  • 1. Data: 2016-07-22 16:59:22
    Temat: Jaki dysk do 'NAS-a' jednodyskowego?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zamówiłem urządzenie sieciowe, do którego można włożyć dysk twardy (1x SATA 3,5''),
    lista "kompatybilnych" ('following list of HDD drives have been reported to work
    with') jest na stronie producenta:
    http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/21554
    Interesuje mnie pojemność 3TB, czyli wg listy:

    HITACHI HDS723030ALA640
    Seagate ST33000651AS
    Seagate ST3000DM001
    Toshiba DT01ACA300
    Western Digital WD30EARX
    Western Digital WD30EZRS

    Macie jakieś spostrzeżenia dotyczące tych konkretnych modeli?
    Na dysku mają być backupy (potrzeba dostępu bardzo bardzo sporadyczna) i filmy
    ("znalezione w eterze i sieci", czyli mogą jakby co bez straty pójść się j... ) do
    streamingu przez DLNA na TV.
    Większość dnia i w nocy dysk ma spać ;-)
    Na moje oko 5400 rpm będzie lepsze niz 7200 rpm (mniejsze zużycie energii). Całość
    będzie w szafie na uboczu, więc hałas dysków czy głowic nieistotny, raczej grzanie w
    zamknietej przestrzeni.
    Które z tych dysków mają obecnie najdłuższą gwarancję?
    Inna opcja, to wstawienie WD Red WD30EFRX (bo mam już takie w Raidzie w nasie, więc
    jakby co byłaby ta sztuka na zapas), ale wydaje mi się, że dysk przeznaczony do RAID
    nie będzie dobry jako samodzielny (samodzielny powienien być bardziej "uparty" do
    odczytu wątpliwego sektora i go jak potrzeba trochę porzeźbić, czego nie zrobi dysk
    do Raid), no i Red (510 zł) jest ok. 150 zł droższy od Toshiby (360 zł) a to duża
    różnica.
    Jest jeszcze nowa seria dysków WD do archiwizowania z dobra relacją pojemności do
    ceny, ale to raczej do nagrania paru terabajtów danych i do sejfu na pół roku?
    Co myślicie?

  • 2. Data: 2016-07-22 21:56:11
    Temat: Re: Jaki dysk do 'NAS-a' jednodyskowego?
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-07-22 o 16:59, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    with') jest na stronie producenta:
    > http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/21554
    > Interesuje mnie pojemność 3TB, czyli wg listy:

    Ja mam takie w QNAP:

    http://www.seagate.com/pl/pl/products/media-video-st
    orage/surveillance-drives/video-3-5-hdd/?sku=ST2000V
    M003

    Działa już chyba ze 3 lata bez problemów.
    Ogólnie w dystrybucji jakiej siedzę ten model jest mało awaryjny.

> [...]
    ceny, ale to raczej do nagrania paru terabajtów danych i do sejfu na pół roku?

    Gdyby nie dobra cena jaką miałem na tego Seagate to brał bym WD RED.
    Dodam że brat w NAS-ach (Qnap, Synology) używa tylko dysków WD RED i
    spisują się do tej pory bardzo dobrze. Jedyny problem był z pierwszą
    dostawą do PL ale to było wieki temu. Ogólnie ma ich już chyba ze 20 sztuk.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2016-07-23 08:35:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Skoro Redy takie niezawodne, to małe byłoby ryzyko kupna używanego?

    -----

  • 4. Data: 2016-07-23 10:13:20
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-07-23 o 08:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > Skoro Redy takie niezawodne, to małe byłoby ryzyko kupna używanego?

    Nie wiem :) nie kupuję używanych dysków. Ale jak jest na gwarancji i
    przechodzi wszystkie testy Smart + testy nośnika to w sumie czemu nie.
    Tylko czy warto, dyski nie są drogie a przecież nie kupujesz tego na raz
    tylko na lata.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-07-24 13:06:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    ceny, ale to raczej do nagrania paru terabajtów danych i do sejfu na pół roku?

    Mam w NASie Netgeara 2 dyski WD Green. Zmieniłem im w firmware
    ustawienia dotyczące parkowania głowic i od tego czasu jest wszystko jak
    należy. Niedrogie i niezawodne. Ale bez tej - w sumie trochę kłopotliwej
    - operacji zmiany ustawień w firmwane to WD Green nie polecałbym do NASa.

  • 6. Data: 2016-07-24 13:38:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    WD Green (już nie produkowane?) w tej chwili nie są wiele tańsze od WD Red.
    Natomiast od WD tańsze są Toshiba i Seagate do desktopów.
    Istotą mojego pytania jest charakter pracy dysku sieciowego (1-dyskowego 'NAS-a'):
    czy odpowiada NAS-owi, czy desktopowi?
    Użytkownicy tego Netgeara WNDR4700 mylą się w zeznaniach, czy HDD w nim usypia, czy
    nie (może to kwestia aktualizacji firmware - chciałbym, żeby usypiał, bo potrzeba
    dostępu do tych plików będzie sporadyczna: codzienne obejrzenie filmu lub okazjonalny
    zapis/odzyskanie backupu).
    A może dla dysku najbardziej istotne jest, że nie jest w RAID (zapomniałem nazwy
    funkcji ograniczenia czasu odczytu błędnego sektora)?
    W moim 2-dyskowym NAS-ie (mimo ustawienia w setupie czasu na 20 minut) Redy w ogóle
    nie usypiają, choć nie wiem, czy zależy to akurat od modelu dysków.

    -----

  • 7. Data: 2016-07-24 13:45:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    TLER, "Time Limited Error Recovery"

    -----

  • 8. Data: 2016-07-28 21:53:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W moim 2-dyskowym NAS-ie (mimo ustawienia w setupie czasu na 20 minut) Redy w ogóle
    nie usypiają, choć nie wiem, czy zależy to akurat od modelu dysków.

    Ja mam w 2 dyskowym Zyxelu WD Redy i usypiają po wskazanym w
    ustawieniach w panelu NASa czasie (do tej pory wpisywałem trzy wartości
    15min, 45min, 60min). Swoją drogą, bardzo ciche te dyski podczas pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2016-07-29 11:31:40
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dzięki, to dobra wiadomość, czyli jakiś proces w tle blokuje usypianie u mnie.

    -----

  • 10. Data: 2016-07-29 11:39:11
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Niezła cena na nowy WD Red 3TB: