  • 1. Data: 2017-06-20 13:22:21
    Temat: Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Szukam przejściówki USB 2.0 - SATA (może być i 3.0, ale teraz mam porty
    2.0).

    Jedna, którą mam:

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/adapter-usb-2-0-d
    ysk-hdd-sata-ide-2-5-3-5-cd-dvd-i5577288977.html

    To tania chińszczyzna, niestabilna, zasilacz gówniany (od razu się
    spalił), ale jak działa, to działa dobrze - czyta 30 MB/s, obsługuje
    SMART-a.

    Drugą mam w lepszym wykonaniu:

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/ak274-adapter-usb
    -3-0-do-sata-3-5-2-5-dysk-hdd-i5910645307.html

    Ale to gówno w ładnej obudowie - czyta 10 MB/s, nie obsługuje SMART-a, nie
    przepuszcza komend SATA bezpośrednio do dysku (przez co nie mogę z systemu
    zarządzać usypianiem dysku ani co gorsza go wyłączyć, przejściówka sama
    usypia dysk, jak nie ma aktywności).

    Czytałem dobre opinie o Ankerze, ale to jest nie do dostania w Polsce, a
    Amazon nie chce wysłać do Polski. Z kolei na eBayu cena wysyłki to 3x cena
    przejściówki, a nie będę płacił 80 zł za przesyłkę, więc też odpada.

    Zależy mi na przejściówce, która:

    1. Obsługuje tylko SATA (nie potrzebuję IDE)
    2. Wpina się bezpośrednio w dysk (a nie kablem), tworząc zwartą
    konstrukcję
    3. Podaje zasilanie na dysk (a nie tylko dane, a zasilacz osobno)
    4. Ma wejście na zasilacz 12V (lub 5V, ale to raczej niespotykane)
    5. Obsługuje SMART-a i polecenia SATA bezpośrednio do dysku
    6. Nie usypia dysku, gdy nie jest aktywny (to się wiąże z pkt 5...)
    7. Chodzi pod Linuksem (ale raczej każda powinna)
    8. Jest szybka po podłączeniu do USB 2.0 (30 MB/s wystarczy, 10 MB/s
    to za mało)
    9. Jest solidna i nie jest chińską tandetą, która padnie po miesiącu
    10. Ma sprzętowy kontroler SATA a nie software'owy (nie wiem niestety jak
    to sprawdzić)

    Możecie coś polecić?

    Dodatkowo: czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta
    przejściówka obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

    Chyba że ktoś wie, gdzie można dostać to...

    https://www.amazon.com/Anker-Converter-Adapter-Cable
    -included/dp/B005B3VO24/

    Amazon nie wysyła do Polski, na Aliexpress nie ma, na eBayu najtańsza
    opcja to $8.46 (coś za tanio) + $18.75 shipping (i mam mentalne opory
    przed płaceniem tyle za wysyłkę, tym bardziej że cena jest zbyt tania w
    porównaniu z Amazonem, więc może być podróbka) :(

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2017-06-20 14:44:49
    Temat: Re: Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-06-20 at 13:22, Adam Wysocki wrote:
    > czy ktoś ma Uniteka Y-1039B i może sprawdzić, czy ta przejściówka
    > obsługuje SMART-a (np. pod Linuksem: smartctl -a /dev/sdX)?

    Obsługuje.

    --
    mrg

  • 3. Data: 2017-06-20 14:54:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    marrgol <m...@a...invalid> wrote:

    > Obsługuje.

    Dzięki!

    A jak z prędkością transferu? Jesteś w stanie zrobić np.:

    dd if=/dev/sdX of=/dev/null bs=1M count=128 iflag=direct

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 4. Data: 2017-06-20 15:07:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-20 o 13:22, Adam Wysocki pisze:

    > Szukam przejściówki USB 2.0 - SATA (może być i 3.0, ale teraz mam porty
    > 2.0).
    >

    > 9. Jest solidna i nie jest chińską tandetą, która padnie po miesiącu

    Jeśli to ma pracować tyle godzin dziennie co podpięty doń komputer to
    zasilacz faktycznie długo nie wytrzyma. Przemyśl obudowę z dużym
    zasilaczem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-06-20 15:17:39
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Jeśli to ma pracować tyle godzin dziennie co podpięty doń komputer to
    > zasilacz faktycznie długo nie wytrzyma. Przemyśl obudowę z dużym
    > zasilaczem.

    Tak będzie - będzie kilka przejściówek i jeden porządny zasilacz. Komputer
    będzie jednopłytkowy (BeagleBone).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 6. Data: 2017-06-20 15:39:52
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-06-20 at 14:54, Adam Wysocki wrote:
    > A jak z prędkością transferu? Jesteś w stanie zrobić np.:
    >
    > dd if=/dev/sdX of=/dev/null bs=1M count=128 iflag=direct

    Zrobiłem kilka razy ze skip=[1-9]00000 -- wszystkie wyniki >37 MB/s.

    --
    mrg

  • 7. Data: 2017-06-20 15:51:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    marrgol <m...@a...invalid> wrote:

    > Zrobiłem kilka razy ze skip=[1-9]00000 -- wszystkie wyniki >37 MB/s.

    No to kupuję. Dzięki! :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2017-06-20 17:18:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" oib79i$89r$2$g...@n...chmurka.net

    > Tak będzie - będzie kilka przejściówek i jeden porządny
    > zasilacz. Komputer będzie jednopłytkowy (BeagleBone).

    Mam dwie przejściówki -- obie marne. (ich zasilacze są
    zupełnie złe!) Mam wiele (rozbieralnych co najmniej pięć)
    obudów -- wszystkie dobre.

    -=-

    W Auchan widzę za 29 pln przewód zakończony szerokim,
    trójkątnym gniazdem SATAnistycznym oraz błękitną
    wtyczką USB3... Nie testowałem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 9. Data: 2017-06-20 18:39:05
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 13:22:24 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    Kepska sprawa.
    Dodaj do listy wymagań:
    Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

    Ja skończyłem na kupnie obudowy usb/external sata.
    Zazwyczaj maja sporo lepsze zasilacze niz przejsciowki.

    Ale nie nabić sie na obudowe nie obsługującą dysków 3TB jest trudno...

  • 10. Data: 2017-06-20 21:51:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-06-20 o 13:22, Adam Wysocki pisze:
    > Hej,
    >
    > Szukam przejściówki USB 2.0 - SATA (może być i 3.0, ale teraz mam porty
    > 2.0).

    Ja używam takiej:
    https://sandberg.it/pl-pl/product/USB-3.0-Multi-Hard
    -Disk-Link