  • 1. Data: 2019-02-12 17:21:15
    Temat: Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
    tym bateria dłużej posłuży.
    Orginalną ładowarkę mam 2A.

    Wchodzę więc na allegro i szukam ładowarki
    stacjonarna
    2 gniada (super 4)
    prąd ładowania do 1 A
    i co?

    https://allegro.pl/kategoria/ladowarki-sieciowe-1935
    7?prad-wyjsciowy-do=1000&przewod-w-zestawie=nie&licz
    ba-urzadzen-ladowanych-jednoczesnie-do=2&liczba-urza
    dzen-ladowanych-jednoczesnie-od=2&zlacza=USB&order=p
    d&bmatch=baseline-n-ele-1-5-0131

    i wszystkie są 2amperowe
    albo ja źle szukam

  • 2. Data: 2019-02-12 17:38:10
    Temat: Re: Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-12 o 17:21, Bolko pisze:
    > Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
    > tym bateria dłużej posłuży.

    Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A. Jest już
    tak stary i umulny, że muszę się przesiąść na coś szybszego. Bateria ma
    80% sprawności i mogę sobie za 30zł kupić nową.

    Mam Huawei (6 lat) i to samo...
    Mam tablet z Biedry (4lata) (MyTab)i bateria zdechła po 2 latach.
    Kupiłem nową ale stał się taki muł, że kupiłem nowy tablet.
    Mam LG sprzed 7 lat i bangla na 80% baterii.

    Gdybym miał czasem czekać 4 godziny na naładowanie 1 Amperem zamiast 2
    to bym potrzebował urlopu żeby te czasy dogonić. W przypadku tabletu to
    8h albo dłużej.

    Nie będę wymieniał co mają w rodzinie ale ci którzy mają w miarę markowe
    sprzęty, nie odczuli potrzeby zmiany baterii. Prędzej sprzęt się
    zestarzał technologicznie bo dzisiaj z 512 RAM to ledwie przegladarka
    chodzi, nie pisząc już o braku możliwości bluetooth (często 2.0) czy
    starym systemie na którym można odpalić kalkulator.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 3. Data: 2019-02-12 18:06:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.02.2019 o 17:38, LordBluzg(R) pisze:

    > Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A.
    ło matko! Właśnie w weekend zrobiłem modyfikacje ładowarki 2.1
    amperowej, która zamiast 5V dawała 4.66. przy tak niskim napięciu
    telefon ładował sie prądem 200mA. naprawa się udała, teraz mam 0.8A.
    dlaczego tylko tyle? bo sprawdziłem specyfikacje układu scalonego który
    zarządza ładowaniem i producent przewidział go na....0.8A!!!. w
    ładowarce 3 gniazda 2.1 amper każde!!!!
    To że na ładowarce jest napisane że MOŻE dać 2 ampery, nie znaczy że
    telefon tyle "weźmie". co więcej - na 100% nie weźmie przez cały czas
    ładowania. znaczy od 20-80% (mniej więcej) będzie brał tyle ile
    ładowarka i kabelek dadzą, ale to raczej nie będą 2 ampery. powiem
    więcej. odłączenie kabla zasilającego od telefonu, w momencie gdy płynie
    przez niego 2 ampery - to morderstwo gniazda.
    1. wszelkie "wydaje mi się" zastąpcie wynikami pomiarów z usbdoktora za
    dolara
    2. nie martw się o prąd ładowania. Telefon go sam ograniczy na początku
    i końcu procesu. kup ładowarkę odpowiedzialnej firmy i zapomnij o problemie
    3. jak ładujesz przez noc (tak jest najlepiej) ładuj z gniazda usb
    komputera - dostaniesz maks 500mA

    ToMasz

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-02-12 18:19:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-12 o 18:06, ToMasz pisze:

> [...]
    > i końcu procesu. kup ładowarkę odpowiedzialnej firmy i zapomnij o problemie
    > 3. jak ładujesz przez noc (tak jest najlepiej) ładuj z gniazda usb

    Ja pisałem o fabrycznych ładowarkach 2A i od zawsze sprawdzam prąd
    ładowania, albo programem w telefonie albo amperomierzem :) Nawet w
    samochodzie mam miernik
    (https://img.staticbg.com/thumb/view/oaupload/banggo
    od/images/16/44/c9193559-dc6a-4667-9116-2d84cd7a76fd
    .jpg)
    który pokazuje mi jaki prąd i napięcie wyłazi. Ważny oczywiście jest
    kabelek bo byle gówniaty nie potrafi 2A prowadzić.

  • 5. Data: 2019-02-12 21:03:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Gówno prawda. Mam Samsunga S5 (4 lata) i zawsze ładuję go 2A. Jest
    >już

    Ale jestes pewien, ze 2A ?

    >tak stary i umulny, że muszę się przesiąść na coś szybszego. Bateria
    >ma 80% sprawności i mogę sobie za 30zł kupić nową.

    No to S6 sobie kup :-P

> [...]

    >Gdybym miał czasem czekać 4 godziny na naładowanie 1 Amperem zamiast
    >2 to bym potrzebował urlopu żeby te czasy dogonić. W przypadku

    Ludzie sobie jednak jakos radza.

    J.

  • 6. Data: 2019-02-12 21:19:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bolko pisze tak:

    > Chyba wszyscy się zgadzają że im mniejszy prąd
    > tym bateria dłużej posłuży.

    Co Ty, nieprawda. Masz dostarczyć +5v telefonowi. Sam sobie weźmie
    prądu ile ma wziąć. Chyba nie będziesz ładował komórki z portu usb
    kompa bo tam jest ograniczenie 500 mA?

    > Orginalną ładowarkę mam 2A

    a ja mam zasilacz 5v 10A mogę podłączyć telefon czy nie?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2019-02-12 21:21:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-12 o 21:03, J.F. pisze:

    > Ale jestes pewien, ze 2A ?

    Dokładnie tak samo jak ty jesteś pewien spacji przed pytajnikiem :]

    > No to S6 sobie kup :-P

    Po co mi śmieć technologiczny? Miałem miesiąc S8 ale sprzedałem bo
    niewygodny i drogi.
    Żona ma Pocophone F1 a córa Xiaomi 6 pro. Bateria 4000 robi swoje.
    Składam się właśnie do Pocophone F2. Już dawno bym zmienił ale łażę ze
    smatrwaczem GearS i ten nie chce się popsuć od 4 lat a działa tylko z
    Samsungiem. Wincyj Samsunga nie kupię, pomimo że nie miałem problemów,
    jedynie 3 tyg temu wysiadł mi G-sensor ale naprawiać nie będę.

    > Ludzie sobie jednak jakos radza.

    Widzę: "Nie mogę gadać bo mam 15% baterii bo nie miałem czasu naładować" :)

  • 8. Data: 2019-02-12 21:45:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ale jestes pewien, ze 2A ?

    Generalnie możesz sobie obliczyć, skoro producent podaje że akumulator
    2800mAh ładuje się w czasie 160 minut :)

  • 9. Data: 2019-02-12 22:49:28
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-13 o 0:39, r...@k...pl pisze:

    > A po co czekać? Nie prościej zasnąć i obudzić się z naładowanym? :)

    Jak mi telefon albo tablet potrzebny to korzystam z nich nawet podczas
    ładowania baterii. Fakt, że bateria szybko się ładuje.
    Nie można zostawiać telefonu do ładowania na całą noc. Telefon Cię
    powiadamia kiedy bateria już naładowana i prosi o odłączenie ładowarki,

    --
    animka

  • 10. Data: 2019-02-12 23:09:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > który pokazuje mi jaki prąd i napięcie wyłazi. Ważny oczywiście jest
    > kabelek bo byle gówniaty nie potrafi 2A prowadzić.

    daj fotkę na której widać prąd ładowania telefonu który ma 50% baterii i
    95% baterii.
    A jak to nie jest problem, to jeszcze jedną z usbdoktora który mierzy
    ładunek jaki przyjęła bateria wspomnianego w innym wątku xiaomi. telefon
    ma być wyłączony podczas ładowania. moja bateria w xiaomi ma mieć
    3000mAh, a po 2 latach przyjmuje 1800mAh. A teraz najlepsze: to i tak
    jest dużo. Bo nowe baterie do samsunga s4 za 30zł, z opisem 2600mah,
    przyjmowały okolice 1000mAh
    ToMasz