  • 1. Data: 2010-03-23 00:41:05
    Temat: Jaka pamięć RAM do ATMEGI
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Czy jakaś dobra dusza mogła by wskazać oznaczenia pamięci SRAM
    współpracującej bezproblemowo z ATMEGA128 o wielkości 32K lub 64K (lepiej
    64K). Jest to moje pierwsze podejście w temacie "żenienia" ATMEGI z
    zewnętrznym RAM-em i nie chciałbym się sparzyć na tym, że zakupiona pamięć
    nie będzie chciała poprawnie współpracować z prockiem. Aha zegar 16MHz.

    6264LP-70 się sprawdzi w tym zastosowaniu?

  • 2. Data: 2010-03-23 00:57:54
    Temat: Re: Jaka pamięć RAM do ATMEGI
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-23 01:41, Marcin Wasilewski pisze:

    > Czy jakaś dobra dusza mogła by wskazać oznaczenia pamięci SRAM
    > współpracującej bezproblemowo z ATMEGA128 o wielkości 32K lub 64K (lepiej
    > 64K).

    Najbezpieczniej posiłkować się sprawdzonymi projektami. Ot taki np.
    Ethernut 1.3 (i wersja 2 chyba też) ma SRAM dołożony do ATmegi 128 -
    sprawdź co tam konkretnie zastosowali:
    http://www.ethernut.de

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-03-23 01:11:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    > Najbezpieczniej posiłkować się sprawdzonymi projektami. Ot taki np.
    > Ethernut 1.3 (i wersja 2 chyba też) ma SRAM dołożony do ATmegi 128 -
    > sprawdź co tam konkretnie zastosowali:
    > http://www.ethernut.de

    Zastosowali takie coś:

    http://www.datasheetcatalog.org/datasheets/185/26441
    5_DS.pdf

    pech polega na tym, że ani w TME, ani na allegro o tym nie "słyszeli". :(

  • 4. Data: 2010-03-23 05:30:53
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:ho9gr2$m35$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    5_DS.pdf

    > pech polega na tym, że ani w TME, ani na allegro o tym nie "słyszeli". :(
    Ja na obrazku widzę Samsung K6X0808C1D.
    http://www.ethernut.de/img/ethernut13g-large.jpg
    Jest to 32kB SRAM zasilanej z 5V.

    Jeżeli nie jesteś pewien to poszukaj pamięci o nie mniejszym czasie dostępu,
    ale
    generalnie chyba większość będzie wystarczająco szybka.
    Paweł

  • 5. Data: 2010-03-23 07:02:22
    Temat: Re: Jaka pamieae RAM do ATMEGI
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 23 Mar 2010 01:41:05 +0100,
    Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> screamed:

    Podepnij i zrób klasyczny test pamięci.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 08:01:57 user up 12385 days, 19:56, 1 user, load average: 0.56, 0.95, 0.97 ]

    Computers do it 30 million times a second.

  • 6. Data: 2010-03-23 07:21:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli nie jesteś pewien to poszukaj pamięci o nie mniejszym czasie
    > dostępu, ale
    > generalnie chyba większość będzie wystarczająco szybka.
    > Paweł

    Z tego co pamiętam można programowo skonfigurować cykle oczekiwania i
    dostosowac procesor do szybkości pamięci.

  • 7. Data: 2010-03-23 07:28:11
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > nie będzie chciała poprawnie współpracować z prockiem. Aha zegar 16MHz.
    >
    > 6264LP-70 się sprawdzi w tym zastosowaniu?

    Każdy RAM statyczny się sprawdzi, najwyżej będziesz musiał dodać
    wait-state'ty przy dostępie (trzeba porównać przebiegi z datasheetów).
    Jak to nie jest jakaś produkcja, tylko zabawa na własne potrzeby, to na
    allegro jest trochę SRAMów z wylutu za grosze.

    http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=sram
    &from_showcat=1&category=67201

  • 8. Data: 2010-03-23 07:56:49
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:ho92mt$45v$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > nie będzie chciała poprawnie współpracować z prockiem. Aha zegar 16MHz.
    >
    > 6264LP-70 się sprawdzi w tym zastosowaniu?

    O ile dobrze pamiętam do mojej płytki szukałem pamięci o czasie dostępu
    krótszym niż 70ns. Za niewielkie pieniądze kupiłem coś o oznaczeniu
    zawierającym liczbę 62256 (32kBx8) i 55ns. Było to dawno więc mogłem coś tu
    przekręcić.
    Wydaje mi się, że te 55ns wystarczy, żeby nie dawać opóźnień (konfigurowalne
    poprzez reejstry).

    Michał

  • 9. Data: 2010-03-25 20:03:08
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > nie będzie chciała poprawnie współpracować z prockiem. Aha zegar 16MHz.
    >
    > 6264LP-70 się sprawdzi w tym zastosowaniu?

    Tak jak koledzy napisali, większość sram będzie działać, co najwyżej
    dokonfigurujesz sobie waitstaty.
    Z dodatkowych źródeł taniego ramu, to możesz poszukać drukarek igłowych
    (miałem 24 igłówkę co miała 32KB sramu, który właśnie podpiąłem pod
    atmela), jak również stare płyty 386/486 z cache w układach na podstawkach.

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 10. Data: 2010-03-26 00:35:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-25 21:03, Marek Wodzinski pisze:

> [...]

    > (miałem 24 igłówkę co miała 32KB sramu, który właśnie podpiąłem pod
    > atmela), jak również stare płyty 386/486 z cache w układach na podstawkach.

    Bez przesady - to już nie te czasy. I łatwiej przez net kupić kostkę
    pamięci za kilka[naście] zł, niż wygrzebać skądś drukarkę igłową tudzież
    płytę pod i486.

    Pierwsza z brzegu kostka 62256 jest dostępna w Semiconductors Bank za
    6,79zł+VAT. Bardziej pojemnych poszukałbym w TME.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/