  • 1. Data: 2018-02-11 15:33:49
    Temat: Jaki prostownik?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Sfajczył mi się dziś prostownik - 30 letni typu zrób to sam.
    Poradźcie mi teraz, jaki nowy kupić.
    Chciałbym mieć tak:
    - napięcie tylko 12 V
    - możliwość regulacji prądu od ułamka ampera do max 10 A
    - wbudowany amperomierz (może być prosty wskazówkowy, ale nie badziewny)
    - fajnie by było, aby miał automatykę wyłączającą prąd po naładowaniu
    - musi "umieć" wystartować, gdy napięcie jest niskie np. poniżej 10 V

    Z tego, co szukam, to widzę, że dwa ostatnie punkty się ze sobą kłócą.
    Jak jest automat, to gdy podłączę całkiem padnięty akumulator, to
    prostownik go "nie widzi" i nie wystartuje, bo ma ustawiony minimalny
    próg napięcie chyba coś koło 11V.
    Jak jest taki, że zawsze startuje, to nie ma automatyki wyłączającej po
    naładowaniu.
    Jest takie cudo?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-02-11 16:14:55
    Temat: Re: Jaki prostownik?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2018-02-11 o 15:33, Jacek pisze:

    > Poradźcie mi teraz, jaki nowy kupić.
    > Chciałbym mieć tak:

    masz wygórowane wymagania ;-)
    Pytanie - jakie akumulatory chcesz nim ładować?
    Może wystarczyłby któryś CTEK (nie mają amperomierza)?
    Mam MXS7 (7A) i jest naprawdę niezły, są i większe, choć zdecydowanie
    droższe..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2018-02-11 16:43:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 15:33:49 +0100, Jacek napisał(a):
    > Sfajczył mi się dziś prostownik - 30 letni typu zrób to sam.

    To moze naprawic ?

    > Poradźcie mi teraz, jaki nowy kupić.

    W Biedronce i innych wysyp prostownikow automatycznych.
    Fajne, z LCD, niestety maja i wady:
    -prad 3.8A ... jak trzeba bedzie zapalic "na szybko" to troche malo,
    -nie naladuja aku "od zera".

> [...]
    > Jak jest automat, to gdy podłączę całkiem padnięty akumulator, to
    > prostownik go "nie widzi" i nie wystartuje, bo ma ustawiony minimalny

    Tak bywa, ale to wcale nie jest sprzeczne, moglby oba punkty
    realizowac.

    > Jak jest taki, że zawsze startuje, to nie ma automatyki wyłączającej po
    > naładowaniu.
    > Jest takie cudo?

    Zawsze mozna przerobic stary zasilacz od peceta.

    J.

  • 4. Data: 2018-02-11 17:18:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.02.2018 o 16:43, J.F. pisze:

    > Zawsze mozna przerobic stary zasilacz od peceta.
    Poprzedni był przerabiany z czegoś innego, ale wtedy miałem ochotę na
    majsterkowanie, a teraz wolę kupić gotowca.
    Jacek

  • 5. Data: 2018-02-11 17:21:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Z tego, co szukam, to widzę, że dwa ostatnie punkty się ze sobą kłócą.kłócą sie.
    ustawianie prądu - po kija? wyłączanie po naładowaniu? A w
    aucie tak masz? amperomierz - dołóż zewnętrzny jak musi być. Coś
    poknociłeś w założeniach. a może ten stary dałoby się naprawić?
    Napisz coś więcej co kombinujesz i skąd takie wymagania. chyba że chcesz
    jakies nie samochodowe akumulatory ładować
    ToMasz

  • 6. Data: 2018-02-11 19:08:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 lutego 2018 15:33:52 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > próg napięcie chyba coś koło 11V.
    > Jak jest taki, że zawsze startuje, to nie ma automatyki wyłączającej po

    A do czego go potrzebujesz?
    Bo przy dzisiejszych cenach akumulatorów w okolicach 200zł to może prostownik
    niepotrzebny?
    2 auta w rodzinie od 10 lat i ani razu prostownik nie był potrzebny.
    Oczywiście kilka razy bywało że auto nie zapaliło to na pych/zaciag i odpalił
    A aku za 200zł kupiłem nowe jak stary już szwankował
    Prostowniki teraz w cenach porównywalnych do nowych aku więc przemyśl temat

  • 7. Data: 2018-02-11 19:33:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-02-11 o 19:08, Kris pisze:

    > A do czego go potrzebujesz?
    > Bo przy dzisiejszych cenach akumulatorów w okolicach 200zł to może prostownik
    niepotrzebn > 2 auta w rodzinie od 10 lat i ani razu prostownik nie był potrzebny.

    No ja użyłem przez chyba 6 lat 2 razy.
    Pierwszy raz, 2 tygodnie i znowu po kolejnym tygodniu od zakupu nowego
    Centra Fiutura, trzeba było doładować ten szrot aby dojechać do kumpla
    pożyczyć zapas, a potem do sklepu oddać szrot na gwarancji (z czym był
    mega problem, gościu mnie jak oszusta i wyłudzacza traktował, próbował
    wmówić że to ja go uszkodziłem, tak więc nigdy więcej akumulatora w
    sklepie nie kupię, i nigdy, przenigdy więcej Centry Fiutury).

    Drugi raz jak padł alternator w aucie rodziców (akumulator roczny i w
    pełni sprawny). Auto dojechało nocą pod dom gasząc po kolei co się dało,
    na końcu nawet migacze (dobrze że światła w mieście zgasły kilka km
    przed domem). Po naładowaniu akumulatora przez noc, rano dojazd do
    mechaniora celem demontażu i potem już drugim autem zawiozłem na
    regenerację.

    Dwa razy miałbym niepotrzebny drugi nowy akumulator z którym nie miał
    bym co zrobić.

    Ładowarka to Einhell Electronic 10A za 90zł kupiony w OBI (te jakieś 6
    lat temu).

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2018-02-11 19:33:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 10:08:37 -0800 (PST), Kris napisał(a):
> [...]
    niepotrzebny?
    > 2 auta w rodzinie od 10 lat i ani razu prostownik nie był potrzebny.

    To tak jak z kablami - prostownik jest na lata, a akumulator na dwa
    :-)

    A oczywiscie bedzie potrzebny zaraz po decyzji zeby go nie kupowac :-)

    > Oczywiście kilka razy bywało że auto nie zapaliło to na pych/zaciag i odpalił

    Czyli prostownik by sie przydal.
    Choc jak mi kiedys cos "w krzyzu strzelilo", to juz niechetnie "niose
    do ladowania". Trzeba miec domek z garazem :-)

    > A aku za 200zł kupiłem nowe jak stary już szwankował
    > Prostowniki teraz w cenach porównywalnych do nowych aku więc przemyśl temat

    Akumulatory podrozaly, a prostowniki IMO tansze ... ale taki jaki
    Jacek chce to moze i 200zl.

    J.

  • 9. Data: 2018-02-11 20:37:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 lutego 2018 19:32:51 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

> [...]
    > bym co zrobić.
    >
    > Ładowarka to Einhell Electronic 10A za 90zł kupiony w OBI (te jakieś 6

    No i dokładnie o takich sytuacjach piszę
    Nie mając prostownika uzyskałby dokładnie to samo.
    Prostownik przecież nie sprawił że centra przestała być szajsem a aku rodziców odżył

  • 10. Data: 2018-02-11 20:59:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    > Jaki prostownik?