  • 1. Data: 2018-01-11 23:49:28
    Temat: Jakie SIMy telemetryczne?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Teoretycznie nie ta grupa, ale zastosowanie elektroniczne, a karta do
    modemu GPRS, więc kto jak nie Wy może wiedzieć :)

    Potrzebuję kilku kart telemetrycznych -- tylko dane (GPRS, 2G), niewielki
    transfer (nie będzie więcej niż 15-20 MB miesięcznie). Użytek prywatny,
    detal (u mnie 2 sztuki, u znajomego kolejne 3). Praca w kraju, ale dobrze
    gdyby w roamingu też sobie poradziły (za dodatkową opłatą, w wyjątkowej
    sytuacji -- byle można było tę opłatę zrobić zdalnie).

    Jaka jest obecnie najlepsza oferta (najlepsza, czyli najdłużej ważne konto
    i najtańsze koszty obsługi / przedłużania takiej karty)? Z czego Wy
    korzystacie w swoich projektach?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-01-12 02:24:46
    Temat: Re: Jakie SIMy telemetryczne?
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    >
    > Jaka jest obecnie najlepsza oferta (najlepsza, czyli najdłużej ważne konto
    > i najtańsze koszty obsługi / przedłużania takiej karty)? Z czego Wy

    Jeśli przebolejesz konieczność wysłania raz na pół roku kodu i
    konieczność doładowania raz na rok 5 PLN, to Virgin Mobile Freemium być
    może Cię zadowoli - dają 300 MB na miesiąc.

    W roamingu niestety nie używałem.

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2018-01-12 13:42:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    >Potrzebuję kilku kart telemetrycznych -- tylko dane (GPRS, 2G),
    >niewielki
    >transfer (nie będzie więcej niż 15-20 MB miesięcznie). Użytek
    >prywatny,

    A moze byc przez internet ?

    Virgin na karte z pakietem Freemium.
    Co miesiac masz 300MB, 30 min i 30 SMS za darmo ...

    Wady - po pol roku pakiet sie nie przedluza sam, trzeba ustawic na
    nowo - mozna SMS, mozna przez WWW.

    Dobrze byloby miec w pogramie przekierowanie SMS, tzn program odbierze
    i wysle gdzies.

    Ale jak rozlicza polaczenia typu dane to nie wiem ..

    J.

  • 4. Data: 2018-01-12 15:22:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A moze byc przez internet ?

    Właśnie to miałem na myśli. Teraz widzę, że "dane" można też zrozumieć
    jako "dzwonię na dedykowany numer i wysyłam" :)

    > Virgin na karte z pakietem Freemium.
    > Co miesiac masz 300MB, 30 min i 30 SMS za darmo ...
    >
    > Wady - po pol roku pakiet sie nie przedluza sam, trzeba ustawic na
    > nowo - mozna SMS, mozna przez WWW.

    A ile to kosztuje? Widzę na stronie Virgin, że 0zł, ale nie wierzę :)

    > Dobrze byloby miec w pogramie przekierowanie SMS, tzn program odbierze
    > i wysle gdzies.

    A ten SMS będzie do czegoś potrzebny? Czy to tylko przypomnienie o bliskim
    końcu ważności karty? Bo jeśli przypomnienie, to mogę sobie w kalendarzu
    ustawić, byle dało się też sprawdzić online.

    > Ale jak rozlicza polaczenia typu dane to nie wiem ..

    Nie, chodzi o Internet :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 5. Data: 2018-01-12 15:23:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > Jeśli przebolejesz konieczność wysłania raz na pół roku kodu i
    > konieczność doładowania raz na rok 5 PLN, to Virgin Mobile Freemium być
    > może Cię zadowoli - dają 300 MB na miesiąc.

    5zł / rok to jak za darmo. To wystarczy, biorę. Dzięki!

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 6. Data: 2018-01-12 15:24:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > Jeśli przebolejesz konieczność wysłania raz na pół roku kodu i

    Tylko jeszcze... co to za kod, i skąd się go wysyła? Z tej karty, która
    będzie w modemie? Nie można tego obejść?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 7. Data: 2018-01-12 15:34:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Właśnie to miałem na myśli. Teraz widzę, że "dane" można też
    >zrozumieć
    >jako "dzwonię na dedykowany numer i wysyłam" :)

    Mozna, i dawniej tak bylo najprosciej ... ale masz racje, to chyba nie
    GPRS :-)

    >A ile to kosztuje? Widzę na stronie Virgin, że 0zł, ale nie wierzę :)

    Zero. Byc moze jakies drobne doladowanie trzeba raz na rok.

> [...]
    >końcu ważności karty? Bo jeśli przypomnienie, to mogę sobie w
    >kalendarzu
    >ustawić, byle dało się też sprawdzić online.

    Raz na pol roku przychodzi "minelo 6 miesiecy - pakiet freemium nie
    zostanie przedluzony".
    Dziala dalej - ale za pieniadze.
    Do tego akurat kalendarz wystarczy, ale moga sie pojawic jakies inne
    wazne wiadomosci.

    Przy czym, przekazywanie SMS wydaje sie wzglednie prosta funkcja,
    skoro i tak masz kupe programu do obslugi internetu.
    Na pewno sie przyda w przyszlosci :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-01-12 15:39:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mozna, i dawniej tak bylo najprosciej ... ale masz racje, to chyba nie
    > GPRS :-)

    VPS, na którym otworzę port, jest tańszy (i już go mam) niż dedykowany
    numer z modemem :)

    > Zero. Byc moze jakies drobne doladowanie trzeba raz na rok.

    Ok, czyli w praktyce zero.

    > Raz na pol roku przychodzi "minelo 6 miesiecy - pakiet freemium nie
    > zostanie przedluzony". Dziala dalej - ale za pieniadze.

    A nie da się włączyć gdzieś w "portalu klienta" (czy jak to się nazywa)
    puszczenia takiego powiadomienia na maila?

    > Do tego akurat kalendarz wystarczy, ale moga sie pojawic jakies inne
    > wazne wiadomosci.

    W sumie nie są to karty typowo do telemetrii, więc operator może
    oczekiwać, że klient odczyta SMSa...

    Z drugiej strony nie ma chyba obowiązku odczytywania SMSów (w sensie,
    jakby nagle zmienili taryfę i zaczęli naliczać jak za zboże, to chyba
    muszą mnie o tym powiadomić w inny sposób, niż SMSem lub telefonem?).

    > Przy czym, przekazywanie SMS wydaje sie wzglednie prosta funkcja,
    > skoro i tak masz kupe programu do obslugi internetu.

    Nie taką kupę, modem sam obsługuje TCP i UDP :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2018-01-12 17:42:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-01-12 o 15:24, Adam Wysocki pisze:

    > Tylko jeszcze... co to za kod, i skąd się go wysyła? Z tej karty, która
    > będzie w modemie? Nie można tego obejść?

    https://virginmobile.pl/pomoc/karta/ile-musze-dolado
    wac-aby-konto-bylo-wazne-rok

    możesz przelewem:)

  • 10. Data: 2018-01-13 19:07:23
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Tylko jeszcze... co to za kod, i skąd się go wysyła? Z tej karty, która
    > będzie w modemie? Nie można tego obejść?

    To kod *222*000#.

    --
    Grzexs