  • 291. Data: 2021-07-06 13:57:19
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Jul 2021 13:06:34 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > O korkach i wypadkach dowiesz się z radia i TV.

    Chyba nie polecasz ogladania TV w samochodzie?
    Radio moze i pomoze, ale troche za pozno.

    > Nie ma autostrad alternatywnych -- wyboru należy
    > dokonywać przed korkiem i przed wypadkiem, podczas
    > powszechnych wyborów...

    Alez sa alternatywy, mozna tez ominac zablokowany odcinek,
    tylko nawigacja musi ostrzec przed odpowiednim zjazdem.

    > Nie każdy odcinek jest płatny -- ukazem DTuska otwarto niektóre
    > bramki... Może dekretem DTuska -- nie znam dobrze prawa
    > obowiązującym Najjaśniejszą Rzeczpospolitą.

    > Ponoć korków na bramkach już nie ma.

    Wczoraj widzialem, w niedziele widzialem.

    > Nie ma alternatywnych autostrad -- jedna w poprzek, jedna wzdłuż... ;)

    ale sa inne drogi.
    Nawiasem mowiac - jezdzilem troche po Niemczech, w tym i z miejscowymi
    kierowcami ... wiedzieli, np z radia, ze jest korek, ale nie probowali
    omijac, ich nawigacje tez nie podpowiadaly omijania.
    Moze u nich nie ma alternatyw.

    > Nie mogą nie być rozwijane -- same nie rozwiną się.
    > To nie spadająca ze stołu rolka papieru... GNSS są
    > nieustannie rozwijane przez ludzi -- ogromne pole
    > do popisu także polskim naukowcom, inżynierom czy
    > ogólnie ludziom nauki. ;)

    Ale wymagaja satelitow, a one sa drogie, a nawet bardzo drogie.

    Wiec postep powolny, i ktos musi placic.

    J.

  • 292. Data: 2021-07-08 14:27:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 lip 2021 o 13:57, J.F pisze:

    > Chyba nie polecasz ogladania TV w samochodzie?

    Nie polecam jeżdżenia polskimi autostradami i nie
    polecam oglądania TV, chyba że w Carrefourze, gdzie
    często emitowano serial o Napoleonie Bonaparte,
    dyktującym ceny...

    > Radio moze i pomoze, ale troche za pozno.

    Nawigacja potrafi przewidywać przyszłość nie gorzej niż
    radio czy TV -- też potrafi tak skutecznie skupić na
    sobie uwagę kierowcy, że w efekcie coś przydzwoni... ;)

    Poważniej -- co Ci po błyskawicznej informacji o zatorze
    na autostradzie, którą właśnie jedziesz? Zjedziesz na
    autostradę równoległą? Zawrócisz? Co po błyskawicznej
    informacji o zatorze na autostradzie, którą nie jedziesz?

    Czy wg Ciebie radio ostrzega o zatorach z opóźnieniem
    zdecydowanie większym niż przeciętna nawigacja oparta
    o smartfon? Z trwogą w sercu (chyba tak to jest określane)
    wpatrywałem się w nadciągające ;) czerwone krechy, wobec
    których byłem bezsilny... Mogłem co najwyżej podziwiać
    zgodność mapich przepowiedni z rzeczywistością...

    Co innego w mieście -- można zawczasu ominąć zakorkowaną drogę...

    > Alez sa alternatywy,

    Równoległe autostrady w Polsce? ;)

    > mozna tez ominac zablokowany odcinek,
    > tylko nawigacja musi ostrzec przed odpowiednim zjazdem.

    Po jakim czasie radio i policja poinformują o poważnym
    (blokującym oba pasy) wypadku a po jakim najlepsza nawigacja?
    Wg mnie (piszę to jako teoretyk) policja dowie się o blokadzie
    bardzo szybko i zablokuje wjazd na zablokowany odcinek i pomoże
    w zjechaniu tym, którzy już dali się złapać w pułapkę... Takie
    blokady znam jedynie ze zwykłych dróg -- może na autostradach
    jest inaczej...

    > Wczoraj widzialem, w niedziele widzialem.

    Jak się to ma do nowego sposobu pobierania opłat?
    Informacja o korku na bramkach nakłoni Cię do wyboru
    innej autostrady? ;)

    Parę razy jechałem Bursztynową -- jazda zwykłymi drogami
    jest przyjemniejsza, szybsza i nierzadko bezpieczniejsza
    niż ową autostradą... [gdyby DTuska ,,nagrodzono'' karą
    śmierci za komunikacyjne rozwiązania, uznałbym tę karę
    za słuszną]

> [...]
    > kierowcami ... wiedzieli, np z radia, ze jest korek, ale nie probowali
    > omijac, ich nawigacje tez nie podpowiadaly omijania.

    Polskimi autostradami nie jeżdżę -- ze 100km przejechałem; na zwykłych
    drogach nie omijam korków, chyba że drogi są zupełnie zablokowane, ale
    wówczas wjazd na zablokowany odcinek raczej ;) nie jest możliwy. [niby
    można ,,służbowo'' -- jak na >>Rejsie<<...]

    > Ale wymagaja satelitow, a one sa drogie, a nawet bardzo drogie.

    Prowokacja? GNSS jest chyba skrajnie dochodowa!
    Zaś koszt samych satelitów jest chyba marginalny wobec innych
    kosztów utrzymania GNSS, w tym i kosztu wyniesienia na orbitę...

    > Wiec postep powolny, i ktos musi placic.

    Sprzedając stary telefon -- mówisz o praktycznym braku postępu.
    Ot, czasami jakiś satelita spadnie, więc trzeba uzupełnić...

    Sprzedając nowy telefon -- mówisz o nieustannym postępie GNSS.
    Nie pozwolę na testowanie smartfonu, bo podczas testowania
    makabrycznie straci na swej wartości z uwagi na galopujący
    rozwój GNSS...

    To aż schizofrenia czy tylko nieuczciwość?

    -=-

    GNSS czasów świetności ;) mego Asusa Maxa od dzisiejszego stanu
    dzieli przepaść! Są już funkcjonalne/przydatne Galileo i BeiDou,
    są satelity GPS i GLONASS nowszych generacji, są tanie smartfony
    obsługujące DF... (Asus Max kosztował mnie 999pln, ale startował
    z wyższego pułapu; dziś taniej można znaleźć smartfon obsługujący DF)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 293. Data: 2021-07-08 16:28:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 14:27:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Nie polecam jeżdżenia polskimi autostradami i nie

    Zebys ty widzial niemieckie w piatkowe popoludnie ..

    > Poważniej -- co Ci po błyskawicznej informacji o zatorze
    > na autostradzie, którą właśnie jedziesz? Zjedziesz na
    > autostradę równoległą?

    zjade na droge rownolegla.

    > Zawrócisz?

    Tez moze sie zdarzyc.

    > Co po błyskawicznej
    > informacji o zatorze na autostradzie, którą nie jedziesz?

    Jak nie ma informacji o takich, to pewnie nie ma tez o tej, ktora jade
    :-)

    > Czy wg Ciebie radio ostrzega o zatorach z opóźnieniem
    > zdecydowanie większym niż przeciętna nawigacja oparta
    > o smartfon?

    radio na pewno ma swoje opoznienie. Informacja musi do redakcji
    dotrzec, potem poczekac do godziny informacyjnej, a potem jeszcze
    sie dowiesz ze np zator jest miedzy wezlem Witkowo a Pitaszyno ...
    znasz? Albo w okolicach 240-go kilometra.

    Po Niemczech to jeszcze inna sprawa - mowia np ze korek na A50 ...
    gdzie jest A50, bedziesz nia jechal, nie bedziesz?

    > Z trwogą w sercu (chyba tak to jest określane)
    > wpatrywałem się w nadciągające ;) czerwone krechy, wobec
    > których byłem bezsilny... Mogłem co najwyżej podziwiać
    > zgodność mapich przepowiedni z rzeczywistością...

    Bo dostales informacje za pozno :-)

    > Co innego w mieście -- można zawczasu ominąć zakorkowaną drogę...

    > Równoległe autostrady w Polsce? ;)

    Drogi, zjazdy itp.

    Ale np z Wroclawia do Czestochowy moge jechac A4, moge jechac S8 ...

> [...]
    > w zjechaniu tym, którzy już dali się złapać w pułapkę... Takie
    > blokady znam jedynie ze zwykłych dróg -- może na autostradach

    Ty masz jakies dziwne wyobrazenie o policji :-)

    Policja przyjedzie "wykonywac czynnosci", i bedzie w d* miala ile
    ludzie beda czekac.
    Beda tylko narzekac, ze ludzie nie robia im "korytarza
    bezpieczenstwa", i ewentualnie pomstowac i wystawiac mandaty tym co
    zawrocili na autostradzie ... i jada pod prad.

    No i oczywiscie przyjada przeciskajac sie przez korek.

    > Jak się to ma do nowego sposobu pobierania opłat?

    Cos niektore media grzmia, ze to wina nowego systemu ... ale na starym
    tez sie zdarzalo.

    > Informacja o korku na bramkach nakłoni Cię do wyboru
    > innej autostrady? ;)

    Czemu nie - jesli mam godzine stac, to po co mi jakasz "szybka
    autostrada".
    W dodatku ja mam kilka mozliwosci zjazdow.

    > Parę razy jechałem Bursztynową -- jazda zwykłymi drogami
    > jest przyjemniejsza, szybsza i nierzadko bezpieczniejsza
    > niż ową autostradą...

    No to sam widzisz.

    > [gdyby DTuska ,,nagrodzono'' karą
    > śmierci za komunikacyjne rozwiązania, uznałbym tę karę
    > za słuszną]

    Ale to raczej nie jego wina - autostrady sie u nas dlugo buduje.

    > Prowokacja? GNSS jest chyba skrajnie dochodowa!

    A to zalezy co masz na mysli.
    Placisz cos Rosjanom, za uzywanie Glonass?

    No bo Amerykanom ... moze i placisz, za odbiorniki/procesory.

    Ale Chinczyki tez to potrafia robic :-)

    J.

  • 294. Data: 2021-07-08 18:24:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lip 2021 o 16:28, J.F pisze:

    > Zebys ty widzial niemieckie w piatkowe popoludnie ..

    W piątki mocniej wyginają się w poziomie czy w pionie? ;)
    (trzeba więcej napompować azotu, by mieć lepsze trzymanie
    samochodu na zakrętach czy więcej spuścić powietrza z opon,
    by mniej trzęsło?...)

    > zjade na droge rownolegla.

    Pokażesz te równoległe na mapie?...

    > Tez moze sie zdarzyc.

    Na autostradzie? ;)

    -=-

    Raz trafiłem na skuteczny zator -- zjechałem wówczas do pułowy Tuska...
    O zatorze tym wiedział Hołowczyc, wiedziała mapa Googli, wiedziały
    strony WWW, wiedziały ogólnie różne media co najmniej od wielu
    tygodni -- OsmAnd najwyraźniej nie wiedziała... Nie uwierzyłem
    Hołowczycowi, uwierzyłem OsmAndowi i swej białkowej nawigacji...
    Zwiedziłem ;) Pułtusk... Straciłem masę czasu...

> [...]

    > sie dowiesz ze np zator jest miedzy wezlem Witkowo a Pitaszyno ...
    > znasz? Albo w okolicach 240-go kilometra.

    Spojrzę na mapę?...

    > Po Niemczech to jeszcze inna sprawa - mowia np ze korek na A50 ...
    > gdzie jest A50, bedziesz nia jechal, nie bedziesz?

    > Bo dostales informacje za pozno :-)

    Dostałem dziś ;) informację o tym, że odcinek ~Wyszków-Ostrów_Mazowiecka
    jest w przebudowie przez kilka lat... Nie omijałem... Dokładniej -- raz
    minąłem w jedną stronę a jeździłem tym korkiem wielokrotnie w obie
    strony...

    Dróg w Polsce tyle, że jest w czym przebierać... ;)
    Potrzebna jest nawigacja -- by nie pobłądzić!

    Nie omijałem też budowanej drogi do Augustowa...

    > Drogi, zjazdy itp.

    > Ale np z Wroclawia do Czestochowy moge jechac A4, moge jechac S8 ...

    Zachód Polski jest lepiej skomunikowany niż wschód, ale ogólnie
    IMO jest źle. W wielu miejscach raczej ;) nie ma alternatyw... ;)
    Przykładowo przed Gołdapią wiele lat temu... Niby Prusy, ale
    słaba komunikacja...

    > Ty masz jakies dziwne wyobrazenie o policji :-)

    > Policja przyjedzie "wykonywac czynnosci", i bedzie w d* miala ile
    > ludzie beda czekac.

    Nie zablokuje wjazdu na nieprzejezdny odcinek?
    Nie skieruje na objazdy? Mnie kierowała, gdy
    chciałem wjechać na zupełnie zatarasowany odcinek...
    Kierowała, informowała, rozmawiała, wyjaśniała, tłumaczyła...

    Inna sprawa, że teraz państwowa policja ma inne zadania niż kiedyś...
    Przed laty nakłaniała miłym, ciepłym słowem (czasami ;) uzupełnionym
    karnym mandatem) do niezastawiania garażowego wjazdu... Teraz co
    najwyżej wyraża swe ubolewanie, ;) podziw ;) i pomaga przy wjechaniu...

    Nic dziwnego -- policja teraz musi gazować posłanki, pałować
    uczestniczki itp... Zmiana społecznych zadań/obowiązków...

    > Beda tylko narzekac, ze ludzie nie robia im "korytarza
    > bezpieczenstwa", i ewentualnie pomstowac i wystawiac mandaty tym co
    > zawrocili na autostradzie ... i jada pod prad.

    W razie czego nie otwiera się technicznych przelewów?... ;)
    Myślałem, że ogólnie autostrady mają takowe dróżki po bokach...

    > No i oczywiscie przyjada przeciskajac sie przez korek.

    Nie bajerujesz? Autostrady chyba mają spore powierzchnie nadmiarowe...
    Zarówno przed ogrodzeniem -- obok zwykłych pasów jezdni, jak i tuż za
    ogrodzeniem... Gorzej z ,,ekspresowymi''... ;)

    > Cos niektore media grzmia, ze to wina nowego systemu ... ale na starym
    > tez sie zdarzalo.

    > Czemu nie - jesli mam godzine stac, to po co mi jakasz "szybka
    > autostrada".

    Bo po innej ,,autostradzie'' ;) nie każdemu wolno jechać...
    TIRy chociażby -- chyba mają skąpy wybór...

    > W dodatku ja mam kilka mozliwosci zjazdow.

    > No to sam widzisz.

    Widzę, ale nie dlatego, że mi smartfonowa nawigacja pokazuje.

    > Ale to raczej nie jego wina - autostrady sie u nas dlugo buduje.

    Bursztynowa tam, gdzie nią jechałem -- wije się i jest nierówna!
    Cały czas słyszałem ścieranie opon na łukach i bez spuszczenia
    powietrza poniżej zalecanego ciśnienia niebezpiecznie podskakiwałem...

    to nie autostrada, lecz piekła kruchta...

    Kilkadziesiąt lat temu prowadziłem węgierska tak, iż z nudów
    patrzyłem tylko w lusterko wsteczne... Nie ułamek sekundy bez
    przerwy, ale wiele sekund bez przerwy... Ach ta nuda -- dosłownie
    może zabić człowieka!!!! ;)

    Dbałem o to, by wystający z lusterka przełącznik pokrywał
    się ;) z namalowanym na jezdni, pasem... I tak dziesiątki
    kilometrów -- oczywiście co kilka sekund sprawdzałem kątem
    oka, czy jest OK także z przodu i po bokach...

    Tamte autostrady były wówczas równiuteńkie i proste...
    Prześliczne, łatwe, przyjemne... Człowiek czuł się na
    nich jak na wakacjach... ;)

    > A to zalezy co masz na mysli.

    Ogólnie 'dochód' to różnica pomiędzy 'przychodem' i 'rozchodem'.

    D=P-R

    > Placisz cos Rosjanom, za uzywanie Glonass?

    Płacę nieustannie -- strachem. ;)

    > No bo Amerykanom ... moze i placisz, za odbiorniki/procesory.

    > Ale Chinczyki tez to potrafia robic :-)

    Co potrafią robić? satelity, satelitarny system nawigujący,
    odbiorniki GNSS, opłaty?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 295. Data: 2021-07-08 18:35:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 6 lip 2021 o 13:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Nie ma alternatywnych autostrad -- jedna w poprzek, jedna wzdłuż... ;)

    Przepraszam -- dwie wzdłuż i wzdłużne ogryzki...
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/
    Docelowy_uklad_drog.svg

    Z Warszawy do Piotrkowa można wybierać... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 296. Data: 2021-07-08 19:32:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 18:35:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Przepraszam -- dwie wzdłuż i wzdłużne ogryzki...
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/
    Docelowy_uklad_drog.svg

    > Z Warszawy do Piotrkowa można wybierać... ;)

    Z Katowic do Poznania bedzie mozna, z Poznania do Szczecina,
    z Warszawy do Gdanska, czy do Bielska-Bialej.
    z Wroclawia do Gorzowa juz mozna wybierac, do Gdanska czy Olsztyna to
    nawet trzeba.

    J.

  • 297. Data: 2021-07-08 20:23:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Jul 2021 18:24:12 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > W piątki mocniej wyginają się w poziomie czy w pionie? ;)
    > (trzeba więcej napompować azotu, by mieć lepsze trzymanie
    > samochodu na zakrętach czy więcej spuścić powietrza z opon,
    > by mniej trzęsło?...)

    W piatki to trzeba wiecej zatankowac, bo beda korki na autostradach
    :-)

    > Pokażesz te równoległe na mapie?...

    Taka np DK94 - od Zgorzelca do Ukrainy.

    Czy zobacz np Bolkow-wroclaw. Tylko kawalek autostradą,
    ale w jesli jest na niej korek, to moge omijac roznymi drogami.

    > Na autostradzie? ;)

    Przed. Po cholere mam jechac np 100km, i wracac, jesli wiem, ze nie
    zdążę na termin?

> [...]
    > Hołowczycowi, uwierzyłem OsmAndowi i swej białkowej nawigacji...
    > Zwiedziłem ;) Pułtusk... Straciłem masę czasu...

    Osmand chyba nigdy sie nie dorobil informacji o korkach.
    W ogole dlugi czas kiepsko dzialal, ze nie nadawal sie do uzytku.

    > Spojrzę na mapę?...

    A masz?
    Mape masz pewnie w telefonie :-)
    Ale szukac na mapie w czasie jazdy to zly pomysl.

    A zatrzymac sie ... korek rosnie z kazda minuta, za chwile moze byc a
    pozno.

> [...]
    > jest w przebudowie przez kilka lat... Nie omijałem... Dokładniej -- raz
    > minąłem w jedną stronę a jeździłem tym korkiem wielokrotnie w obie

    No to IMO miales szczescie.

    > Dróg w Polsce tyle, że jest w czym przebierać... ;)

    Owszem, zwyklych drog mamy duzo.

    > Potrzebna jest nawigacja -- by nie pobłądzić!

    Malo.

    Taka sytuacja sprzed kilku lat S8 piotrkow-warszawa w przebudowie,
    a A2 chyba w budowie.
    S8 przejezdna ... ale korki takie, ze lepiej wybrac inna.

    No to teraz wybierz droge PT-Wwa omijajac S8.
    Tak z grubsza Koluszki-Skierniewice-Zyrardow-Grodzisk.
    Ale moze jest jakas lepsza. Szukaj.

    Na duzej mapie widac w miare dobrze, w atlasie ... troche gorzej,
    a na malym ekraniku - fatalnie.

    A glupia nawigacja nie pomoze - bedzie cie uparcie kierowac na "lepsza
    droge", w budowie.

    > Zachód Polski jest lepiej skomunikowany niż wschód, ale ogólnie

    Na mape kolejową popatrz :-)

    > IMO jest źle. W wielu miejscach raczej ;) nie ma alternatyw... ;)
    > Przykładowo przed Gołdapią wiele lat temu... Niby Prusy, ale
    > słaba komunikacja...

    Ale czasem wystarczy ominac tylko parenascie km.

    > Nie zablokuje wjazdu na nieprzejezdny odcinek?

    Oczywiscie, ze nie.
    Ba - zanim tam dojedzie, to wjazd sie sam zablokuje :-)

    > Nie skieruje na objazdy?

    Oczywiscie, ze nie. Zreszta dla wielu juz za pozno, aby zjechac.
    A ciekaw jestem, czy maja tylu ludzi, aby postawic na kilku
    skrzyzowaniach. Ogolnie ma, ale potrzebni odpowiednio przeszkoleni,
    wyposazeni w znaki - to nie ich zadanie.
    A zanim cos zorganizuja, to sie pewnie droga glowna odblokuje.

    > Mnie kierowała, gdy
    > chciałem wjechać na zupełnie zatarasowany odcinek...
    > Kierowała, informowała, rozmawiała, wyjaśniała, tłumaczyła...

    To widac na autostradzie inne zwyczaje.

> [...]

    > Nic dziwnego -- policja teraz musi gazować posłanki, pałować
    > uczestniczki itp... Zmiana społecznych zadań/obowiązków...

    O widzisz - szybko sie musza mobilizowac, aby kluczowych ulic bronic
    :-)

    > W razie czego nie otwiera się technicznych przelewów?... ;)
    > Myślałem, że ogólnie autostrady mają takowe dróżki po bokach...

    Teraz to raczej ploty maja, aby zwierzeta nie wchodzily.

    > Nie bajerujesz? Autostrady chyba mają spore powierzchnie nadmiarowe...
    > Zarówno przed ogrodzeniem -- obok zwykłych pasów jezdni, jak i tuż za
    > ogrodzeniem... Gorzej z ,,ekspresowymi''... ;)

    I barierki maja.
    Ale Polacy przyzwyczajeni, ze musza sobie radzic sami :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=WLB75zZe4lY

    > Bo po innej ,,autostradzie'' ;) nie każdemu wolno jechać...
    > TIRy chociażby -- chyba mają skąpy wybór...

    Juz nie. Kiedys mieli wyznaczone drogi ale cos 2 lata temu
    Unia przypomniala, ze Polska miala takie prawo tymczasowo, do czasu
    dostosowania drog do ciezkich ciezarowych, a 25 lat to chyba na
    dostosowanie wystarczy :-)

    > Widzę, ale nie dlatego, że mi smartfonowa nawigacja pokazuje.

    Jak nie ma nic złego, to autostrada jednak szybsza.

    > Bursztynowa tam, gdzie nią jechałem -- wije się i jest nierówna!

    A koncesji na te odcinek to nie udzielal jeszcze Buzek ?

    > Cały czas słyszałem ścieranie opon na łukach i bez spuszczenia
    > powietrza poniżej zalecanego ciśnienia niebezpiecznie podskakiwałem...
    >
    > to nie autostrada, lecz piekła kruchta...

    Eee tam - nie jezdziles "najdluzszymi schodami Europy", to co ty q*
    wiesz o autostradach :-)

    Chyba ich jeszcze kawalek zostal :-)

> [...]
    > oka, czy jest OK także z przodu i po bokach...
    >
    > Tamte autostrady były wówczas równiuteńkie i proste...

    U nas jest przepis, ze proste moze byc coc 2 km, nie wiecej.
    Nie wiem dlaczego.

    > Ogólnie 'dochód' to różnica pomiędzy 'przychodem' i 'rozchodem'.
    > D=P-R

    Ale gdzie ten przychod?

    > Co potrafią robić? satelity, satelitarny system nawigujący,
    > odbiorniki GNSS, opłaty?...

    Odbiorniki. Amerykanie placa za satelity, a Ty kupujesz chinskie
    odbiorniki - gdzie tu przychod i dochod ?

    J.

  • 298. Data: 2021-07-19 00:30:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Jun 2021 11:31:21 +0200, w <60d1ade9$0$521$65785112@news.neostrada.pl>,
    ALEX MR <k...@s...us> napisał(-a):

    > Wybrałem Nokię 6.2 z 4G RAMu i 64G flash daje radę. Za 1200 zł do
    > kupienia.

    Telefony o takich parametrach są za 500-600zł, np. POCO M3.

  • 299. Data: 2021-08-16 13:51:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Jun 2021 14:25:22 +0200, Ewa <E...@c...com> wrote:
    > Jaki smartfon kupić żeby oprócz typowych funkcji (dzwonienie,
    > smsowanie,
    > poczta, strony www) miał przede wszystkim bardzo dobry GPS i tym
    > samym
    > nadawał się do nawigacji ?

    A w ogóle jest tak, że jakiś współczesny się nie nadaje?

    --
    Marek

  • 300. Data: 2023-01-25 08:36:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O q..wa, kolejna grupa idzie się paść :-(((.

    -----