  • 11. Data: 2017-06-09 12:38:05
    Temat: Re: Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >I zeby doprecyzowac - do switcha wpiete byly tylko komputery w obrebie
    >biurka, wiec wplyw burzy mozna wykluczyc - jakby piorun walnal w kabel
    >rzucony do sasiada, to jeszcze bym zrozumial, ale to w pracy, w biurze,
    >siec niezalezna od sieci firmowej, wiec nawet przepiecia w sieci firmowej
    >można wykluczyc.

    Podmiana zasilacza na nowy/inny potrafi z takimi wieszającymi sie
    kilkulatkami zdziałać cuda.
    Często na mierniku zasilacz daje właściwe napięcie, ale jak tylko je lekko
    obciążyć to napięcie spada, i router sie wysypuje w dziwaczny sposób.
    Nie jest to rada na cale zło, ale warto sprawdzić zanim spisze sie sprzęta
    na straty.

    BUNIEK

  • 12. Data: 2017-06-09 13:25:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BUNIEK <m...@i...pl> wrote:

    > Podmiana zasilacza na nowy/inny potrafi z takimi wieszającymi sie
    > kilkulatkami zdziałać cuda.

    To prawda... tylko ja juz nie chce pudrowac syfu i naprawiac g...wna, chce
    kupic cos porzadnego (ale kosztujacego 180 zl a nie 1800 zl), podlaczyc i
    zapomniec.

    Poki co zamowilem do pracy ZyXEL-a WAP-3205, przyjdzie w poniedzialek...
    zobaczymy jak to sie sprawdzi. Jak sie sprawdzi to kupie takiego tez do
    domu.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2017-06-09 13:31:06
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-06-09 10:52, Adam Wysocki wrote:

    > Wczoraj tez, w innej lokalizacji... komputer po prostu rozlaczyl sie z AP
    > i nie chcial sie wiecej polaczyc, w logach tylko beacon loss detected,
    > connection lost, authenticate timed out... potem authenticated i znowu
    > timed out... trzeba bylo zrestartowac interfejs sieciowy, zeby to wstalo,
    > a i tak po chwili padlo znowu. I tak w kolko. I jestem pewien, ze tym
    > razem, tak jak zawsze, wymiana AP na innego TP-Linka pomoze na troche - na
    > pol roku, moze na rok... dlatego tym razem bedzie inny AP. Tylko nie wiem
    > jeszcze jakiej firmy.

    Troche brzmi jak problemy z WLAN - jesli uzywasz 2,4GHz w jakims
    zatloczonym srodowisku czyli wlasciwie kazdy budynek z wieloma lokalami,
    to dobrze byloby zmigrowac sie na cos z 5GHz. Takie rozlaczenia i duze
    plywanie pingow to dosc typowe dla takiego problemu.

    Jesli same pudelko jest malo stabilne to tak jak Buniek napisal,
    warto byloby tez zmienic zasilacz bo moze tania impulsowka zdycha.

    Co do wymiany sprzetu na cos lepszego do zastosowan SOHO to bym patrzyl
    na Asusa albo np. Ubiquiti czy jakies Mikrotiki.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2017-06-09 13:41:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

> [...]
    > to dobrze byloby zmigrowac sie na cos z 5GHz. Takie rozlaczenia i duze
    > plywanie pingow to dosc typowe dla takiego problemu.

    Akurat ten problem byl u mnie w domu - domek jednorodzinny, trzy sieci na
    krzyz (moja, sasiada i czasem lapie drugiego sasiada). W pracy mam duzy
    tlum na wifi.

    Teraz zalogowalem sie na ta maszyne i iwlist scanning widzi tylko moja
    siec na kanale 12 (taki kanal bo sieci sasiada sa na nizszych), czasem tez
    pokazuje jakis extender TP-Linka na kanale 10 a jeszcze rzadziej jedna
    siec sasiada na 6.

    To co ciekawe to last beacon - dla wszystkich sieci podobny: 5660ms,
    5720ms, 5772ms. Ciekawe z czego to moze wynikac. Nie powinno przeciez tak
    byc, nie pamietam jaki mam ustawiony u siebie na AP, ale na pewno ponizej
    sekundy, a one sa dosyc blisko siebie.

    > Jesli same pudelko jest malo stabilne to tak jak Buniek napisal,
    > warto byloby tez zmienic zasilacz bo moze tania impulsowka zdycha.

    Moze tak byc...

    > Co do wymiany sprzetu na cos lepszego do zastosowan SOHO to bym patrzyl
    > na Asusa albo np. Ubiquiti czy jakies Mikrotiki.

    Dzieki (poki co wzialem do pracy Zyxela, Asusow nie bylo w tym sklepie,
    z ktorego nasze IT zamawia)...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 15. Data: 2017-06-09 14:55:56
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Poki co zamowilem do pracy ZyXEL-a WAP-3205, przyjdzie w poniedzialek...
    >zobaczymy jak to sie sprawdzi. Jak sie sprawdzi to kupie takiego tez do
    >domu.

    Ja używam ubiquiti AC-LR zarówno w domu jak i w firmie, ten akurat model
    kosztuje około 500pln/brutto
    ale w grupie UniFi jest sporo produktów i są tez nasze ale np bez 5GHZ.
    Maja kontroler do zarządzenia wszystkimi APekami z jednego miejsca,
    wspierają multissid oraz VLAN`y i POE(przez przelotkę/lub dołączony
    zasilacz) wersja PRO ma pełne POE.
    Sam kontroler daje fajne rozeznanie co sie dzieje w sieci WIFI.

    BUNIEK

  • 16. Data: 2017-06-09 15:23:47
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BUNIEK <m...@i...pl> wrote:

    > Ja używam ubiquiti AC-LR zarówno w domu jak i w firmie, ten akurat model
    > kosztuje około 500pln/brutto

    To juz troche za duzo... :( chociaz z drugiej strony jesli ma dzialac
    przez lata...

> [...]
    > Maja kontroler do zarządzenia wszystkimi APekami z jednego miejsca,
    > wspierają multissid oraz VLAN`y i POE(przez przelotkę/lub dołączony

    Czyli taki sprzet (pol)profesjonalny... mi to niepotrzebne, mi potrzebny
    stabilny sprzet konsumencki :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 17. Data: 2017-06-09 16:51:29
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >To juz troche za duzo... :( chociaz z drugiej strony jesli ma dzialac
    >przez lata...

    Nie wiem czy przez lata, ale działa, polecam jak masz więcej jak jeden.
    zarządzenie aktualizacje (są częste zarówno urządzeń jak i softu).

    Do domu trafił/y (2 szt.) po zainstalowaniu w firmie i analizie
    funkcjonalności.

    Buniek

  • 18. Data: 2017-06-09 18:58:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BUNIEK <m...@i...pl> wrote:

    > Nie wiem czy przez lata, ale działa, polecam jak masz więcej jak jeden.
    > zarządzenie aktualizacje (są częste zarówno urządzeń jak i softu).

    Teraz mam dwa - jeden w domu i jeden w pracy.

    Te update'y instaluja sie same, automatycznie, czy trzeba o nich pamietac?

    Jak to sa updaty urzadzen - jest nowa wersja sprzetu i mozna wymienic czy
    jak to jest?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 19. Data: 2017-06-09 20:22:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-06-08 o 19:00, Adam Wysocki pisze:
    > Takie zadanie - dokończ zdanie: "Jeśli potrzebuję access pointa, routera,
    > switcha lub karty Wi-Fi, to wybieram sprzęt firmy (...), gdyż (...)".
    >
    > Zanim mnie z tymi TP-Linkami szlag trafi w końcu. Nigdy więcej tego gówna.
    > D-Linki wcale nie lepsze. Więc co? Coś co nie kosztuje miliarda eurogąbek,
    > jest klasy konsumenckiej a nie profesjonalnej, ale po prostu działa - nie
    > wymagam wiele...

    Ja kupuję routery Asusa a switche Netgear.
    I działają.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2017-06-09 21:37:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Ja kupuję routery Asusa a switche Netgear.
    > I działają.

    Dzięki (innym za ich odpowiedzi też), mam już jakiś obraz - Asus albo
    Netgear :) No i ten Zyxel kupiony do pracy (bo po posortowaniu po cenie i
    odfiltrowaniu tplinków i jakichś noname'ów to był jedyny AP firmy, która
    była wspomniana w tym wątku - inne były droższe)...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]