  • 11. Data: 2022-01-24 16:05:02
    Temat: Re: Jaki nadmiar mocy zasilacza LED?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 16:01, LordBluzg(R) wrote:
    > Szeregowo moc wzrasta? Jakaś nowa fizyka? :D

    Moc w takiej sytuacji zawsze się dodaje. Czy równolegle czy szeregowo.
    Fizyka taka sama jak wszędzie. Nawet nie musisz rozumieć obwodów - zasad
    zachowania energii ogarnia to znacznie prosciej. Dwa zasilacze 70W, w
    dowolnej konfiguracji, pracujace w warunkach znamionowych, oddają 140W
    mocy w obwód.

    Może pomyliłeś z prądem.

  • 12. Data: 2022-01-24 16:07:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2022 o 12:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kupiłem gotową oprawę LED, new old stock sprzed kilku lat, trafił mi się
    > model starszego zasilacza 24V/5A ( DSS-240500 "cegiełka", w nowych
    > zmodyfikowali zasilacze na 24V/10A) i mam wątpliwości, ponieważ oprawa
    > na pełnej mocy ma 114 watów w zainstalowanych LED-ach (36* 1,5 W + 6* 10
    > W), co przy zasilaczu 24*5=120 watów aż prosi się o jego spalenie (i w
    > necie takie info od użytkowników można spotkać).
    > Poszukam na spokojnie jakiegoś chętnie z odzysku 24V >5A, ale jakiego
    > amperażu powinienem szukać?

    Wiele osób miało kiedyś trafa "toroidy", takie dla halogenów. Po zmianie
    na LED dołożyli mostek i kondzia. Fajne to jest, bo nigdy się wybucha i
    w zasadzie wieczne :) Co prawda było to 12V ale działa. Może w ten sposób?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 13. Data: 2022-01-24 16:20:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2022 o 16:05, heby pisze:

> [...]
    > zachowania energii ogarnia to znacznie prosciej. Dwa zasilacze 70W, w
    > dowolnej konfiguracji, pracujace w warunkach znamionowych, oddają 140W

    Może/mea culpa :) ale nie kombinowałbym szeregowo. Padnie jeden, pada
    całość.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 14. Data: 2022-01-24 16:26:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 16:20, LordBluzg(R) wrote:
    > ale nie kombinowałbym szeregowo. Padnie jeden, pada
    > całość.

    13zł to nie majątek. Moża kupić 10 i używać do emerytury.

  • 15. Data: 2022-01-24 22:47:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież ten amperaż to po stronie 24VDC...

    -----

  • 16. Data: 2022-01-25 09:33:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 15:57, ąćęłńóśźż wrote:
    > Na oko bezpieczny może być zasilacz 10A/230VAC.

    Możemy jednak założyć, że to jakaś małe nieporozumienie.

  • 17. Data: 2022-01-25 14:30:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Literówka, oczywiste że miało być 10A/24VDC.
    Jedna rzecz mi się wyjaśniła na plus - okazało się, że sterownik lampy LED ma
    podtrzymanie zegara (niby oczywiste, ale w instrukcji
    obsługi jak byk stoi napisane, że zegar traci ustawienia po odłączeniu od zasilana -
    a odłączyłem na około dobę i trzyma), więc nie
    będę szukał rozwiązania w postaci zasilacza bezprzerwowego.
    Zasilacz potrzebuję jako backup na wypadek, gdyby oryginalny się spalił, a wiadomo
    zwykle dzieje się to w beznadziejnych momentach
    (i lepiej nie rżnąć na szybko kabli, lecz mieć przygotowaną przejściówkę).
    Wpisać w kalendarz przejażdżkę na Wolumen ;-).

    -----

  • 18. Data: 2022-01-25 14:57:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 14:30:34 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    zwykle dzieje się to w beznadziejnych momentach
    > (i lepiej nie rżnąć na szybko kabli, lecz mieć przygotowaną przejściówkę).

    Podlaczyc dwa, przez diody?
    I moze moc sie podzieli :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-01-25 15:05:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co Wy z tymi dwoma zasilaczami?
    Zasilaczy nie ma na szrotach, czy co?
    Faktycznie ciekawe mogłoby być wypróbowanie laptopowego 19.5V, których to w
    przeciętnym domu bywa sporo.

    -----

  • 20. Data: 2022-01-25 15:12:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 15:05:03 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co Wy z tymi dwoma zasilaczami?
    > Zasilaczy nie ma na szrotach, czy co?

    Kolega chce miec pewne oswietlenie w domu,
    a nie "Stefan, wracaj natychmiast, swiatla nie ma".

    Zarowke ktos wymieni, zasilacza do instalacji LED niekoniecznie.

    J.