiętaj o przykryciu drukarki, żeby się nie kurzyła i żeby
    plastiki nie zmieniały koloru od światła. Warto też odłączyć od prądu, bo stand-by
    jednak coś tam bierze i wytwarza ciepło, które lubią robaczki ;-)
    Na podobny backup jak już wszystko padnie i ewentualnie pod pachę do samochodu mam
    Ricoh SP204 (były różne warianty). Wszystko tak cienkie i ugina się, że strach
    dotykać ;-)

  • 8. Data: 2018-05-18 13:28:14
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-05-18 o 10:44, Trybun pisze:
    > Atrament czy laser? Potrzebne urządzenie wielofunkcyjne. Używanie
    > praktycznie kilka razy w roku. W atramentówkach problemem są zasychające
    > dysze. Jak sprawa wygląda z tym w laserówkach?

    Canon z tuszami zintegrowanymi z głowicami typu PG-40/540/545
    Mam Canona od lat i nigdy nie miałem problemu z dyszami a potrafiłem
    użyć raz na pół roku.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 9. Data: 2018-05-18 14:36:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 May 2018 11:04:06 +0200, BQB

    > Toner w laserówce nie zaschnie, ale jak będzie zbyt wilgotny, to się
    > grudki zrobią.

    Mam małą drukarkę Canona -- toner już chyba
    ze 3 lata siedzi i nadal porządnie drukuje.
    Z wilgotnością to różnie bywa, czasem i 80%
    bywa. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-05-18 14:49:26
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-18 o 12:26, ń pisze:
> [...]
    Ricoh SP204 (były różne warianty). Wszystko tak cienkie i ugina się, że strach

    Ma co.. Drukarkę mam opatuloną w kawał płótna, na dostatek rodzaj
    futerału, uszytego ze skóry. Jednak wcale to nie przeszkadza zasychać
    atramentowi..