  • 11. Data: 2020-01-18 18:29:52
    Temat: Re: Jaka karta graficzna do starszego Sandy Bridge?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, karta graficzne zainstalowana. Nie obeszło się bez problemów i
    dodatkowych inwestycji...

    Po pierwsze odpuściłem sobie korzystanie z posiadanego zasilacza - co
    prawda był niby na 500W, ale nie miał nawet dostarczającej liczby złącz
    molex, żeby kombinowanie z przejściówkami miało sens, a nie chciałem
    łączyć kaskadowo kolejnych kabelków.

    Komputer dorobił się więc nowego, 700W zasilacza.

    Po rozkręceniu obudowy odkryłem jeszcze jeden problem - karta kolidowała
    z "koszukiem" na dyski twarde 3,5". Musiałem się go pozbyć (trzeba było
    rozwiercić kilka nitów" ale odzyskałem trochę miejsca i kartę dało się
    zainstalować. dyski leżą na razie na dnie obudowy, ale docelowo kupię
    szyny do montażu w slotach 5,25".

    Kolejny problem okazał się być bardziej dotkliwy - okazuje się, że byłem
    mylnie przekonany co do tego, że mój jeden z moich monitorów (w dodatku
    ten większy) posiada wejście DVI. Niestety, ma tylko VGA...

    Karta posiada tylko DVI-D, a więc tanie przejściówka nie zadziała.

    Po zainstalowaniu karty i sterowników nvidii pod Debianem system
    przestał widzieć monitory podłączone do zintegrowanej grafiki - widoczny
    jest tylko ten mniejszy, w tej chwili podłączony do GTX-a.

    Wygląda na to, że czeka mnie zakup nieco nowszego monitora, ale do tego
    czasu chciałbym przywrócić pracę dwumonitorową. A więc:

    1. Czy istnieje jakiś sposób, żeby Debian zaczął widzieć dwa monitory
    podłączone do dwóch róznych kart? Dodam, że lshd -c video pokazuje
    zarwno GTX-a jak i zintegrowany układ i960.
    2. Czy można tymczasowo deaktywować GTX-a, bez jego fizycznego
    demontażu, przerzucając zadanie wyświetlania na zintegrowany układ
    graficzny/

  • 12. Data: 2020-01-18 19:32:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    I jeszcze jedna wtopa...
    Okazuje się, że obudowę mojego komputera projektował idiota. Tuż nad
    otworem slotu karty graficznej znajduje się kawałek zawiniętej blachy,
    chyba "dla ozdoby". Złączu DVI albo VGA by to nie przeszkadzało, ale ja
    tam mam HDMI i rządek display portów. Wtyczka HDMI przez to coś nie
    wchodzi do końca i nie łączy.

    Muszę rozebrać komputer na części pierwsze i spiłować to coś, czy może
    istnieje szansa, że kupię kable HDMI/DP o grubości samej wtyczki?