  • 1. Data: 2017-04-26 21:43:01
    Temat: Jaki SSD
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Jakiś czas temu szukałem dysku SSD do laptopa. Grupa poleciła SanDisk
    SDSSDA-240G-G25. Dysk był na pamięciach MLC, kupiłem, używam, jestem
    zadowolony.

    Zachciało mi się kupić drugi, ale niestety producent uraczył wszystkich
    nowym modelem SDSSDA-240G-G26, który jest już na pamięciach TLC, mam
    więc mieszane uczucia, zarówno ze względu na inny typ pamięci, jak i na
    politykę producenta.

    Czy możecie polecić jakiś dysk SSD o pojemności około 250GB w dobrej
    cenie i o możliwie dużej trwałości?

    Maciek

  • 2. Data: 2017-04-26 23:02:24
    Temat: Re: Jaki SSD
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-04-26 o 21:43, Maciek pisze:
> [...]
    > politykę producenta.
    >
    > Czy możecie polecić jakiś dysk SSD o pojemności około 250GB w dobrej

    Goodram Iridium PRO 240GB.
    5 lat gwarancji

  • 3. Data: 2017-04-27 09:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jawi g...@p...fm ...

    > Goodram Iridium PRO 240GB.
    > 5 lat gwarancji

    Tylko z tymi cenami jest obecnie kłopot.
    Skąd taki wzrost cen?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 4. Data: 2017-04-27 10:20:52
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jawi g...@p...fm ...

    Fajne ale ja dalej bym brał SanDisk-a :)

    > Tylko z tymi cenami jest obecnie kłopot.
    > Skąd taki wzrost cen?

    Zmiana linii produkcyjnych pod nowe układy, to kosztuje niestety.
    Druga sprawa jest taka że marże na pamięci były minimalne i producenci
    chcą wreszcie zacząć zarabiać.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 5. Data: 2017-04-27 11:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Chris a...@g...pl ...

    > Zmiana linii produkcyjnych pod nowe układy, to kosztuje niestety.
    > Druga sprawa jest taka że marże na pamięci były minimalne i producenci
    > chcą wreszcie zacząć zarabiać.

    Wszyscy na raz?
    Zmowa cenowa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 6. Data: 2017-04-27 11:18:09
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Chris a...@g...pl ...

    > Wszyscy na raz?
    > Zmowa cenowa?

    Pamięci są produkowane w 2-3 firmach na świecie :) jedyna różnica to
    brand i opis na pamięciach (brand) :)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 7. Data: 2017-04-27 23:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Chris a...@g...pl ...

    > Pamięci są produkowane w 2-3 firmach na świecie :) jedyna różnica to
    > brand i opis na pamięciach (brand) :)

    Do zmowy cenowej 3 firmy wystarczą.

  • 8. Data: 2017-04-28 16:21:05
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Do zmowy cenowej 3 firmy wystarczą.

    Toshiba sprzedaje swój dział produkujacy pamięci NAND.
    Cena tylko 2,7 mld dolarów.

  • 9. Data: 2017-04-29 08:32:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 10:20, Chris pisze:
    > Fajne ale ja dalej bym brał SanDisk-a :)
    Ok, ale który obecnie model?

    Maciek

  • 10. Data: 2017-04-29 08:33:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 09:00, Budzik pisze:
    > Tylko z tymi cenami jest obecnie kłopot.
    > Skąd taki wzrost cen?
    Tak - też zauważyłem ten problem :-)

    Maciek