    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Jaki prostownik?
    Date: Sun, 11 Feb 2018 15:33:49 +0100

    Sfajczył mi się dziś prostownik - 30 letni typu zrób to sam.
    Poradźcie mi teraz, jaki nowy kupić.
    Chciałbym mieć tak:
    - napięcie tylko 12 V
    - możliwość regulacji prądu od ułamka ampera do max 10 A
    - wbudowany amperomierz (może być prosty wskazówkowy, ale nie badziewny)
    - fajnie by było, aby miał automatykę wyłączającą prąd po naładowaniu
    - musi "umieć" wystartować, gdy napięcie jest niskie np. poniżej 10 V

    Z tego, co szukam, to widzę, że dwa ostatnie punkty się ze sobą kłócą.
    Jak jest automat, to gdy podłączę całkiem padnięty akumulator, to
    prostownik go "nie widzi" i nie wystartuje, bo ma ustawiony minimalny
    próg napięcie chyba coś koło 11V.
    Jak jest taki, że zawsze startuje, to nie ma automatyki wyłączającej po
    naładowaniu.
    Jest takie cudo?
    Jacek