  • 1. Data: 2009-01-04 18:22:30
    Temat: Jaki to tranzystor SMD? Braun 4775
    Od: Adam Jurkiewicz <a...@a...tegoniema.zonk.pl>

    Witam,

    Odparował mi taki tranzystor w maszynce:

    http://ajpic.zonk.pl/temp/braun/braun4775-1.jpg

    Drugi na płytce jest taki sam więc będzie to jakiś npn, niestety
    nie mogę go namierzyć na stronach z kodami SMD.

    Na obudowie jest oznaczenie A W 4E:

    http://ajpic.zonk.pl/temp/braun/braun4775-2.jpg

    Czy ma ktoś pomysł jaki to będzie dokładnie tranzystor i jaka obudowa?
    (wymiary plastiku to 4.5x2.5mm). To jest coś pomędzy SOT-23, a SOT-223

    Pozdrawiam,
    sword

    --
    e-mail: n...@a...tegoniema.zonk.pl
    www: http://ajpic.zonk.pl/

  • 2. Data: 2009-01-05 12:50:01
    Temat: Re: Jaki to tranzystor SMD? Braun 4775
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pl>

    "Adam Jurkiewicz" <a...@a...tegoniema.zonk.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Czy ma ktoś pomysł jaki to będzie dokładnie tranzystor i jaka obudowa?
    > (wymiary plastiku to 4.5x2.5mm). To jest coś pomędzy SOT-23, a SOT-223

    Dla 4E katalog pokazuje stabilizator RH5RL54AA-T1 w sot-89 i to
    chyba ta obudowa wnioskując ze zdjęcia.

    Pozatym jeszcze KIA7427 w tej samej obudowie

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-05 19:10:13
    Od: Adam Jurkiewicz <a...@a...tegoniema.zonk.pl>

    Mariusz K. wrote:

    > Dla 4E katalog pokazuje stabilizator RH5RL54AA-T1 w sot-89 i to
    > chyba ta obudowa wnioskując ze zdjęcia.
    >
    > Pozatym jeszcze KIA7427 w tej samej obudowie

    Dzięki za info, przejrzałem dokumentację do tych układów, te dwa układy,
    które podałeś nieco się różnią. Pierwszy to stabilizator, a drugi detektor.

    Stawiam więc, że będzie to stabilizator ponieważ zrobiłem pomiary na tym
    dobrym elemencie i faktycznie tranzystor to nie wygląda. Względem nóżek:

    U12 = 2.51
    U23 = 2.52

    Pasuje do LDO i rozkładem nóżek też by na to wychodziło, do pin2 i pin3
    dochodzą grube ścieżki, a do pin1 rezystory.

    Pewnie zbiegiem okoliczności ten drugi układ (detektor) jest też ustawiony
    na 2.5V, ale taka wersja odpada bo 1 w zasilanie, a tu jest cienka ścieżka
    z rezystorem.

    Tego układu raczej nie dostanę więc spróbuję tam wsadzić coś alternatywnego.

    Pozdrawiam,
    sword

    --
    e-mail: n...@a...tegoniema.zonk.pl
    www: http://ajpic.zonk.pl/

  • 4. Data: 2009-01-08 20:48:10
    Od: Adam Jurkiewicz <a...@a...tegoniema.zonk.pl>

    Adam Jurkiewicz wrote:

    > Stawiam więc, że będzie to stabilizator ponieważ zrobiłem pomiary na tym
    > dobrym elemencie i faktycznie tranzystor to nie wygląda. Względem nóżek:

    No i sprawa się rozwiązało, okazało się, że to jednak tranzystor ale pnp.
    Trochę mnie na początku zmyliły napięcia na dobrym drugim układzie bo
    mierzyłem go bez włączenia maszynki.

    Rozkładem ścieżek i typem podłączenia nie było innego wyjścia, LDO w SOT89
    nie pasuje bo nie pasowała kolejność wyprowadzeń i kierunek prądu podczas
    ładowania.

    Na razie przypiąłem tam jakiś przedpotopowy BD140 i ładuje :)

    Pozdrawiam,
    sword

    --
    e-mail: n...@a...tegoniema.zonk.pl