  • 11. Data: 2018-01-13 19:11:12
    Temat: Re: Jakie SIMy telemetryczne?
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    W dniu 2018-01-12 o 15:39, Adam Wysocki pisze:
    > J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Z drugiej strony nie ma chyba obowiązku odczytywania SMSów (w sensie,
    > jakby nagle zmienili taryfę i zaczęli naliczać jak za zboże, to chyba
    > muszą mnie o tym powiadomić w inny sposób, niż SMSem lub telefonem?).

    > Nie taką kupę, modem sam obsługuje TCP i UDP :)

    Jeśli chodzi o smsy, jakie przysyłają, to mnie przysyłali takie w stylu
    "aktywuj płatne pakiety". No i ten ostrzegający o konieczności wysłanie
    tego magicznego kodu po pół roku.

    --
    Grzexs

  • 12. Data: 2018-01-14 10:42:26
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Adam Wysocki wrote:

    > Hej,
    >
    > Teoretycznie nie ta grupa, ale zastosowanie elektroniczne, a karta do
    > modemu GPRS, więc kto jak nie Wy może wiedzieć :)

    Osobiście używam kart telemetrycznych jednego z operatorów (ewentualne info
    na priv), około 2,8zł/szt./mc netto. Warunek jest taki, że trzeba kupić
    pakiet minimum 15 szt. Umowa na 2 lata. Ilość danych nieograniczona.

    Transfer niezbyt szybki; w sam raz do M2M.

    Pozdrawiam

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 13. Data: 2018-01-14 19:31:12
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Jeśli przebolejesz konieczność wysłania raz na pół roku kodu i konieczność
    > doładowania raz na rok 5 PLN, to Virgin Mobile Freemium być może Cię
    > zadowoli - dają 300 MB na miesiąc.

    Nie musisz wysyłać co pół roku kodu aktywującego FREEMIUM bo w każdej
    taryfie jest darmowy lejek 32kbit/s, który powinien ci wystarczyć do
    telemetrii GPRS.
    Wystarczy tylko raz na rok doładować konto.

  • 14. Data: 2018-01-17 16:29:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AS <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie musisz wysyłać co pół roku kodu aktywującego FREEMIUM bo w każdej
    > taryfie jest darmowy lejek 32kbit/s, który powinien ci wystarczyć do
    > telemetrii GPRS.
    > Wystarczy tylko raz na rok doładować konto.

    Ok, mam starter. Starter zarejestrowałem, założyłem konto na stronie i
    dodałem numer (zweryfikowałem PUK-iem i numerem karty). Pokazuje mi:

    Na kartę
    Stan konta: 5.00 zł
    Konto ważne do: 17 stycznia 2021

    Czy teraz wystarczy włożyć kartę do modemu, wpisać PIN i mogę słać dane
    bez ustawiania FREEMIUM? Czy te 5 zł zacznie schodzić w miarę słania, a
    jak zejdzie i zostanie 0 zł, to i tak zostanie mi lejek 32 kb/s i taki
    będzie do 17 stycznia 2019 (i wtedy blokada, a po 2 latach usunięcie
    numeru)?

    W takim razie zaletę z FREEMIUM widzę tylko w transferze (mi niepotrzebny)
    oraz w tym, że jak np. po 5 latach wyciągnę tę kartę, to będę miał te 25
    zł (5 doładowań po 5 zł), zamiast 0 zł. Czy tak?

    Co się stanie, gdy wyślę ten kod włączający FREEMIUM więcej niż raz? To
    nie problem, żeby modem wysyłał go np. raz dziennie. Wtedy pierwszy włączy
    mi taryfę, a kolejne będą odrzucone przez sieć i tak do momentu, w którym
    taryfa się skończy?

    Może jest jakiś kod USSD lub SMS, które można wysłać, żeby dostać info o
    tym, czy FREEMIUM jest włączone? Wtedy modem mógłby ten kod wysyłać raz
    dziennie, lub nawet co godzinę, i włączać FREEMIUM tylko jak będzie
    trzeba (czyli faktycznie raz na pół roku).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 15. Data: 2018-01-17 19:57:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/17/2018 4:29 PM, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > jak zejdzie i zostanie 0 zł, to i tak zostanie mi lejek 32 kb/s i taki
    > będzie do 17 stycznia 2019 (i wtedy blokada, a po 2 latach usunięcie

    5zł stracisz o ile pamiętam po okresie wazności konta czyli po roku.

    > W takim razie zaletę z FREEMIUM widzę tylko w transferze (mi niepotrzebny)

    Jak nie jak tak ;) Chciałeś telemetrie, więc nie ma nic lepszego niż
    internet.

    > oraz w tym, że jak np. po 5 latach wyciągnę tę kartę, to będę miał te 25
    > zł (5 doładowań po 5 zł), zamiast 0 zł. Czy tak?

    Nie. Kasa niewykorzystana o ile pamiętam znika. Mam jako druga kartę w
    telefonie jako awaryjny lejek i po roku 5zł wcieło. IMHO to uczciwe.

> [...]
    > mi taryfę, a kolejne będą odrzucone przez sieć i tak do momentu, w którym

    Pytaj w Virginie, u mnie wysłanie dwóch kodow jeden po drugim zuzyło
    tylko pierwszy, drugi nic nie zrobił.

> [...]
    > dziennie, lub nawet co godzinę, i włączać FREEMIUM tylko jak będzie
    > trzeba (czyli faktycznie raz na pół roku).

    Załącz raz i koniec. Po co kombinować. Lejek jaki dają jest pewno 100x
    za duży jak na to co potrzebujesz.

  • 16. Data: 2018-01-18 13:11:01
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 16:29, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > jak zejdzie i zostanie 0 zł, to i tak zostanie mi lejek 32 kb/s i taki
    > będzie do 17 stycznia 2019 (i wtedy blokada, a po 2 latach usunięcie

    Tego nie ćwiczyłem, ale nie pamiętam, by mi ubywało z głównego konta
    środków na transmisję danych. Prawdopodobnie masz taryfę #WSZYSTKO (czy
    jakoś tam) bez wykupionych pakietów i lejek jest z automatu.

    > W takim razie zaletę z FREEMIUM widzę tylko w transferze (mi niepotrzebny)
    > oraz w tym, że jak np. po 5 latach wyciągnę tę kartę, to będę miał te 25
    > zł (5 doładowań po 5 zł), zamiast 0 zł. Czy tak?

    Tak, o ile doładujesz przed upływem terminu ważności poprzedniego
    doładowania albo Virgin czegoś diabelskiego nie wymyśli i poinformuje
    cię o tym sms-em, którego nie przeczytasz.

> [...]
    > mi taryfę, a kolejne będą odrzucone przez sieć i tak do momentu, w którym

    Nic się nie stanie. Czasem nawet nic się nie dzieje za pierwszym razem
    :) Ja musiałem dzwonić do BOKu, bo kod nie zadziałał po pół roku za
    pierwszym razem.

> [...]
    > dziennie, lub nawet co godzinę, i włączać FREEMIUM tylko jak będzie
    > trzeba (czyli faktycznie raz na pół roku).

    *222# - stan minut, sms-ów i bajtów we FEEMIUM. Jak nie masz włączonego
    to jest OIDP jakiś tekst na tą okoliczność.

    --
    Grzexs

  • 17. Data: 2018-01-19 14:16:15
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 16:29, Adam Wysocki pisze:

    > po 5 latach wyciągnę tę kartę, to będę miał te 25
    > zł (5 doładowań po 5 zł), zamiast 0 zł. Czy tak?

    Po pierwsze nie słuchaj durnych podpowiedzi, sam przeczytaj na stronie
    operatora. W taryfie "freemium" nic nie trzeba doładowywać.
    Ja przez 2 lata nie doładowywałem i nadal mam środki ze startera.

    > Co się stanie, gdy wyślę ten kod włączający FREEMIUM więcej niż raz?

    Nic.

    Raz na pół roku tylko musisz wysłać sms po otrzymaniu informacji, że
    trzeba go wysłać.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2018-01-20 01:23:01
    Od: c...@g...com

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 02:24:51 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:

> [...]
    > konieczność doładowania raz na rok 5 PLN, to Virgin Mobile Freemium być
    > może Cię zadowoli - dają 300 MB na miesiąc.

    Wg regulaminu Freemium (pkt. 39 b/c) Virgin zabrania użycia Oferty do telemetrii lub
    ruchu maszynowego.

  • 19. Data: 2018-01-22 15:56:42
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 11/01/18 22:49, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    >
    > Jaka jest obecnie najlepsza oferta (najlepsza, czyli najdłużej ważne konto
    > i najtańsze koszty obsługi / przedłużania takiej karty)? Z czego Wy

    Nie wiem czy sledzicie -
    http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-kupuje-vir
    gin-mobile-polska

    prawdopodobnie wszystko co "darmowe" sie niedlugo skonczy.

    c.

  • 20. Data: 2018-01-24 15:45:48
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak nie jak tak ;) Chciałeś telemetrie, więc nie ma nic lepszego niż
    > internet.

    No tak, ale może być 32kbps :)

    > Pytaj w Virginie, u mnie wysłanie dwóch kodow jeden po drugim zuzyło
    > tylko pierwszy, drugi nic nie zrobił.

    No to tak zrobię.

    > Załącz raz i koniec.

    Ale i tak po pół roku zniknie... to może lepiej w ogóle nie włączać, żeby
    zachowanie nie zmieniło się po tym pół roku.

    Z innej paki -- czy coś trzeba jeszcze z tym starterem zrobić, zasilić go,
    żeby można było z niego wykonywać połączenia? GPRS jeszcze nie próbowałem,
    ale:

    - połączenia przychodzące działają (jest RING, mogę odpowiedzieć ATA, ATH)

    - SMSy przychodzące działają (zresztą dostałem jakiś zalew od sieci zaraz
    po włączeniu modemu, co ciekawe po przestawieniu trybu na ASCII te od
    sieci nadal były odczytywane w PDU, a te ode mnie w ASCII... może przez
    polskie znaki)

    - połączenia wychodzące nie działają (modem odpowiada NO CARRIER)

    - SMSy wychodzące nie działają -- po próbie wysyłki myśli kilkanaście
    sekund i pisze ERROR

    Do telefonu (jeszcze) karty nie wkładałem, żeby sprawdzić, chciałbym
    najpierw wszystko zrobić na modemie, żeby mieć jasny obraz, czego mogę
    się spodziewać po włożeniu np. nowej karty.

    Tak czy inaczej z MCU będę potrzebował tylko GPRS, ale chciałbym odpalić
    wszystko, przynajmniej terminalem komendami AT (na razie modem podpiąłem
    przez FT232 do kompa i gadam z nim ręcznie).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]