  • 11. Data: 2017-09-05 20:12:42
    Temat: Re: Jaki wybrać aparat kompaktowy???
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-09-04 o 07:47, s...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > Jestem na kupnie aparatu kompaktowego do 2000 zł może mi ktoś polecić coś
    rozsądnego z dobrymi parametrami i dobrą obudową.
    Sprawdź sobie Sony DSC-RX100.
    Lub Sony DSC-HX90V. Tu jest duży zoom.
    Poczytaj opnie i testy w necie.

  • 12. Data: 2017-09-05 21:35:21
    Od: s...@g...com

    A co myślicie o tym aparacie NIKON Coolpix A900? Może miał ktoś z was odczynienia z
    tym modelem albo słyszał jakieś opinie?

  • 13. Data: 2017-09-05 22:44:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-05 o 21:35, s...@g...com pisze:
    > A co myślicie o tym aparacie NIKON Coolpix A900? Może miał ktoś z was odczynienia z
    tym modelem albo słyszał jakieś opinie?

    Najbardziej, jakie znam, rzetelne informacje znajdziesz na dpreview:

    https://www.dpreview.com/products/nikon/compacts/nik
    on_cpa900

    Oprócz tego widzę nieco informacji na fotopolis:

    http://www.fotopolis.pl/newsy-sprzetowe/aparaty-foto
    graficzne/19458-nikon-prezentuje-4-nowe-superzoomy-z
    -serii-coolpix

    albo krócej: http://tnij.at/a900

    Jutro, jeśli znajdę chwilę czasu to poczytam i napiszę własną opinię na
    temat tego kompaktu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2017-09-05 23:04:09
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 05.09.2017 o 22:44, Adam pisze:

    > Jutro, jeśli znajdę chwilę czasu to poczytam i napiszę własną opinię na
    > temat tego kompaktu.

    "Poczytam i napiszę własną." :) No bez jaj.
    Rozumiem, że nie miałeś tego aparatu w zasięg wzroku.
    Ja miałem i odradzam - kosztuje więcej niż 2k zł,
    nadaje się raczej do fotografowania księżyca niż rodziny
    na wycieczce. Daruj sobie (to do autorki wątku).
    Jeśli jednak masz tyle kasy by go kupić to spraw sobie raczej
    Panasonica LX100, ten da zadowolenie z fotografii. :)

  • 15. Data: 2017-09-06 15:36:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-05 o 23:04, jo44 pisze:

> [...]
    > Jeśli jednak masz tyle kasy by go kupić to spraw sobie raczej
    > Panasonica LX100, ten da zadowolenie z fotografii. :)

    Jakieś argumenty?

    Niestety, nie miałem czasu zbyt wiele poczytać.
    Odnośnie A900:

    Raczej słaba matryca, do tego ciemny obiektyw - więc do fotografii
    Księżyca raczej niekoniecznie.

    Ogniskowa: 24-840 mm - więc bardzo dobrze. Tylko statyw może być
    potrzebny ;) - to tak w aspekcie czułości matrycy i jasności obiektywu.
    Ale za to ze statywu można próbować focić Księżyc.
    Jednak ma ponoć dobrą stabilizację.

    Posiada odchylany monitor - ogromny plus m.in. przy foceniu znad głowy
    lub z perspektywy żaby.

    Posiada tryby ręczne - to już prawie, jak lustrzanka ;)

    @Sysunia: może przeszkadzać mała czułość oraz ciemny obiektyw.
    Ogniskowej na "długim końcu" raczej nie będziesz używać. IMO jedyny plus
    z Twojego punktu widzenia, to dobry, odchylany ekran.

    Dla siebie może bym kupił (nie widziałem fotek z niego, ma ktoś linki?),
    ale Ty może poszukaj coś z jaśniejszym obiektywem i ze stabilizacją.

    Kolego jo44 - jakieś argumenty za LX100?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2017-09-06 22:36:27
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 06.09.2017 o 15:36, Adam pisze:

    > Kolego jo44 - jakieś argumenty za LX100?

    Poczytaj dpreview i fotopolis. :)

  • 17. Data: 2017-09-07 20:50:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-06 o 22:36, jo44 pisze:

    > Poczytaj dpreview i fotopolis. :)

    Może poczytam w wolnej chwili, teraz nie bardzo mam czas. Zresztą od
    kilku lat już raczej nie śledzę nowości branży foto.

    Ale koleżanka Sysunia już ma pewne wskazówki, może jej się przydadzą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2017-09-07 21:17:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 07.09.2017 o 20:50, Adam pisze:

    > Może poczytam w wolnej chwili, teraz nie bardzo mam czas. Zresztą od
    > kilku lat już raczej nie śledzę nowości branży foto.

    To ja się wtrącę:

    1. Wizjer. Nie atrapa.
    2. Bardzo wygodny sposób ustawiania parametrów ekspozycji w trybie
    manualnym oraz przy preselekcji przysłony lub czasu.
    3. Duża matryca w połączeniu z jasnym obiektywem daje możliwość
    operowania głębią ostrości.
    4. Bardzo dobra jakość zdjęć.

    P.P.

  • 19. Data: 2017-09-07 21:41:08
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 21:17:54 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > manualnym oraz przy preselekcji przysłony lub czasu.
    > 3. Duża matryca w połączeniu z jasnym obiektywem daje możliwość

    Zgodzę się w całej rozciągłości, LX100 to całkiem niezły wybór. W przeciwieństwie do
    w/w Nikona- typowy przerost formy nad treścią.
    I nie powtarzam opinii z Internetu, tylko dziś do południa miałem oba te aparaty w
    reku.
    Pozdrawiam Marcin

  • 20. Data: 2017-09-10 10:35:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 07.09.2017 o 21:41, Starzec z Gór pisze:
    [...]
    > Zgodzę się w całej rozciągłości, LX100 to całkiem niezły wybór.

    To przecież Leica D-LUX typ 109 ;-)

    P.P.