  • 1. Data: 2018-11-09 21:55:53
    Temat: Jaki tablet?
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    Cześć,
    Pomóżcie wybrać tablet dla córki studentki.
    Jakoś zwolennikiem tabletów nie jestem, Androida szczególnie, ale może
    nigdy nie widziałem takiego który działa płynnie itd.
    Na razie znalazłem takie coś:
    Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB WiFi Czarny.
    10,1 cala,
    Rozdzielczość: 1920x1200,
    System: Android 7
    RAM: 2GB, Dysk: 32GB, Liczba rdzeni: 8 x 1.6GHz
    ~800pln
    Wolałbym jak za tablet nie przekraczać tej kwoty.
    Jeżeli miałbym dać więcej, to musi być tego wart. Albo lepiej mały laptop.
    No coś taniego, przenośnego bym chciał.

  • 2. Data: 2018-11-09 22:52:30
    Temat: Re: Jaki tablet?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > nigdy nie widziałem takiego który działa płynnie itd.
    > Na razie znalazłem takie coś:
    > Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB WiFi Czarny.

    wcale się nie dziwię. widzisz.... ludziom jest trudno zdecydować mądrze,
    natomiast łatwo gdzieś tam w środku powiedzieć (lub usłyszeć) stać mnie.
    samsung niezła firma - kupię. JEdyny plus - łatwo będzie sprzedać. Jeśli
    zależy Ci na tym, wspomniany tablet będzie dobrym wyborem. ale spróbujmy
    pomyślec o wspomnianym poroblemie - płynnie działa. zalezy to od
    szybkości procka i pamięci. dwa giga to w dzisiejszych czasach kpina
    jakaś (oczywiście jak ma płynnie działać) To miej więcej klasa galaxy
    s3. Ale sprawdźmy procek. o ile dobrze sprawdziłem to jest w nim exynos
    7870. Utrudnia to porównanie z procesorami mtk albo snapdragonami, ale
    znalazłem takie:
    https://www.youtube.com/watch?v=7wp-Y8GmP-E
    załóżmy ze jest sensowne. możesz znaleźć inne, być moze prowadzące do
    przeciwnych wniosków, ale znajdź, sam będziesz bogatszy w wiedze i
    doświadczenie.
    na ten czas wynika ze ów galaxy tab jest wolniejszy od xiaomi na snapie
    625. telefony z takim snapem uzywają stare babcie do cykania fotek. na
    serio. galaxy s4 (i9506) albo galaxy s5 bije go na głowę. le co letv na
    snapie 820 kosztuje 119usd. 820stka łyka tego exynosa 3 razy na śniadanie.
    wybacz mój grubiański styl argumentacji, ale ale no po prostu sala ryczy
    ze śmiechu. Nie kupuj jej wcale tabletu / tableta jeśli ma być
    wyposażony w tak powolne/przestarzałe podzespoły. Jeśli mialbym doradzić
    proponowałbym nie schodzić niżej niż prędkość snapa 820 i 3 giga ramu. a
    czy jest wifi, ile pamięci wewnętrznej i kolor - na tej grupie o tym nie
    pisz.
    Niech młodsi ludzie napiszą czy i w jakim stopiniu może sie przydać
    tablet stuentce. napewno lżejszy, dłużej wytrzyma na baterii, ale
    telefon 5 calowy jeszcze lżejszy. pytanie ile sie ktoś zdala od gniazdka
    będzie gapił w ten ekranik. bo przy gniazdku elektrycznym/krótkotrwałej
    pracy - laptop lepszy pod każdym względem.
    ToMasz
    PS wybacz jeśli Cię uraziłem, to minie, a źle wydana kasa będzie
    bardziej bolała

  • 3. Data: 2018-11-09 23:20:51
    Od: "n" <...@...e>

    12''-14'' cali z którejś serii serii biznesowej HP lub Dell, poleasingowy bo inaczej
    musiałbyś brać kredyt ;-)

    -----

  • 4. Data: 2018-11-10 00:35:37
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 22:52, ToMasz pisze:
    > a czy jest wifi, ile pamięci wewnętrznej i kolor - na tej grupie o tym
    > nie pisz.
    > Niech młodsi ludzie napiszą czy i w jakim stopiniu może sie przydać
    > tablet stuentce.
    Ok, mniej więcej wiem o co Ci chodzi, choć styl masz... ;)
    Kolor, Wifi, to efekt kopiuj-wklej z netu i nie o takie szczegóły mi
    chodziło.
    Nie jestem całkowicie zielony w sprzęcie i systemach, zawodowo siedzę w
    branży IT. Ale nie mam pojęcia o tym, czego używają tablety teraz, czy
    smartfony, których sam nie używam bo nie lubię.
    Dla mnie tablet to zabawka i czy mam wydać 200 czy 1000pln to mam
    wrażenie, że marnuje pieniądze niezależnie od tego co deklaruje producent.
    Córka chce czegoś do czytania dokumentów typu pdf, internetu itp. Bo na
    uczelni ma 4 godzinne okienka. Telefon 5 cali za mały. Liczę, że usłyszę
    też opinię jakiegoś aktywnego użytkownika podobnego sprzętu.

  • 5. Data: 2018-11-10 00:45:08
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-11-09 o 23:20, n pisze:
    > 12''-14'' cali z którejś serii serii biznesowej HP lub Dell, poleasingowy bo
    inaczej musiałbyś brać kredyt;-)
    No nad jakąś 12-13 calową maszyną się rozglądam w ostateczności (drogie
    jak na wiekowe maszyny czasami), sam używam dwóch 14-tek Della. Kobieta
    się uparła na tablet i się boję, że jak mnie przekona to co na niego
    spojrzę to będę się czuł jak "zrobiony w bambuko" przez merketoida. Ale
    może się mylę i jestem zbyt uprzedzony?
    Lubię Windowsa, nawet 10-tkę, używam tez Linuxa. Ale Android dla mnie to
    taki system do "Angry Birds" :(

  • 6. Data: 2018-11-10 01:02:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-11-10 o 00:35, Jawi pisze:

> [...]
    > uczelni ma 4 godzinne okienka. Telefon 5 cali za mały. Liczę, że usłyszę
    > też opinię jakiegoś aktywnego użytkownika podobnego sprzętu.

    Jestem posiadaczem 10 calowego Samsunga SM-T580.
    Kupiłem go do czytania skanów gazet i eboków.
    Czasami na tym zagram w niespecjalnie wymagającą gierkę.
    Do internetu (stron www) używam go bardzo rzadko, za wolne
    i za mały ekran.
    Laptopa to on nie zastąpi ale jeśli faktycznie do czytania
    w ramach okienek między zajęciami to powinien być dobry.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-11-10 01:27:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-09, Jawi <g...@b...pl> wrote:
> [...]
    > Rozdzielczość: 1920x1200,
    > System: Android 7
    > RAM: 2GB, Dysk: 32GB, Liczba rdzeni: 8 x 1.6GHz

    A co ona chce na tym robić i czy rutynowo czy okazjonalnie?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-11-10 01:48:28
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    > A co ona chce na tym robić i czy rutynowo czy okazjonalnie?
    Jak już wcześniej wspomnialem. Internet, pewnie obejrzeć film, sprawdzić
    pocztę i zalogować się do konta uniwerku, przeglądać pdf-y, inne
    dokumenty. Laptopa ma osobno. Mam w domu jakiegoś 7", dostałem do
    internetu za "paczkę fajek".
    Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

  • 9. Data: 2018-11-10 04:35:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-10, Jawi <g...@b...pl> wrote:
> [...]
    > internetu za "paczkę fajek".
    > Nędza straszna, boje się, że każdy inny będzie podobny.

    Sorry, przegapiłem wcześniejszego posta. Ale dłużej pogadałeś z córka,
    czy tylko tak sądzisz? :) Pytam bo odnoszę wrazenie, że takie duże
    tablety to generalnie albo do pracy (jak robisz coś na nim intesywniej)
    albo dla dziadków i półdziadków (bo niedowidzą), do których już się sam
    prawie zaliczam.

    Jesli jednak do wymienionych rzeczy, to MZ ten Samsung wystarczy.

    Ale o tyle się zgadzam z Tomaszem, że poszukaj jeszcze w zbliżonym
    budżecie bo może coś wyhaczysz lepszego. Ustal córką priorytety,
    trzymanie baterii, wielkość ekranu, samo wifi czy też 3G/LTE (oplacisz
    linię? :), może jednak też do gier. Siostrzenica na studiach wolała lepszy
    smartfon niż dużego tableta bo kłopoty ze wzrokiem zaczynają się bliżej
    40.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-11-10 08:49:56
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 9 Nov 2018 21:55:53 +0100, Jawi wrote:

> [...]
    > Wolałbym jak za tablet nie przekraczać tej kwoty.
    > Jeżeli miałbym dać więcej, to musi być tego wart. Albo lepiej mały laptop.

    Lenovo TAB3 Plus:

    https://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_1542868.html

    500 PLN i ma 4G

    --