  • 1. Data: 2018-03-29 16:12:00
    Temat: Jaki sens mają autobusy na takich torach?
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/r4u1tL1MmoA

    Tańsza konstrukcja zamiast pełnej drogi?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-03-29 17:02:17
    Temat: Re: Jaki sens mają autobusy na takich torach?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >https://youtu.be/r4u1tL1MmoA
    >Tańsza konstrukcja zamiast pełnej drogi?

    Tak mi to wyglada - byly jakies torowiska i przerobili tanio na
    busowiska.

    A moze nie chca sie pozbywac tych torowisk, bo kto wie, co bedzie za
    20 lat.

    Bo chyba nie dlatego, zeby dac odpoczac kierowcy ?

    J.

  • 3. Data: 2018-03-29 18:04:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-29 o 17:02, J.F. pisze:

> [...]
    > lat.
    >
    > Bo chyba nie dlatego, zeby dac odpoczac kierowcy ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_torowy

    Technologia ta ma łączyć zalety sztywnotorowego środka transportu z
    możliwością łatwego kształtowania przebiegu tras, właściwą pojazdom
    drogowym. Odcinki sztywnotorowe stosuje się zwykle tylko na tych
    fragmentach sieci, na których kumuluje się większa liczba tras.

    WM

  • 4. Data: 2018-03-29 22:21:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Mar 2018 18:04:04 +0200, WM napisał(a):

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_torowy
    >
    > Technologia ta ma łączyć zalety sztywnotorowego środka transportu z

    Ale co to za zalety ?

    Bo mi przychodzi do glowy tylko odpoczynek dla kierowcy.

    > możliwością łatwego kształtowania przebiegu tras, właściwą pojazdom
    > drogowym. Odcinki sztywnotorowe stosuje się zwykle tylko na tych
    > fragmentach sieci, na których kumuluje się większa liczba tras.

    Hm, a czemu tam ?

    J.

  • 5. Data: 2018-03-30 04:13:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale co to za zalety ?
    >
    > Bo mi przychodzi do glowy tylko odpoczynek dla kierowcy.

    > Hm, a czemu tam ?

    Powody mogą być chyba tylko 2, albo tak było jednak taniej, albo chodzi
    o ekskluzywność przejazdu, w sensie, że wyłącznie dla busów - wariant
    kolei miejskiej.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-03-30 04:18:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-30, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Powody mogą być chyba tylko 2, albo tak było jednak taniej, albo chodzi
    > o ekskluzywność przejazdu, w sensie, że wyłącznie dla busów - wariant
    > kolei miejskiej.

    No dobra, tu jest konkret:
    https://en.wikipedia.org/wiki/O-Bahn_Busway

    The O-Bahn system was conceived by Daimler-Benz to enable buses to avoid
    traffic congestion by sharing tram tunnels in the German city of
    Essen.[2]

    Adelaide's O-Bahn was introduced in 1986 to service the city's rapidly
    expanding north-eastern suburbs, replacing an earlier plan for a tramway
    extension.

    Czyli funkcja szybkiej kolei, a w przypadku Adelajdy, również w oparciu
    o wcześnie planowane tramwaje.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-03-30 16:48:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2018 23:12:02 UTC+9 użytkownik Marek napisał:
    > https://youtu.be/r4u1tL1MmoA
    >
    > Tańsza konstrukcja zamiast pełnej drogi?

    Na wielu lotniskach jest tak zorganizowana kolejka z terminala do odlotowni.
    Zazwyczaj full automat, bez kierowców.

  • 8. Data: 2018-03-30 18:38:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 29 Mar 2018 16:12:00 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >https://youtu.be/r4u1tL1MmoA
    >
    >Tańsza konstrukcja zamiast pełnej drogi?
    To jest prawie-że-ogumione-metro jak w Paryżu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2018-04-01 10:32:45
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-03-29 o 17:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Tak mi to wyglada - byly jakies torowiska i przerobili tanio na busowiska.

    Swoją drogą nad torowiskiem druty by się przydały. Ale pewnie to
    nieopłacalne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2018-04-01 14:02:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 10:32:45 +0200, PeJot napisał(a):

    > Swoją drogą nad torowiskiem druty by się przydały. Ale pewnie to
    > nieopłacalne.

    Skoro ich nie ma to widac nieoplacalne :-)

    Tylko ...
    -czy to nowo zbudowana trasa dla autobusow ?
    -czy to stara linia tramwajowa ... dziwne, gdyby byla bez pradu,
    -czy to stara linia kolejowa ?

    Elektryfikacja kolejowych to taki sobie interes, jesli ropa tania, a
    do najblizszej elektrowni daleko. Kolejowe diesle maja niezla
    sprawnosc.
    Ale w Australii takze wegiel tani. I uran ... ale wola go eksportowac
    :-)

    P.S. Jaki to ma sens

    Crude oil - production: 289,700 bbl/day (2016 est.)
    Crude oil - exports: 213,600 bbl/day (2016 est.)
    Crude oil - imports: 339,500 bbl/day (2016 est.)

    Izrael czy co ?

    J.