  • 1. Data: 2019-01-06 21:52:59
    Temat: Jaki oscyloskop 200MHz+ ?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Chodzi mi o dwukanałowy (przynajmniej), najtańszy, który nie będzie
    zmieniał próbkowania w zależności od ilości używanych kanałów. Do tego
    chciałbym uniknąć wkurzającego lagowania podczas operowania nastawami.
    Przykładowo w obecnym oscyloskopie gdy ustawiam poziom wyzwalania, muszę
    chwilę zaczekać na reakcję. W wielu innych aspektach tak się właśnie
    dzieje. CPU się nie wyrabia. Męczące jak cholera...

    Bufor pamięci też sensowny: nie definiuję go lecz zdaję się na Waszą
    praktykę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-01-06 23:02:20
    Temat: Re: Jaki oscyloskop 200MHz+ ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message
> [...]
    > chwilę zaczekać na reakcję. W wielu innych aspektach tak się właśnie
    > dzieje. CPU się nie wyrabia. Męczące jak cholera...

    Patrzyłeś na Rigole?
    Ich interface ma "feel" Tektroniksa a nie HP/Agiler, więc mi nie bardzo
    pasują,
    ale może Tobie podejdą...

  • 3. Data: 2019-01-06 23:22:07
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-06 o 23:02, Pszemol pisze:
    > Patrzyłeś na Rigole?

    Czytałem wiele dobrego na ich temat ale nie mam żadnych doświadczeń. W
    parametrach nie napiszą przecież "nie interesuj się tym bo jest do
    bani". Nie wiem zatem co znaczy fizycznie patrzeć na dany model.
    Wypożyczyć się nie da.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2019-01-07 10:58:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-06 o 23:22, Marek S pisze:

> [...]
    > parametrach nie napiszą przecież "nie interesuj się tym bo jest do
    > bani". Nie wiem zatem co znaczy fizycznie patrzeć na dany model.

    Rigole są całkiem responsywne, wiem bo mam, mają dość sporo pamięci
    i są modele 200Mhz, ale jak z próbkowaniem to nie wiem, musisz poczytać.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2019-01-07 21:52:48
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Rigole są całkiem responsywne, wiem bo mam, mają dość sporo pamięci
    > i są modele 200Mhz, ale jak z próbkowaniem to nie wiem, musisz poczytać.

    Są dziwne... niby to samo jak w tek-u (jak Przemol pisze), ale potrafią
    lekko wkurzyć precyzją regulacji na ten przykład. Kręcisz kursor w
    lewo... jeszcze troszkę... jeszcze troszkę, kurde, nagle przeskoczył o
    wiele za daleko. :)

    W każdym razie ja gorąco polecam.
    Jak masz szansę, to wpadnij jutro, pożyczę Ci z serii 2000 o paśmie
    300MHz, to się pobawisz i sprawdzisz czy Ci pasuje.

    Moim zdaniem, rewelacyjny stosunek jakości do ceny.
    A Tek... umarł, wydojony przez "inwestora" :(

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. pamięć 56M... daje radę, czasami mega pomocna, ale czasami trzeba i
    tak ostro ją przyciąć.

  • 6. Data: 2019-01-07 22:40:10
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 07-01-2019 o 10:58, Janusz pisze:

    > Rigole są całkiem responsywne, wiem bo mam, mają dość sporo pamięci
    > i są modele 200Mhz, ale jak z próbkowaniem to nie wiem, musisz poczytać.

    Nie wiem czy jest sens kupować 200MHz, jak można kupić np. 70MHz i
    podkręcić do 300. W dodatku odblokować inne funkcje. To te same
    oscyloskopy tylko programowo zablokowane. Instrukcje można znaleźć w sieci.

  • 7. Data: 2019-01-11 22:20:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-07 o 21:52, Irek.N. pisze:

    > W każdym razie ja gorąco polecam.
    > Jak masz szansę, to wpadnij jutro, pożyczę Ci z serii 2000 o paśmie
    > 300MHz, to się pobawisz i sprawdzisz czy Ci pasuje.

    Zamieszkujesz w 3mieście?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2019-01-11 23:33:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-07 o 22:40, szod pisze:
    > Nie wiem czy jest sens kupować 200MHz, jak można kupić np. 70MHz i
    > podkręcić do 300. W dodatku odblokować inne funkcje. To te same
    > oscyloskopy tylko programowo zablokowane. Instrukcje można znaleźć w sieci.

    Czy możesz zapodać link?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-01-12 09:08:28
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 11-01-2019 o 23:33, Marek S pisze:

    > Czy możesz zapodać link?

    Temat zgłębiałem dawno, ponad rok temu. Dotyczył oscyloskopu DS2072A.
    Nie mam linku, natomiast mam info na dysku ;) Ściągnij sobie plik zip stąd:

    https://uploadfile.pl/pokaz/1607238---jut7.html

    Tam jest też plik tekstowy z instrukcjami. Pierwsza część instrukcji
    jest sprawdzona, drugiej nie sprawdzałem. Ale to sprawa wyjątkowa,
    mogąca się wydarzyć po aktualizacji. Od razu mówię, że te programy mogą
    być stare. Ale można sobie pobrać nowsze. Nie wiem jak z obecnie
    produkowanymi oscyloskopami, czy tego dodatkowo nie zabezpieczyli jakoś.
    Ale w każdym razie najpierw trzeba by zaktualizować oprogramowanie
    oscyloskopu, a potem robić te instrukcje, bo po aktualizacji trzeba
    będzie kombinować od nowa.

  • 10. Data: 2019-01-12 10:53:07
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-11 o 23:33, Marek S pisze:

    > Czy możesz zapodać link?

    Artykuł
    https://hackaday.com/2018/12/19/rigol-mso5000-hacked
    -features-unlocked/

    Link do właściwego forum
    https://www.eevblog.com/forum/testgear/hacking-the-r
    igol-mso5000-series-oscilloscopes/

    Ogólnie na tym forum są jeszcze inne sztuczki i porady dla sprzętów
    innych firm (np. własne poprawione fw), warto poszperać.

    Dla szukających porady przed zakupem nowego oscyloskopu:
    https://www.eevblog.com/forum/testgear/digital-oscil
    loscope-comparison-chart/
    Piotrek