  • 1. Data: 2017-08-10 21:14:33
    Temat: Jaka obudowa?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Wieża średniej wielkości.
    Kiedyś (2014-12) kupiłem Fractal Design Define R4 Arctic White ATX, chce
    coś podobnego może nie tak drogiego.

  • 2. Data: 2017-08-10 21:39:35
    Temat: Re: Jaka obudowa?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 10.08.2017 o 21:14, Borneq pisze:
    > Wieża średniej wielkości.
    > Kiedyś (2014-12) kupiłem Fractal Design Define R4 Arctic White ATX, chce
    > coś podobnego może nie tak drogiego.
    Zalman Z5, Zalman Z9 ?
    Chcę kupić , ponieważ do obudowy PC LENOVO M82 Tower nie daje się włożyć
    szerokich napędów DVD. Chcę mieć pewność że się da i da więcej dysków
    twardych.

  • 3. Data: 2017-08-10 21:50:19
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/08/2017 08:14 PM, Borneq wrote:
    > Wieża średniej wielkości.
    > Kiedyś (2014-12) kupiłem Fractal Design Define R4 Arctic White ATX, chce
    > coś podobnego może nie tak drogiego.

    Kupilem swoja ze 3 lata temu i bylem w szoku jaka jest wielka. Ale szybko
    sie przyzwyczailem i teraz w zyciu nie zamienilbym na nic innego.
    Polecilbym ci ale okazuje sie, ze od tego czasu nic nie potaniala.
    http://www.fractal-design.com/home/product/cases/dis
    continued-products/define-r2-black-pearl

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 4. Data: 2017-08-10 22:33:49
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 21:14, Borneq pisze:
    > chce coś podobnego może nie tak drogiego.

    https://www.silentiumpc.com/kategoria/produkty/obudo
    wy/

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2017-08-10 22:35:33
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 10.08.2017 o 21:50, 2late pisze:
    > http://www.fractal-design.com/home/product/cases/dis
    continued-products/define-r2-black-pearl

    A R5?

  • 6. Data: 2017-08-11 00:37:03
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 10/08/2017 09:35 PM, Borneq wrote:
    continued-products/define-r2-black-pearl

    > A R5?

    Podejrzewam ze wszystkie sa dobre. Dobierasz tylko rozmiar. A R5 to nowsza
    wersja mojej R2. Co mozna w obudowach wymyslic nowego? Widze ze ma
    dodatkowe dwa miejsca na SSD (Ja swoje trzymam w slotach na HDD) Poza tym
    moglbym jeszcze w mojej skrzynce upchac sporo dyskow. Wyjmowalny box na DVD
    - jesli komus sie przyda. DVD mam i uzylem pewnie kilka razy przy
    instalacji kilka lat temu. Gdyby nie to ze nie chce mi sie wymienic jednego
    z wiatrakow, ktory chodzi tylko pelna para lub wcale, cieszylbym sie
    kompletna cisza a komputer mam pod nosem. Podejrzewam tez ze jesli kiedys
    zmienie komputer to obudowa raczej zostanie, bo co tu ma sie zestarzec.

  • 7. Data: 2017-08-11 07:16:51
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 11.08.2017 o 00:37, 2late pisze:
    > Podejrzewam ze wszystkie sa dobre. Dobierasz tylko rozmiar. A R5 to
    > nowsza wersja mojej R2. Co mozna w obudowach wymyslic nowego?

    Jak patrzyłem to R5 jest tańsza niż R2

  • 8. Data: 2017-08-12 14:55:59
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2017-08-11 o 07:16, Borneq pisze:

    > Jak patrzyłem to R5 jest tańsza niż R2

    Miałem R5 i jej wady to że wiatraki (w komplecie z R5) nie mają
    sterowania PWM tylko 3-żyłowe, przez co nie mogłem ich dokładnie ustawić
    w BIOS płyty głównej ASUS (o ile pamiętam bez PWM w BIOS dawało się
    ustawić sterowanie minimalnie na 50% co było dla mnie za głośno -
    musiałem zrobić zasilanie wiatraków na 7V na stałe). Sterowanie od 0%
    było dla wiatraków z PWM/4-żyłowe wtyczki.
    Druga sprawa - dysk SSD ok, ale po dodaniu zaledwie jednego dysku
    mechanicznego WD40EZRX obudowa miała lekkie brzęczenie które aby stłumić
    musiałem wkładać jakieś gąbki itp pod prawy panel obudowy.

    Mimo to kupiłbym ponownie R5, tylko z góry musiałbym założyć
    zaopatrzenie się w wiatraki z PWM.
    Do zalet obudowy zaliczam że zmieściło się do niej b.duże chłodzenie CPU
    (Thermalright HR-02 Macho) i nie kolidowało z wiatrakiem w bocznym
    panelu. Oraz plus za estetykę - chociaż to kwestia gustu. Ja akurat nie
    lubię obudów z kosmicznie udziwnionym designem i podobała mi się
    powściągliwa estetyka R5.

  • 9. Data: 2017-08-14 18:32:15
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2017-08-10 o 21:14, Borneq pisze:
    > Wieża średniej wielkości.
    > Kiedyś (2014-12) kupiłem Fractal Design Define R4 Arctic White ATX, chce
    > coś podobnego może nie tak drogiego.
    Ja kupilem w zeszlym roku tą http://bit.ly/2fFwt05
    I uwazam ze to był dobry wybór. Solidna wyciszona bardzo duża
    (chlodzenie Scythe Mugen 2 zrobilo sie nagle jakieś malutkie) - nie ma
    drzwiczek które bym prędzej czy później wyłamał. Naprawdę polecam!

    Krzysiek aka Tasiorsa