  • 1. Data: 2011-11-27 23:00:14
    Temat: Jaki opamp do mostka tensomatrycznego?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jaki opamp wybrać do mostka? Potrzebuje wzmocnić napięcie różnicowe 10mV
    do około 2V. Metoda standardowa, tzn wzmacniacz różnicowy.

    Prawdopodobnie interesuje mnie jak najmniejsze napięcie
    niezrównoważenia. Mam kilka OP07 na których mógłbym to zrobić ale ...
    chce mieć pojedyncze napięcie zasilania ;) Obawiam się że OP07 nie da
    rady zejść z outputem do okolic masy. A może sie mylę?

    Ideałem byłby LM358 ale z malym napięciem niezrównowazenia i dostepny od
    ręki. Czy może ktoś wskazać palcem czym powinienem się zainteresować?

    PS. Mogę z 5V zrobić zapewne sztuczną masę ale to zbędna komplikacja.

  • 2. Data: 2011-11-27 23:04:05
    Temat: Re: Jaki opamp do mostka tensomatrycznego?
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 27/11/2011 23:00, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Ideałem byłby LM358 ale z malym napięciem niezrównowazenia i dostepny od
    > ręki. Czy może ktoś wskazać palcem czym powinienem się zainteresować?

    Chopper stabilized od Analoga? Numerek z glowy mi wylecial.

    --
    Jerry1111

  • 3. Data: 2011-11-28 09:21:05
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Chopper stabilized od Analoga? Numerek z glowy mi wylecial.

    AD8551 (8552).

    Pozdrawiam
    ELP

  • 4. Data: 2011-11-28 10:09:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 00:00:14 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > chce mieć pojedyncze napięcie zasilania ;) Obawiam się że OP07 nie da
    > rady zejść z outputem do okolic masy. A może sie mylę?

    O tyle sie mylisz ze mozesz sobie przesunac to wyjscie o volt i pewnie
    wszyscy beda zadowoleni.

    Raczej bym popatrzyl/sprawdzil parametry, bo OP07 OP07 nierowny, i moze
    niewystarczyc.

    J.

  • 5. Data: 2011-11-28 19:31:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > Prawdopodobnie interesuje mnie jak najmniejsze napięcie
    > niezrównoważenia. Mam kilka OP07 na których mógłbym to zrobić ale ...

    Lepiej od razu dać sygnał z mostka na wejście ADC typu sigma-delta, to
    typowe zastosowania tych ADC.
    K.

  • 6. Data: 2011-11-29 22:04:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Lepiej od razu dać sygnał z mostka na wejście ADC typu sigma-delta, to
    > typowe zastosowania tych ADC.

    Oczywiście że tak, zasilić z możliwie wysokiego i stabilnego (ale bez
    przesady) źródła, napięcie różnicowe będzie w okolicach połowy tegoż,
    więc żadne tam masy nie grożą. Na dodatek jeżeli zasilanie będzie też
    Vref-em dla ADC to ślicznie to się potrafi skompensować. Dla ADuC816 13
    bitów + znak jest osiągalne, jak się dobrą beleczkę trafi. Ręcznie
    samemu ciężko cokolwiek lepszego zrobić, a przykładowo kupowany
    wzmacniacz Scaime CPJ ma po wzmocnieniu problem 10 bitów utrzymać - tak
    paskudnie pływa.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2011-11-29 22:15:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-29 23:04, Irek N. wrote:
    > Dla ADuC816 13
    > bitów + znak jest osiągalne

    Nie ważne, potrzebuje 8 bitów :) A wy tu od razu z jakimiś delta-sigma.
    Docelowo to będzie łykane przez ATMega88, więc w ogóle dokładność mam
    gdzieś. Rzecz w tym, ze przeciętny wzmacniacz ma napięcie
    niezrównowazenia w okolicy mierzonego, wiec szukam czegoś lepszego, ale
    bez przesady.

  • 8. Data: 2011-11-29 22:41:09
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > gdzieś. Rzecz w tym, ze przeciętny wzmacniacz ma napięcie
    > niezrównowazenia w okolicy mierzonego, wiec szukam czegoś lepszego, ale

    Jak nie chcesz walczyć z napięciem niezrównoważenia, to OPA typu chopper
    lub autozero.
    ATMegi mają ADC o fatalnych parametrach, jak coś takiego wystarcza do
    aplikacji, to powinien wystarczyć prawie każdy nowoczesny OPA, napięcie
    niezrównoważenia będące zmorą starych wzmacniaczy zostało znacznie
    poprawione.
    Jak chcesz walczyć z napięciem niezrównoważenia, to skompensuj je
    analogowo lub cyfrowo, polecam cyfrowo.
    K.

  • 9. Data: 2012-01-28 10:30:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 23:15:30 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Nie ważne, potrzebuje 8 bitów :) A wy tu od razu z jakimiś delta-sigma.

    S-D jest preferowane do tensometrow.

> [...]
    > gdzieś. Rzecz w tym, ze przeciętny wzmacniacz ma napięcie
    > niezrównowazenia w okolicy mierzonego, wiec szukam czegoś lepszego, ale

    I moze nawet nie musialbys miec wzmacniacza :-)

    J.