  • 1. Data: 2020-05-27 14:21:17
    Temat: Jaka mała klawiatura
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom.

    Poszukuję jakiejś małej klawiatury PC USB (bez bloku
    numerycznego), czegoś w tym stylu:
    https://allegro.pl/oferta/mini-klawiatura-do-kompute
    ra-i-laptopa-7086385515

    Obecnie użytkuję wyrób firmy E5 i niestety poza kompaktowymi
    wymiarami pisze się na niej dość słabo. Znalazłem bardzo pozytywne
    opinie o modelu Logitech K810, ale poza tym że już nie jest
    produkowany, cena nieco przeraża (około 400 zł).

    Używa ktoś czegoś podobnego i może polecić model? Najchętniej
    do 100 zł, przewodowy. Nie mam w planach intensywnego użytkowania.

    Z góry dziękuję.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2020-05-27 16:13:35
    Temat: Re: Jaka mała klawiatura
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 27/05/2020 01:21 PM, Dominik Ałaszewski wrote:
> [...]
    >
    > Używa ktoś czegoś podobnego i może polecić model? Najchętniej
    > do 100 zł, przewodowy. Nie mam w planach intensywnego użytkowania.

    Mam 'offical raspberry pi keyboard' (do wygooglania) uzywam tylko do
    instalacji itp... i do tego sie nadaje. Potem przechodze juz na shh i pisze
    z peceta.
    Ale nie wiem co ty tam chcesz pisac i mozliwe ze na dlugie dystanse to sie
    do pisania nie nadaje. W kazdym razie rozmiar, prostota USB mi bardzo pasuje.
    Nie podaje linka bo sobie lokalny sklep znajdziesz.

  • 3. Data: 2020-05-28 09:22:02
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.05.2020 2late <d...@w...pl> napisał/a:

    > Mam 'offical raspberry pi keyboard' (do wygooglania) uzywam tylko do
    > instalacji itp... i do tego sie nadaje. Potem przechodze juz na shh i pisze

    Dzięki za trop. Wygląda ładnie (choć wolałbym czarną, nie białą).
    Poczytam opinie, może uda się pomacać fizycznie.

    > Ale nie wiem co ty tam chcesz pisac i mozliwe ze na dlugie dystanse to sie
    > do pisania nie nadaje. W kazdym razie rozmiar, prostota USB mi bardzo pasuje.

    Dużo pisania nie przewiduję, standardowe domowe użytkowanie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2020-05-28 17:16:08
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/05/2020 08:22 AM, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Dzięki za trop. Wygląda ładnie (choć wolałbym czarną, nie białą).
    > Poczytam opinie, może uda się pomacać fizycznie.

    Sa czarne, przynajmniej byly kiedy kupowalem, bialej bym nie kupil. ;)

  • 5. Data: 2020-05-28 17:30:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-27 o 14:21, Dominik Ałaszewski pisze:
> [...]
    >
    > Używa ktoś czegoś podobnego i może polecić model? Najchętniej
    > do 100 zł, przewodowy. Nie mam w planach intensywnego użytkowania.

    gdyby nie 100zł, CHERRY G84-4100 Compact-Keyboard

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-05-29 08:16:10
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.05.2020 Irokez <n...@w...pl> napisał/a:

    > gdyby nie 100zł, CHERRY G84-4100 Compact-Keyboard

    Wygląda dobrze, ale nie wiem, czy chcę żeby klawiatura
    była najdroższym elementem zestawu :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2020-05-29 08:21:10
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.05.2020 2late <d...@w...pl> napisał/a:

    > Sa czarne, przynajmniej byly kiedy kupowalem, bialej bym nie kupil. ;)

    Fakt, znalazłem. Dokopałem się jeszcze do tańszej
    A4tech ultra slim. Ze starych czasów myszy A4tech wspominam
    dobrze, nieco odstrasza tylko ten odpustowy srebrno-czarny
    wygląd- natomiast czarna dla Pi jest estetycznie bardzo
    przyzwoita. Szkoda, że nie mam gdzie pomacać, ale zawsze
    można odesłać, gdy okaże się toporna w użytkowaniu...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2020-05-29 10:35:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-29 o 08:16, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Wygląda dobrze, ale nie wiem, czy chcę żeby klawiatura
    > była najdroższym elementem zestawu :-)

    Używamy CHERRY w warunkach produkcyjnych można powiedzieć (podobne z
    trackballem), dobre wytrzymałe klawiatury do których jakieś
    korpo-wynalazki czy tanie logitechy itp nie mają podejścia. Stąd cena.
    Ale z drugiej strony ciężko u innych o właśnie takie "wynalazki", a jak
    są to po zakupie płakaliśmy że musimy zanieczyścić środowisko kolejnym
    tandetnym plastikiem (przynajmniej jeśli chodzi o połączenie klawiatura
    + trackball/touchpad).

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-06-02 19:46:59
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.05.2020 2late <d...@w...pl> napisał/a:

    > Mam 'offical raspberry pi keyboard' (do wygooglania) uzywam tylko do

    Nabyłem- na żywo prezentuje się chyba jeszcze lepiej, niż na zdjęciach.
    Bardzo przyjemna, niski skok i dobry klik (słyszalny, więc w nocy
    ewentualnie przeszkadzałaby spać- ale to nie problem). Spore klawisze,
    przyzwoite odstępy- da się bez większego wysiłku pisać bezwzrokowo, co na
    poprzedniej było trudne. Powiedziałbym, że za tą cenę zupełnie przyzwoity
    sprzęt. Feler to ciut krótki kabel- starcza na styk- ale jako że jest
    wymienny problemu w zasadzie nie ma. Ciut małe tylko klawisze kursorów,
    ale pewnie da się przyzwyczaić. Za to nie nawsadzano bez sensu
    winklawiszy, dzięki czemu alty i controle są normalnej wielkości
    i bez kłopotu wpisuje się pliterki.

    Generalnie jestem zadowolony- wielkie dzięki za podpowiedź.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.