  • 1. Data: 2019-05-08 08:18:58
    Temat: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
    dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
    WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

    Internet będzie mi potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po www,
    ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej on-line.

    Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
    Jak wygląda sprawa zasięgu i jego zależności od operatora karty SIM?
    Którzy operatorzy kart SIM dają najlepszą ilość GB w stosunku do ceny?
    Ewentualnie jakieś inne tanie rozwiązanie poza takim modemem?

    Pzdr.
    Artur S.

  • 2. Data: 2019-05-08 08:26:21
    Temat: Re: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Lepiej w smartfonie włączać router i łaczyć się po wifi.

    Zbyt skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

    Artur s.

  • 3. Data: 2019-05-08 09:21:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2019-05-08 09:31:55
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Artur S." <A...@s...pl.> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Zbyt skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

    2 puknięcią są skomplikowane?

    --
    marfi

  • 5. Data: 2019-05-08 09:42:59
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-05-08 o 08:26, Artur S. pisze:
    > Zbyt skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

    Jeden click na ikonkę włącza tryb HotSpota, jest prościej niż się wydaje.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 6. Data: 2019-05-08 09:51:35
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Użytkownik "Chris" <x...@x...com> napisał w wiadomości

    > Jeden click na ikonkę włącza tryb HotSpota, jest prościej niż się
    > wydaje.

    W każdym smartfonie tak samo? To napisz jak.
    Osoba która będzie z tego korzystała używa smartfona tylko do
    telefonowania i przypuszczam, że takiej ikonki nawet nie ma na pulpicie.
    Natomiast w abonamencie ma chyba 2 GB co miesiąc (niewykorzystywane),
    więc z tego powodu takie rozwiązanie byloby wskazane.

    Pzdr.
    Artur S.

  • 7. Data: 2019-05-08 10:34:02
    Od: ń <...@...n>

    I zużywa baterię telefonu tak, że za chwilę może nie wystarczyć na rozmowy.

    -----

  • 8. Data: 2019-05-08 10:34:33
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 8 May 2019 08:18:58 +0200, Artur S. napisał(a):

    > Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
    > dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
    > WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

    A co pokazuje:

    btsearch

    na ww. stronie odszukaj miejsce "wczasowania"
    i sprawdź w zasięgu czyich BTS'ów
    się będzie znajdował "wczasowicz".

    > Internet będzie mi potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po www,
    > ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej on-line.

    Do ww. wystarcza 3G, zetem: Huawei e173s-2
    dane pobiera z prędkością do 7.2Mb/s
    ~15 pln

    A jak nie to jakiś modem z obsługą 4G.

    > Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
    1. btsearch
    2. wybór operatora GSM
    2. potem wybrać modem 3G lub 4G

    > Jak wygląda sprawa zasięgu i jego zależności od operatora karty SIM?

    btsearch

    > Którzy operatorzy kart SIM dają najlepszą ilość GB w stosunku do ceny?
    pl.misc.telefonia.gsm

    > Ewentualnie jakieś inne tanie rozwiązanie poza takim modemem?

    Poniżej e173
    a w zasadzie prędkości pobierania (do) 7.2Mb/s nie ma sensu schodzić,
    bo "stare modemy" [czytaj: "wolne"] są przez niektórych operatorów
    "kolejkowane".

    Niektórzy operatorzy GSM "kolejkują" również modemy
    z SIM'ami "obcej sieci" - [nawet te szybkie modemy]
    Ale to insza inszość.

  • 9. Data: 2019-05-08 10:37:37
    Od: ń <...@...n>

    Najlepiej to daje Aero2 ;-)
    A co do modemu wołałbym taki z LTE, no ale są wyraźnie droższe.
    Sprawdź, czy konkretny model modemu ma dostępne sterowniki dla Twojego systemu
    operacyjnego.

    -----

  • 10. Data: 2019-05-08 10:43:01
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 8 May 2019 10:37:37 +0200, ń napisał(a):

    > Najlepiej to daje Aero2 ;-)

    Aero2 "kolejkuje" "wolne modemy"

    [...]