  • 81. Data: 2017-11-15 23:46:59
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 10:14, r...@k...pl pisze:

    > Podgrzewa płytę i wygina. To oczywiste :)

    Szkoda, że Ci jeszcze Nobla za ten wynalazek nie dali.

    --
    animka

  • 82. Data: 2017-11-15 23:56:31
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 21:33, Marek S pisze:

    > Nawigacja + firmware systemów multimedialnych.

    Nie wjedź tylko do jakiejś rzeki ;-)

    --
    animka

  • 83. Data: 2017-11-16 13:08:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-15 o 21:29, Marek S pisze:

    > A co do moich perypetii to nie radzę sobie jedynie z własnoręcznym
    > przygotowaniem DVD z danymi. Video w drugim odtwarzaczu działa raczej
    > dobrze. Tylko ten #1 jest przeznaczony do danych. Jeśli ktoś inny nagra
    > DVD z danymi - jest perfekcyjnie.

    Masz farta :-) Przy moim pechu i z wiekiem zanikającej cierpliwości
    rzuciłbym to nagrywanie dawno w cholerę :-)

    Zaraz ... Tobie chodzi o 2 samochody a zamawiasz jedną płytę? ;-)
    jaka to jest oszczędność że tak się zapytam?

  • 84. Data: 2017-11-16 13:11:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-15 o 03:28, Animka pisze:

    > Tak, Ciebie pierdykowca testuję ;-)

    Z wiekiem robisz się coraz bardziej jurna :-)

  • 85. Data: 2017-11-16 22:45:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 21:03, Marek S pisze:

    > Zerknij na to:
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/Top-quaity-OPT-2060-o
    ptima-2060-OPTIMA-2060A2-DVD-Optical-Pickup-laser-he
    ad-for-JVC-Toyota/32382479898.html

    W zasadzie typowy wózek z kompletnym mechanizmem lasera.

    > W moim czytniku konstrukcja wózka lasera jest bardzo podobna. Szczerze
    > mówiąc nie bardzo wiem co można wyczyścić poza powierzchnią soczewki.

    Czyścisz i smarujesz (ale nie zawsze - fosforobrązu się nie smaruje)
    panewki górne (czewrona i niebieska kropka) oraz smarujesz panewkę
    napędzaną - dolna, czerwona kropka.
    Soczewka wisi na sprężynkach. Pod nią może być laser (do wyczyszczenia)
    lub lustro i laser z boku.

    Nie robiłem tego dawno, a w ogóle przez jakieś 25 lat wyczyściłem chyba
    nie więcej, niż kilkanaście egzemplarzy.
    Jeden egzemplarz (mini-wieża audio) niestety rozkalibrowałem tak, że z
    trudem załapywał oryginalne płyty, a CDR i CD-RW w ogóle nie widział :(
    Wszystkie inne (też wieże, stacjonarne CD, komputerowe - działały
    znakomicie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 86. Data: 2017-11-17 01:28:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-16 o 13:08, z pisze:

    > Zaraz ... Tobie chodzi  o 2 samochody a zamawiasz jedną płytę? ;-)

    Nawet 3 podobne :-)

    > jaka to jest oszczędność że tak się zapytam?

    A to jak się trafi. Nagrywana ok 400zł a oryginał 1200zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 87. Data: 2017-11-17 01:36:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-16 o 22:45, Adam pisze:

    > Soczewka wisi na sprężynkach. Pod nią może być laser (do wyczyszczenia)
    > lub lustro i laser z boku.

    Właśnie o ten element mi chodzi. Nie wydłubię przecież soczewki by
    dostać się pod jej spód :-)

    Wózek jeździ perfekcyjnie. Moim zdaniem jedynie optyka może szwankować.
    Gdy rozkręciłem oba napędy, to miały w sobie mnóstwo bardzo drobnego
    pyłu w okolicach płyty. Przetarcie metalowych elementów palcem
    zostawiało sporo syfu na nim. Zresztą gdy przemyłem kiedyś alkoholem
    izopropylenowym soczewkę, to w ogóle stało się możliwe odtwarzanie płyt
    DVD. Przed tą czynnością tylko CD(r) czytał.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 88. Data: 2017-11-17 09:05:10
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W starych dobrych czasach soczewki były szklane, w XXI wieku tandety plastikowe.

    Mam płyty (jakieś wadliwie nagrane) których nie czyta nic, fanaście napędów nic nie
    widzi (a niektóre kompy się zawieszają od samego włożenia płyty).
    Ale napęd w Lenowo R61 je czyta.
    To różnica pomiędzy techniką amerykańską, a chińską.

    -----

  • 89. Data: 2017-11-17 17:02:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-17 o 09:05, ń pisze:

> [...]
    > Ale napęd w Lenowo R61 je czyta.
    > To różnica pomiędzy techniką amerykańską, a chińską.

    Ale w tym przypadku nie o to chodzi. Plastik zabrudzi się tak samo pyłem
    jak i szkło. Chciałbym wyczyścić coś takiego nie tylko z jednej strony -
    pył zapewne osiadł po obu stronach. No i pytanie jest - jak się dobrać
    do drugiej strony w takiej, dość typowej konstrukcji wózka jaką
    przedstawiłem w linku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 90. Data: 2017-11-17 19:53:07
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 13:11, z pisze:

    > Z wiekiem robisz się coraz bardziej jurna :-)

    Nie znasz takiego potocznego powiedzenia (co prawda nie związanego z
    tematem) "głowa siwieje, d-pa szaleje"?

    --
    animka