  • 11. Data: 2018-02-11 21:19:11
    Temat: Jaki prostownik?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Amperomierz jest zbedny bo nic nie daje. Woltomierz jest potrzebny zeby nie zabic
    akumulatora.

  • 12. Data: 2018-02-11 21:20:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Amperomierz jest zbedny. Potrzebny jest woltomierz zeby nie zabic akumulatora.

  • 13. Data: 2018-02-11 23:27:05
    Temat: Re: Jaki prostownik?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.02.2018 o 17:21, ToMasz pisze:
    > aucie tak masz? amperomierz - dołóż zewnętrzny jak musi być.
    Zależy mi na prostocie, czyli żeby podłączyć prostownik i mieć od razu
    cały komplet z miernikiem w jednym pudełku.

    > poknociłeś w założeniach. a może ten stary dałoby się naprawić?
    W starym stopiła się obudowa, a co w środku, to jeszcze nie wiem.
    > Napisz coś więcej co kombinujesz i skąd takie wymagania. chyba że chcesz
    > jakies nie samochodowe akumulatory ładować
    Stary prostownik dawał max 12A i miał prostą regulację prądu w zakresie
    od zera do max (na triaku). Miał amperomierz. Nie miał automatyki, co
    wymagało pilnowania, żeby akumulatora nie przeładować. Do tej pory
    radziłem sobie podłączając prostownik przez timer, który wyłączał na
    przykład po 2 godzinach, ale wtedy niekoniecznie akumulator był wtedy
    naładowany, jak należy.
    Potrzebuję prostownika okazjonalnie i tylko do akumulatoró samochodowych
    12V, żeby podładować, jak auto stoi 2 tygodnie nie używane, żeby
    podładować w zimie, jak żona jeździ po kilka km dziennie i z alternatora
    się nie doładuje.
    Czasami ktoś przychodzi pożyczyć, bo mu się rozładował akumulator i nie
    zapali. Z tego względu wolałbym automat, ale bez tego (IMO
    niepotrzebnego) zabezpieczenia, które uniemożliwia ładowanie
    akumulatora, jak się całkiem rozładuje.
    Jacek

  • 14. Data: 2018-02-11 23:28:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.02.2018 o 20:59, PiteR pisze:

    > http://allegro.pl/zasilacz-samsung-dsp-6014c-14v-4-2
    9a-60w-gw-fv-i5497492446.html

    > ;)

    tu niema nic do smiechu. to plus żarówka w roli ogranicznika prądu,
    miernik i ma full wypas.

    ToMasz

  • 15. Data: 2018-02-11 23:36:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Amperomierz jest zbedny. Potrzebny jest woltomierz zeby nie zabic akumulatora.
    Zgodzę się, że woltomierz jest ok, ale musiałby być dokładny, żeby
    rozróżniał 14,6V od 14,8V.
    Co do amperomierza to wolę mieć pomiar prądu, żeby widzieć, co się
    dzieje, jak ładuję aku 40 Ah a kiedy indziej 80 Ah.
    Ostatnio koledze padł akumulator i po całonocnym ładowaniu cieszył się,
    że już w porządku, a auto i tak nie zapaliło. Okazało się, że akumulator
    ma gdzieś przerwę (a w zasadzie znacznie zwiększony opór), bo prąd
    ladowania nie przekraczał 2 A a napięcie przy tym podskakiwało do 16V.
    Automat bez amperomierza tego "nie widział" i sygnalizował 100% naładowania.
    Jacek

  • 16. Data: 2018-02-12 00:12:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

    9a-60w-gw-fv-i

    > tu niema nic do smiechu. to plus żarówka w roli ogranicznika
    > prądu, miernik i ma full wypas.

    No przecież mówię, że tu nie ma nic do śmechu.

    Za taką kasę można nabyć ze cztery sztuki. Nie zanieczyszczajmy planety
    nowymi zasilaczami skoro jest mnóstwo zbędnych :)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 17. Data: 2018-02-12 01:25:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trolujesz czy nic nie wiesz o akumulatorach rozruchowych?

  • 18. Data: 2018-02-12 08:57:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-11 o 15:33, Jacek pisze:
> [...]
    > - wbudowany amperomierz (może być prosty wskazówkowy, ale nie badziewny)
    > - fajnie by było, aby miał automatykę wyłączającą prąd po naładowaniu
    > - musi "umieć" wystartować, gdy napięcie jest niskie np. poniżej 10 V
    >
    > Z tego, co szukam, to widzę, że dwa ostatnie punkty się ze sobą kłócą.
    > Jak jest automat, to gdy podłączę całkiem padnięty akumulator, to
    > prostownik go "nie widzi" i nie wystartuje, bo ma ustawiony minimalny
    > próg napięcie chyba coś koło 11V.
    > Jak jest taki, że zawsze startuje, to nie ma automatyki wyłączającej po

    Mam dokładnie taką:

    https://pl.aliexpress.com/item/12V-10A-High-frequenc
    y-lead-acid-battery-charger-car-battery-charger-for-
    battery-maintenance-and-battery/32821095258.html?spm
    =a2g17.search0104.3.43.749e4d86Wvmhhi&ws_ab_test=sea
    rchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10151_10065_10344_
    10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_1030
    4_10307_10301_5711211_5722313_10313_10059_10534_1000
    31_10103_10624_10623_10622_10621_10620_10142,searchw
    eb201603_25,ppcSwitch_5&algo_expid=f390d065-cbd7-4bf
    e-a80f-9292328adc8a-6&algo_pvid=f390d065-cbd7-4bfe-a
    80f-9292328adc8a&priceBeautifyAB=0

    Nie ma amperomierza ale uwierz, że do niczego i tak się nie przydaje.
    Bez problemu startuje akumulatory wyprute do 9.7V - wczoraj taki ładowałem.

    Max prąd ładowania jaki udało mi się zmierzyć to 8.7A, który szybko
    spadał do poziomu 5-6A więc no strees z małymi aku.

    Zostawiasz nawet na kilka dni, naładuje i się wyłączy.
    Po naładowaniu mierzy samorozładowywanie się akumulatora.

    Zbyt szybki wzrost napięcia na aku definiuje jako uszkodzony akumulator,
    można ratować się dokładając 21W żarówkę jako dodatkowe obciążenie przy
    malutkich akumulatorach, ale jeśli wywali bład aku to znaczy że i tak
    jest zepsuty i żadne kombinacje nic nie dadzą

    Wady:
    - przewodziki z gównolitu ale jak się rozsypią wymienię na SIF ;)
    - nie uruchomisz szybko samochodu, ale to nie starter tylko ładowarka
    więc nawet głupio oczekiwać tego.

    Naładowałem już z 50aku i działa bezproblemowo.

    Lewis

  • 19. Data: 2018-02-12 09:04:14
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Mam prostownik z Aldi i pomimo zabezpieczenia przed ładowaniem rozładowanego
    akumulatora, idzie to ominąć. Ustawiłem ładowanie na 6V i po kilku próbach zaczął go
    ładować, a później normalnie wystartował z 12V. Uratowałem ojcu akumulator na pół
    roku(bo to i tak szmelc był). Poza tym działa bezproblemowo, podłączam, klikam i już.

  • 20. Data: 2018-02-12 12:08:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Amperomierz jest zbedny.

    Nie zgodzę się. Duży prąd powoduje odrywanie się pasty PbO2 od płyt. Im
    mniejszym prądem się ładuje, tym lepiej. Oczywiście można obserwować,
    czy elektrolit nie "gotuje się", ale lepiej ograniczać prąd
    automatycznie i mieć spokój.
    Inna sprawa, że jak aku postał rozładowany i ma swoje lata, to może już
    wszystko jedno, aby odpalił, żeby można było pojechać po nowy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa