  • 11. Data: 2017-11-12 14:58:58
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-10 o 18:46, Marek S pisze:

> [...]
    > Mam w samochodzie 2 odtwarzacze. Oba zdemontowałem i mechanicznie
    > wyczyściłem soczewki. Wyeksperymentowałem, że potrzebuję DVD+R (TDK) bo
    > DVD-R nie będą czytane.
    >
    > Raz na rok zamawiam płytę DVD z aktualizacjami, Zawsze jest ona czytana
    > perfekcyjnie (GB danych). Te płyty są również nagrywane. Kolor nośnika
    > podobny, niebiesofioletowy. Gdy sklonuję tę płytę - zwalnia, zacina się
    > lub czasem w ogóle nie da się jej odtworzyć. Przy kilku próbach
    > przejdzie, ale to nie satysfakcjonuje. Prędkość nagrywania nie ma

    Odtwarzacze CD/DVD potrafią być bardzo humorzaste jeżeli chodzi płyty,
    które widzą/czytają. Nie sugeruj się marką DVD i kolorem płyty, tylko
    odczytaj ID płyty, które dostajesz jako aktualizacje, spróbuj zakupić
    takie same, nagraj materiał na nich i zobacz czy to pomoże.
    Tu masz link to artykułu na temat ID płyt:
    https://forum.cdrinfo.pl/f45/kto-zrobil-moja-plyte-i
    d-nosnika-co-jest-i-jak-sprawdzic-55259/

  • 12. Data: 2017-11-12 19:18:50
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał:

    > W związku z tym mam pytanie: jaką nagrywarkę kupić?

    To nie sprawa nagrywarki, a odtwarzacza. Zużyty laser nie daje rady czytać
    płyt "wypalanych" domowym sposobem. Może też firmare zbyt stary.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-11-12 19:24:38
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Mint User" napisał:

    > Sprawdź, czy jak nagrywasz wolniej niż maksymalnie to problem z odczytem
    > zachodzi dalej.

    Naucz się cytowania lamerze.

    NZPZDR

  • 14. Data: 2017-11-12 19:28:36
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał:

    > Raczej nie ma różnicy. Prawie zawsze jest tak, że jeśli problem występuje
    > to płyta w ogóle nie jest widziana. Czasem po kilku włożeniach uda się ją
    > odczytać. Przy jednej mam tak, że w połowie się wykłada ale czyta to co
    > jest dalej i bliżej. Skopiowanie kopii pomogło.

    Nie ma co bić piany. Suma błędów nagrywarki i odtwarzacza = problem. Pisząc
    błędy nagrywarki mam na myśli niedokładne wypalanie, a nie błędy logiczne.

    pzdr

  • 15. Data: 2017-11-12 19:52:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-12 o 19:28, Kamil pisze:

    > Nie ma co bić piany. Suma błędów nagrywarki i odtwarzacza = problem.
    > Pisząc błędy nagrywarki mam na myśli niedokładne wypalanie, a nie błędy
    > logiczne.

    Stąd moje założenie, że chyba tylko pomoże zakup dodatkowej nagrywarki
    DVD skoro "obce" i też nagrywane płyty czyta bez problemów. No chyba, że
    istnieje jakiś podgatunek płyt DVD-R, które szczególnie dobrze odbijają
    światło. Wydaje mi się, że już wszystkie marki kupiłem do testów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2017-11-12 20:15:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-12 o 14:58, nadir pisze:

> [...]
    > Tu masz link to artykułu na temat ID płyt:
    > https://forum.cdrinfo.pl/f45/kto-zrobil-moja-plyte-i
    d-nosnika-co-jest-i-jak-sprawdzic-55259/

    Dzięki! Nawet nie sądziłem, że z płyty da się producenta/model odczytać.
    Namierzyłem, że płyta to Verbatim DVD-R Silver.

    Czy da się wywnioskować z jaką prędkością płyta była nagrywana? W helpie
    autor softu napisał, że pokazuje wartości pół "bo może" ale ich
    interpretacja jest skomplikowana.

    Nazwy pól opisu mówią

    Media Information
    Current Drive: HL-DT-ST BD-RE BH16NS40 (X:)
    Region information N/A not a DVD-VIDEO
    Media code/Manufacturer ID MCC 03RG20
    Volume Label CDROM
    Application id MKISOFS ISO 9660/HFS FILESYSTEM BUILDER & CDRECORD CD-R/D
    Format Capacity 4.38GB(4.70GB)
    Book Type DVD-R
    Media Type DVD-R
    Manufacturer Rated Speed 16.0x 22160KBps
    Available Write Descriptor CAV 16.0x 22160KBps
    Available Write Descriptor CAV 12.0x 16620KBps
    Available Write Descriptor CLV 8.0x 11080KBps
    Write Strategy Speed 4.0x 5540KBps
    2x Speed OPC beta 09
    2x Speed OPC power 0B
    2x Write Strategy field 1 14 87 78 90
    2x Write Strategy field 2 88 80 00 00 00 00
    4x Speed OPC beta 08
    4x Speed OPC power 13
    4x Write Strategy field 1 0D 11 0C 08
    4x Write Strategy field 2 00 00 00 00
    4x Write Strategy field 3 00 00 00 00
    4x Speed OPC beta multi-pulse 00
    4x Speed OPC power multi-pulse 00
    4x Write Strategy field 4 00 00 00 00
    4x Write Strategy field 5 00 00 00 00 00 00
    4x Write Strategy field 6 00 00 00 00 00
    Data area starting sector 30000h
    Data area end sector 230796h
    Linear Density 0.267um/bit
    Track Density 0.74um/track
    Number of Layers 1

    Complete Media Code
    00000000 00 6C 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 85 0D 0E .l...@....R.....
    00000010 88 9A 80 00 03 4D 43 43 20 30 33 00 04 52 47 32 .....MCC 03..RG2
    00000020 30 20 20 00 05 88 80 00 00 00 02 00 06 09 0B 14 0 .............
    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2017-11-12 20:26:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-12 o 19:18, Kamil pisze:

    > To nie sprawa nagrywarki, a odtwarzacza. Zużyty laser nie daje rady
    > czytać płyt "wypalanych" domowym sposobem. Może też firmare zbyt stary.

    Właśnie kolega nadir polecił mi narzędzie do odczytu danych dysku. Wiele
    ciekawych informacji można się dowiedzieć. Płyta perfekcyjnie odtwarzana
    została nagrana softem:

    MKISOFS ISO 9660/HFS FILESYSTEM BUILDER & CDRECORD CD-R/D

    a model płyty (jak też wyczytałem) to Verbatim DVD-R Silver x16.

    a wiec właśnie domowym sposobem była utworzona. No więc chciałbym też
    umieć nagrać płytę tak aby jak ta w/w nie stwarzała problemów. Zacznę od
    nabycia dokładnie tego modelu płyty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2017-11-12 21:18:23
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-12 o 20:26, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > a wiec właśnie domowym sposobem była utworzona. No więc chciałbym też
    > umieć nagrać płytę tak aby jak ta w/w nie stwarzała problemów. Zacznę

    Przecież Nero pokazuje wszystkie informacje o płycie i nagrywarce.

    --
    animka

  • 19. Data: 2017-11-12 21:33:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-12 o 21:18, Animka pisze:

    > Przecież Nero pokazuje wszystkie informacje o płycie i nagrywarce.

    Chyba tylko jakaś bardzo stara wersja. Nowe już nie albo nie widzę
    takiej opcji. Używam wersję 2018 Platinum.

    Jak w Nero odczytujesz np. producenta płyty DVD oraz jej model?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2017-11-12 21:39:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-12 o 20:15, Marek S pisze:

    > Czy da się wywnioskować z jaką prędkością płyta była nagrywana?

    Pewnie można oszacować po ilości błędów ale w 100% prędkości nagrywania,
    to chyba żaden program nie pokaże?