  • 11. Data: 2020-05-18 17:28:46
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > 1) kabla min. 3 m z HDMI na obu końcach do połączenia laptopa z
    > telewizorem - są takie na Allegro, z lepszymi lub gorszymi parametrami;
    >     np. 4K, ale skoro mój telewizor nie ma 4K, to chyba takiego kabla
    > nie potrzebuję

    Kup po prostu nie najtańszy, 3 metry to dla kabla HDMI bardzo mało.

  • 12. Data: 2020-05-18 17:35:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    acz-4-porty-usb-8353574384

    > Szukam takiego huba ale aktywnego, nie tylko na Allegro, ale nigdzie nie
    > ma.
    > Czy nie bywają huby podłączane do USB Type-C aktywne lub czy one już "z
    > definicji" są aktywne?

    Aktywny ma zewnętrzne zasilanie, jest sposobem na zbyt niską wydajność
    prądową złącz USB. Ale czy jesteś pewien, że potrzebujesz huba
    aktywnego? Najzwyklejszy port USB 3 pozwala podłączyć obciążenie do 2 A,
    myszki i klawiatury pobierają grosze, dyski zewnętrzne HDD coś w
    okolicach 0,5 A, może ciut więcej.

  • 13. Data: 2020-05-18 17:52:34
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 17:35, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > aktywnego? Najzwyklejszy port USB 3 pozwala podłączyć obciążenie do 2
    > A, myszki i klawiatury pobierają grosze, dyski zewnętrzne HDD coś w
    Przede wszystkim chce podłączać do laptopa dyski zewnętrzne HDD do 4TB
    bez zasilacza, takie z podwójną końcówka podłączaną do USB-A.
    Drukarka i skaner mają zasilacze.

  • 14. Data: 2020-05-18 17:55:40
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 17:52, User pisze:

    > Przede wszystkim chce podłączać do laptopa dyski zewnętrzne HDD do 4TB
    > bez zasilacza, takie z podwójną końcówka podłączaną do USB-A.
    To znaczy podwójna końcówka jest podłączana do dysku, a do portu USB-A
    jest podłączana końcówka A.

  • 15. Data: 2020-05-18 22:04:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > To znaczy podwójna końcówka jest podłączana do dysku, a do portu USB-A
    > jest podłączana końcówka A.

    To jest typowa końcówka USB 3 w rozmiarze micro USB. To ile tych dysków
    chcesz naraz podłączyć, że potrzebujesz aktywnego huba?

  • 16. Data: 2020-05-18 23:03:41
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 22:04, Uncle Pete pisze:

    > To jest typowa końcówka USB 3 w rozmiarze micro USB. To ile tych
    > dysków chcesz naraz podłączyć, że potrzebujesz aktywnego huba?

    Czy są jakieś przeciwwskazania, poza, jak się domyślam, ceną? Hub, który
    nie pozwoli mi korzystać z dysków zewnętrznych
    nie będzie mi w ogóle potrzebny.
    Problem w tym, że na razie nie udało mi się znaleźć żadnego aktywnego
    huba, który można by podłączyć do portu Type-C.
    Porty, które taki hub  dodaje, wystarczy jak będą typu A.
    Możesz coś podpowiedzieć?

  • 17. Data: 2020-05-18 23:20:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Czy są jakieś przeciwwskazania, poza, jak się domyślam, ceną? Hub, który
    > nie pozwoli mi korzystać z dysków zewnętrznych
    > nie będzie mi w ogóle potrzebny.

    Skąd w ogóle pomysł, że dysk nie będzie Ci działał na pasywnym hubie?

    Nie odpowiedziałeś, ile na raz chcesz podłączać tych dysków? Ponad 3?
    Coś tak uparł się przy tym aktywnym?

    > Problem w tym, że na razie nie udało mi się znaleźć żadnego aktywnego
    > huba, który można by podłączyć do portu Type-C.
    > Porty, które taki hub  dodaje, wystarczy jak będą typu A.
    > Możesz coś podpowiedzieć?

    A nie masz na kompie normalnych portów USB 3 typu A? Jeżeli nie,
    podpinasz huba przez przejściówkę USB-C na USB-A.

    Ale generalnie coś przekombinowujesz.

  • 18. Data: 2020-05-18 23:41:04
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 23:20, Uncle Pete pisze:
    > Skąd w ogóle pomysł, że dysk nie będzie Ci działał na pasywnym hubie?

    Bo takie informacje są w Internecie, np. tutaj:
    https://www.morele.net/wiadomosc/przedluzacz-usb-akt
    ywny-czy-pasywny-jak-wybrac/2114/
    A Ty skąd wiesz, że pasywny wystarczy?

    > Nie odpowiedziałeś, ile na raz chcesz podłączać tych dysków? Ponad 3?
    > Coś tak uparł się przy tym aktywnym?

    Może nawet 5, w każdym razie tyle dysków mam.
    Tylko nie pytaj czy naprawdę muszę wszystkie równocześnie podłączyć.
    Może muszę, ale nie będę się tłumaczyć.

    > A nie masz na kompie normalnych portów USB 3 typu A? Jeżeli nie,
    > podpinasz huba przez przejściówkę USB-C na USB-A.
    Skoro wiesz lepiej co ja potrzebuje.

    A tak w ogóle to jesteś na pensji w jakiejś firmie produkującej pasywne
    huby, że tak intensywnie mnie przekonujesz
    żeby nie kupować huba aktywnego ?. W końcu to moje pieniądze i mogę
    kupić co chcę.

  • 19. Data: 2020-05-19 00:41:00
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Bo takie informacje są w Internecie, np. tutaj:
    > https://www.morele.net/wiadomosc/przedluzacz-usb-akt
    ywny-czy-pasywny-jak-wybrac/2114/

    Ale to jest przedłużacz, a nie hub, specjalisto.

    > A tak w ogóle to jesteś na pensji w jakiejś firmie produkującej pasywne
    > huby, że tak intensywnie mnie przekonujesz
    > żeby nie kupować huba aktywnego ?. W końcu to moje pieniądze i mogę
    > kupić co chcę.

    No to kurwa kupuj co chcesz i nie zawracaj dupy. Nie, nie jestem
    handlarzem. Żegnaj.

  • 20. Data: 2020-05-19 02:13:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-05-18, User <n...@s...com> wrote:

> [...]
    > Problem w tym, że na razie nie udało mi się znaleźć żadnego aktywnego
    > huba, który można by podłączyć do portu Type-C.

    Większość współczesnych usb-c pozwala na pobór dużo większego prądu (i
    mocy, bo napięcie też może być wyższe) niż standardowe usb 3.0, więc na
    ogół nie ma osobnego zasilania. MZ. jak korzystasz z gniazda usb-c to i
    kilka zewnętrznych dysków to udżwignie.

    Dodatkowo, niektóre huby usb-c mają gniazda usb-c PD (power delivery),
    które umożliwia podłączenie urządzeń np. 75W-100W. Nie mają one osobnego
    zasilania, ale na ogół PD jest dwukierunkowe i widziałem huby, których
    użycie ilustrowano m.in. opcją wetknięcia esktra zasilania do gniazda
    PD. Współczesne Makbooki są zasilane poprzez złącze usb-c, więc jak
    podczepisz tam hub'a z PD i podłączysz pod złącze PD zasilanie, to
    będziesz ładował taiego lapropa.

    Innymi słowy, jak chcesz mieć taką ekstra PD opcje to szukaj po usb-c
    PD. Np.
    https://allegro.pl/oferta/hub-adapter-green-cell-gc-
    usb-c-7w1-usb-hdmi-sd-pd-8731906367

    ...ale to co idzie przez usb-c z laptopa powinno starczyć na parę dysków.

    --
    Marcin