  • 1. Data: 2016-08-23 14:05:06
    Temat: Jaki akumulator
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Miałem ostatnio Vartę Silver i padła po niecałych 5 latach.
    Poprzednio miałem Magnetti Marelli i wytrzymał 4 i pół. Wcześniej miałem
    najtańszego Jenoxa i wytrzymał 4, chociaż ostatnią zimę ledwo-ledwo.
    Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat
    trwałości?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-08-23 14:13:43
    Temat: Re: Jaki akumulator
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 23.08.2016 14:05, Jacek wrote:
> [...]
    > najtańszego Jenoxa i wytrzymał 4, chociaż ostatnią zimę ledwo-ledwo.
    > Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat

    Żadną. Kup najtańszego Jenoxa i wymień po pierwszym odpaleniu z kabli.
    Albo po trzech latach jak nie masz assistance. Najlepiej w jakimś
    markecie - jak się skopie w ciągu roku to wymienią bez problemu.

    Miałem Vartę Silver - kupioną razem z samochodem. wytrzymała 4 lata,
    właściciel nie pamiętał, żeby wymnieniał, więc miała pewnie z 6 czy 8 -
    ciężko stwierdzić. Kupiłem boscha z wyższej półki - po trzech latach
    niby działa, ale ostatnio po 30 minutach na światłach nawet
    rozrusznikiem nie zakręcił - próbował, ale nie szło. Co ciekawe
    odpaliłem od dotknięcia... kablami z supermarketu i akumulatorem od
    motocykla. Więc nie wiem co za szmelc musi być z tego Boscha, skoro
    wychodzi na to, że z byle gówna zmontowanego na prędce odpala, a z
    markowego aku nie.

    Widać kiedyś robili dobre, a teraz robią na trzy lata i tylko dzięki
    krzywej Gausa jakiś 5 pociągnie. Nie opłaca się robić na lata, bo kto
    będzie kupował nowe;)

    Shrek.

  • 3. Data: 2016-08-23 14:26:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ledwo-ledwo.
    >Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat

    A bedziesz tyle auto trzymal ?
    Jak widac - roznica w trwalosci jest znikoma, nie warto przeplacac
    (choc ostatnio roznica w cenie znikoma).

    IMO - wazniejsza prawidlowa eksploatacja.
    Sprawdzic napiecia ladowania, naprawiac alternator od razu, nie
    rozladowywac akumulatora, no i jezdzic autem regularnie, lub
    regularnie doladowywac.

    J.

  • 4. Data: 2016-08-23 14:28:14
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 14:05:09 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > najtańszego Jenoxa i wytrzymał 4, chociaż ostatnią zimę ledwo-ledwo.
    > Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat

    Sprobowalbym Forse (Westa)...mialem, mam i jesli bede wymienial to raczej tylko to.
    Boshe, warty, centry zostawiam innym.
    --
    Dman-666

  • 5. Data: 2016-08-23 15:37:15
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ledwo-ledwo.
    > Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat

    Krystianie/Jacku:
    6,5 roku na panasonicu, taki z ASO. Ale kosztuje tyle, co trzy
    marketowe, więc średnio się opłaca. (to znaczy, kosztował, bo dawno nie
    rozgryzałem tematu). Bosche, varty itp. wytrzymywały u mnie tyle, co
    gwarancja + miesiąc czy dwa. Hart (taki polski chińczyk) kręci w
    żoninowym aucie prawie 3 lata. Najdłużej poza panasem kręcił banner, bo
    ze trzy lata z hakiem, ale auto sprzedałem z nim i nie wiem ile
    pociągnął w sumie. No i teraz też mam panasonica z ASO, od siedmiu lat i
    kręci, ale kiedyś w 7 lat robiłem 500 tys. samochodem, teraz 70 ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2016-08-23 16:12:25
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

> [...]
    > najtańszego Jenoxa i wytrzymał 4, chociaż ostatnią zimę ledwo-ledwo.
    > Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat

    A ja pójdę niepopularnym tropem - Centra Futura wytrzymała mi 6 lat, mimo
    kilkukrotnego rozładowania prawie do zera (alternator padał, nie dając
    'widocznych' objawów). Wcześniej kupowałem różne i żaden dłużej niż 3-4 lata
    nie wytrzymał (poza fabrycznie wkładanymi, bo takie zawsze powyżej 6 lat
    żyły). Więc chyba kupię Futurę, jak będzie w promocji w Makro...

    --
    Axel

  • 7. Data: 2016-08-23 16:23:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > najtańszego Jenoxa i wytrzymał 4, chociaż ostatnią zimę ledwo-ledwo.
    > Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat

    Dobre akumulatory to Yuasa albo Panasonic.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-08-23 16:52:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-08-23 16:12, Axel wrote:
> [...]
    > niż 3-4 lata nie wytrzymał (poza fabrycznie wkładanymi, bo takie zawsze
    > powyżej 6 lat żyły). Więc chyba kupię Futurę, jak będzie w promocji w

    Witam w klubie :) Mi Futura, którą zwykło się opluwać na tej grupie,
    chodzi od jesieni 2008 roku, czyli prawie 8 lat. Trochę mniej żwawo
    kręci teraz w zimie, ale nie było, aby nie dało się odpalić. Z tym, że
    nigdy nie rozładowywałem jej do zera. Przedtem od 9 lat, czyli od
    wyprodukowania mojego samochodu, był zainstalowany Motorcraft (nie wiem,
    kto produkował dla Forda akumulatory), ale pod koniec to był praktycznie
    już trup. Ale dopiero po 9 latach. Kiedy czytam, że każdy właściwie
    akumulator, a nie jakiś tandetny padaka, przeciętnie wytrzymuje 4-5 lat,
    to nie wiem, czy to ja mam szczęście, czy coś jest nie tak z elektryką w
    tych samochodach.

    Piotr

  • 9. Data: 2016-08-23 18:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości
> [...]
    >wytrzymuje 4-5 lat, to nie wiem, czy to ja mam szczęście, czy coś
    >jest nie tak z elektryką w tych samochodach.

    Elektryka jest bardzo prawdopodobna, bo te samochody jak widac juz
    swoje lata maja.
    A czlowiek ja naprawia, jak mu pare razy akumulator padnie :-)

    Albo nie naprawia, tylko goni do sklepu po nowy ... akumulator
    oczywiscie, nie alternator :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-08-23 19:51:37
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > akumulator, a nie jakiś tandetny padaka, przeciętnie wytrzymuje 4-5 lat,
    > to nie wiem, czy to ja mam szczęście, czy coś jest nie tak z elektryką w

    Tez stawiam na Futurę. Padła po 6 latach, ale wymieniłem po pierwszym
    rozładowaniu zimą - postój 9 dni, pewnie by jeszcze lato przetrwała.
    Auto używane tylko w mieście - 15km dziennie, trasy nie widziało:)
    pzdr
    Adam