  • 1. Data: 2015-10-01 10:54:44
    Temat: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A [crosspost]
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Dla porządku nadmienię, że w tem-temacie dyskusja post-ępuje ;) -- aż na dwóch
    grupach: pl.comp.pecet (z powodu mojej wcześniejszej pomyłki przy wysyłaniu
    topic'owego posta) oraz pl.misc.elektronika która jest dla niniejszego tematu
    najwłaściwsza. No ale jeśli jest już tu-i-tam, no to może zrobię do tego
    crosspost. Dla tych, którzy nie zauważą tegoż rozdwojenia -- podkreślę, że
    odpowiadając na tekst niniejszym -- wyślą go na *obie* grupy, pod warunkiem
    korzystania z czytnika off course, ale *nie* wtedy, gdy to zrobią via WWW...

    Kolejna uwaga: w tem-temacie pojawiły się już wpisy następujące:
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.mis
    c.elektronika/x_X91KuhTB8
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.com
    p.pecet/gjN3dYDyd2g

    1 października 2015 09:29 Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w
    news:muin8f$o1s$1@srv.chmurka.net ...
    :
    : Użytkownik " (c)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    : news:560c8584$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
    :
    : > 5.. Do niektórych zastosowań -- od aku znacznie lepsze są baterie, przede
    : > wszystkim: alkaliczne, no a podobno dobre ładowarki potrafią je ładować?
    : > (...)
    : > 11.. No i cena: mam nadzieję trafić coś takiego
    : > przy niezbyt wygórowanej: x < 100 zł... ;)
    :

    :
    : Pogodzenie 5.d) z 11. to chyba tylko zrobić samemu
    : szczególnie że "Nawet wiem na czym to polega...".
    : P.G.:

    Hm, jesteś pewien, że nie trafię takiej poniżej setki? A ja, biedny miś, miałem
    nadzieję, że... jeszcze mniej: czyli taniej, niż barszcz Strójwąsa ;)

    A czy może się orientujesz, od jakich zakresów ceny jest to możliwe?

    Natomiast co do "zrobić samemu" to... zrobiłem! A było to spooory kawał czasu
    temu. Bez żadnego-tam procesora, ani w ogóle większej (a nawet mniejszej)
    elektroniki: transformator z przełącznikami napięcia (też własnoręcznie
    zmajstrowany) kilka diodek, oporniki, Pe-eR-ki, gniazdka do podpięcia miernika,
    no i sam miernik (sklepowy). Ładowałem tym, bardzo skutecznie -- baterie
    pastylkowe, które w tym czasie były dość drogie...

    Nie wiem, czy ładowanie ogniw alkalicznych opiera się na tej samej zasadzie, ale
    w tym "moim" "szarżatorze" wykorzystałem opis zasady działania (ogólnie. Bez
    jakiegokolwiek schematu) z Młodego Technika bodajże. Cały myk polega na tym, że
    baterii nie wolno ładować "tylko i wyłącznie >w jedną stronę<"! czyli zamiast
    napięcia o stałej kierunkowości należy to robić prądem przemiennym, acz
    asymetrycznym: prąd ładowania musi być sporo mniejszy, niż roz-ładowania -- to
    chyba jasne! No a jeśli kto ciekaw jak-i-dlaczego, to na zawołanie posłużę
    dalszymi wyjaśnieniami...

    --
    Posiadasz wolne moce obliczeniowe? Dołącz do projektu BOINC -- przetwarzania
    rozproszonego, wykorzystującego domowy sprzęt, do profesjonalnych projektów.

  • 2. Data: 2015-10-01 12:12:57
    Temat: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A [crosspost]
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > miałem
    > nadzieję, że... jeszcze mniej: czyli taniej, niż barszcz Strójwąsa ;)

    Ja piszę "chyba" a Ty na to "jesteś pewien?".

    > A czy może się orientujesz, od jakich zakresów ceny jest to możliwe?

    Nie mam zielonego pojęcia, a badań rynku robił nie będę.

> [...]
    > no i sam miernik (sklepowy). Ładowałem tym, bardzo skutecznie -- baterie
    > pastylkowe, które w tym czasie były dość drogie...

    Według mnie to przerost formy nad treścią. Do ładowania pastylkowych, miałem
    źródło prądu na kondensatorze (+ prostownik). Było to zmontowane we wtyczce
    220V z której wystawały dwa kabelki doprowadzone do dwu pinesek wbitych w
    drewniany spinacz.
    P.G.