eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jakie napiecie akumulatora ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 90

  • 11. Data: 2018-07-12 22:08:21
    Temat: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile mial lat stary akumultor? I po co kupiles centre a nie najtanszy z hipermarketu z
    zarciem? W zime bedzie 9 lat jak eksploatuje akumulator gombao z tesco. Robi to do
    czego zostal wyprodukowany. Od dziewieciu lat odpala silnik.


  • 12. Data: 2018-07-12 22:46:12
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-12 o 18:21, J.F. pisze:

    >>> byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli ze
    >>> dobrze
    >>> sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe itd
    >>> to spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia - dobrze
    >>> gada ?:)
    >
    >> Zależy gdzie przyłożyli przyrząd do pomiaru. Do sprawdzenia działania
    >> alternatora, przyrząd przykłada się do końcówki (wyjścia) z
    >> alternatora i do jego masy. Pomiar napięcia na akumulatorze często
    >> jest błędny.
    >
    > Bywa.
    > Ale to akumulator jest czuly na napiecie, alternator mniej :-)

    Co ty pierdolisz? Napięcie znamionowe akumulatora to 12,6V po
    naładowaniu, bez obciążenia. On miał pomiar 13V przy OBCIĄŻENIU czyli
    coś tam jeszcze alternator dopychał.
    >
    > W sensie takim, ze samochodowi niewielka roznica 12 czy 15V, a dla
    > akumulatora juz wielka :-)

    Srelka. Jak ma słabą "masę" lub jakieś wtyczki/sryczki to pod
    obciążeniem tak będzie bo jest spadek napięcia na tych gównach.
    Wystarczy nawet zaoksydowana wewnętrznie klema i napięcie będzie inne na
    klemie i na bolcu akumulatora (pod obciążeniem).
    >
    > No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies gniazdo
    > jest ...

    No to se czeba zrobić końcówkę.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?


  • 13. Data: 2018-07-13 12:53:44
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b47be24$0$681$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-07-12 o 18:21, J.F. pisze:
    >>>> byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli
    >>>> ze dobrze
    >>>> sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe
    >>>> itd to spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia -
    >>>> dobrze gada ?:)

    Nawiasem mowiac - wymiana regulatora pewnie nie pomoze, bo to
    prawdopodobnie nie jego wina.

    >>> Zależy gdzie przyłożyli przyrząd do pomiaru. Do sprawdzenia
    >>> działania alternatora, przyrząd przykłada się do końcówki
    >>> (wyjścia) z alternatora i do jego masy. Pomiar napięcia na
    >>> akumulatorze często jest błędny.
    >> Bywa.
    >> Ale to akumulator jest czuly na napiecie, alternator mniej :-)

    >Co ty pierdolisz? Napięcie znamionowe akumulatora to 12,6V po
    >naładowaniu, bez obciążenia. On miał pomiar 13V przy OBCIĄŻENIU czyli
    >coś tam jeszcze alternator dopychał.

    12.6 to masz po naladowaniu, odlaczeniu i dluzszym czasie postoju.
    Swiezo odlaczony od prostownika bedzie mial ponad 13V przez pare
    minut.

    Wiec jesli po wlaczeniu dmuchawy napiecie spada do 13.0V ... to ja bym
    podejrzewal, ze juz troche pradu brakuje,
    i moze nawet z akumulatora plynie.

    Jakby tak dluzej jechal ... to ciagle nie jest zle, akumulator bedzie
    mial calkiem spory stopien naladowania i nie powinien odmowic pracy
    przy nastepnym rozruchu.
    Zreszta to chyba napiecie przy obrotach jalowych, podgazuje lekko -
    wzrosnie.


    >> W sensie takim, ze samochodowi niewielka roznica 12 czy 15V, a dla
    >> akumulatora juz wielka :-)

    >Srelka. Jak ma słabą "masę" lub jakieś wtyczki/sryczki to pod
    >obciążeniem tak będzie bo jest spadek napięcia na tych gównach.
    >Wystarczy nawet zaoksydowana wewnętrznie klema i napięcie będzie inne
    >na klemie i na bolcu akumulatora (pod obciążeniem).

    Ale przy 13V obciazenia praktycznie nie ma.

    Za to ... w starych samochodach regulator faktycznie sprawdza napiecie
    na wyjsciu alternatora.
    I to nie musi byc to samo, co w innych miejscach instalacji - tu sie
    zgadzamy

    Wiec ... o ile do oceny samego regulatora, to moze i dobrze siegnac do
    wyjscia alternatora, ale do oceny calosci - lepiej zmierzyc na
    akumulatorze.
    Co z tego, ze alternator daje 13.5V, jesli na akumulatorze jest 12.2 V
    ?

    Na szczescie tak sie rzadko dzieje, zazwyczaj okablowanie jest
    wlasciwe, i roznica tych napiec niewielka.

    W nowych samochodach to juz w ogole magia, bo tym rzadzi komputer :-)

    >> No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies
    >> gniazdo jest ...
    >No to se czeba zrobić końcówkę.

    Zeby to bylo takie proste ... tylko jeszcze po co, jesli na
    akumulatorze jest np 13.3V, czyli w granicach prawidlowosci.

    J.



  • 14. Data: 2018-07-13 12:58:37
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:2ef888e6-7413-47ff-af8d-06ee1e24b0a3@go
    oglegroups.com...
    >Ile mial lat stary akumultor?
    >I po co kupiles centre a nie najtanszy z hipermarketu z zarciem?

    A jesli centra byla najtansza ? :-)

    >W zime bedzie 9 lat jak eksploatuje akumulator gombao z tesco.
    >Robi to do czego zostal wyprodukowany. Od dziewieciu lat odpala
    >silnik.

    Tylko ze rok temu nie bylo juz gombao w Tesco.
    Dwa lata temu tez nie ... chyba, ze tak mowisz na inna marke.

    A w ogole to akumulatory w Tesco ostatnio wcale nie takie tanie ... i
    jeszcze nie wiadomo ile leżą na półce bez ładowania, bo pewnie nikt o
    nie nie dba.
    Skutek taki, ze nie kupuje juz w Tesco, bo gdzie indziej taniej i
    chyba lepiej.


    J.


  • 15. Data: 2018-07-13 17:02:56
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-13 o 12:53, J.F. pisze:
    [...]

    >
    > Nawiasem mowiac - wymiana regulatora pewnie nie pomoze, bo to
    > prawdopodobnie nie jego wina.

    Prawdopodobnie. Do tego jest potrzebny właśnie prawidłowy pomiar i
    postawienie prawidłowej diagnozy.

    >> Co ty pierdolisz? Napięcie znamionowe akumulatora to 12,6V po
    >> naładowaniu, bez obciążenia. On miał pomiar 13V przy OBCIĄŻENIU czyli
    >> coś tam jeszcze alternator dopychał.
    >
    > 12.6 to masz po naladowaniu, odlaczeniu i dluzszym czasie postoju.

    Tak i do tego się odnoszę.

    > Swiezo odlaczony od prostownika bedzie mial ponad 13V przez pare minut.

    Ty już używasz prostownika i mieszasz stany.
    W samochodzie, po dłuższej jeździe (w zależności od stanu akumulatora)
    ale raczej dłużej niż godzina (skoro wyładowany akumulator potrzebuje 10
    godzin ładowania prądem znamionowym do uzyskania pełni naładowania)
    Zakładamy godzinę, która uzupełnia nam stan do bólu, biorąc pod uwagę
    wyładowanie akumulatora z powodu mikroobciązeń po postoju
    (noc--10godzin) i rozładowywaniu akumulatora podczas rozruchu.

    Godzina pracy na sprawnym alternatorze z obrotami powyżej 2000 daje nam
    w pełni naładowany akumulator, uwzgędniając że nie był on rozładowany
    "do zera" ale jak w/w czyli w "tryb od ostatniego użycia"
    >
    > Wiec jesli po wlaczeniu dmuchawy napiecie spada do 13.0V ... to ja bym
    > podejrzewal, ze juz troche pradu brakuje,
    > i moze nawet z akumulatora plynie.

    Nie. Z akumulatora nie płynie bo moment rozruchu wpierdolił mu już
    trochę energii i nie ma on 13V a 12,5 bo nie jest w pełni naładowany
    >
    > Jakby tak dluzej jechal ... to ciagle nie jest zle, akumulator bedzie
    > mial calkiem spory stopien naladowania i nie powinien odmowic pracy przy
    > nastepnym rozruchu.

    No jakieś 70%. Teraz wystarczy że będzie miał cykle:

    16 godzin postoju "pod domem", odpalanie, jazda 20 min do pracy, 8 h
    postoju, odpalanie i jazda 20 min do domu. Po miesiącu już może nie odpalić.

    > Zreszta to chyba napiecie przy obrotach jalowych, podgazuje lekko -
    > wzrosnie.

    Niekoniecznie. Regulator już przy obrotach 1000/min powinien być
    wysterowany ale MOC alternatora jeszcze nie jest pełna, tzn...podje
    napięcie 14V ale nie ma tyle prądu, z powodu małych obrotów. Jeśli
    wyłączymy wszystkie odbiorniki (światła, radio itp) to nawet na wolnych
    obrotach powinniśmy uzyskać napięcie 13,8V na akumulatorze i to jest w
    miarę poprawny stan.

    >> Srelka. Jak ma słabą "masę" lub jakieś wtyczki/sryczki to pod
    >> obciążeniem tak będzie bo jest spadek napięcia na tych gównach.
    >> Wystarczy nawet zaoksydowana wewnętrznie klema i napięcie będzie inne
    >> na klemie i na bolcu akumulatora (pod obciążeniem).
    >
    > Ale przy 13V obciazenia praktycznie nie ma.

    A dmuchawa? Przecież napisał :>
    >
    > Za to ... w starych samochodach regulator faktycznie sprawdza napiecie
    > na wyjsciu alternatora.
    > I to nie musi byc to samo, co w innych miejscach instalacji - tu sie
    > zgadzamy
    >
    > Wiec ... o ile do oceny samego regulatora, to moze i dobrze siegnac do
    > wyjscia alternatora, ale do oceny calosci - lepiej zmierzyc na
    > akumulatorze.
    > Co z tego, ze alternator daje 13.5V, jesli na akumulatorze jest 12.2 V ?
    >
    > Na szczescie tak sie rzadko dzieje, zazwyczaj okablowanie jest wlasciwe,
    > i roznica tych napiec niewielka.

    Ale właśnie chodzi o poprawny pomiar i postawienie prawidłowej diagnozy!

    To jest kluczem do usunięcia nieprawidłowości a nie kurwa szczelanie:
    Amoże regulator? Amoże wtyczka? Amoże kabel? Amoże klema.

    Od poprawnego pomiaru się zaczyna cała zabawa.
    >
    > W nowych samochodach to juz w ogole magia, bo tym rzadzi komputer :-)

    No i często bardziej pierdoli cały interes niż w starszych
    rozwiązaniach. Jeśli sobie komputer (wtyczka) ma jakiś spadek i
    detektuje za niskie napięcie, to nakurwia do alternatora większy prąd
    wzbudzenia i nagle mamy 15V w instalacji, palą się żarówki i chuj wi co
    jeszcze a akumulator zamiast wytrzymać parę lat, zdycha po 2.
    >
    >>> No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies
    >>> gniazdo jest ...
    >> No to se czeba zrobić końcówkę.
    >
    > Zeby to bylo takie proste ... tylko jeszcze po co, jesli na akumulatorze
    > jest np 13.3V, czyli w granicach prawidlowosci.

    Nobo kurwa właśnie ta wtyczka/gniazdo może być zjebana...Szerloku :>

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?


  • 16. Data: 2018-07-13 18:16:28
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki jest nominalny dziesiecio godzinny prad ladowania akumulatora?


  • 17. Data: 2018-07-13 19:20:24
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-13 o 18:16, Zenek Kapelinder pisze:
    > Jaki jest nominalny dziesiecio godzinny prad ladowania akumulatora?
    >
    1/10 jego pojemności

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?


  • 18. Data: 2018-07-13 20:11:37
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jaka ma pojemnosc akumulator?


  • 19. Data: 2018-07-13 21:23:37
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-13 o 20:11, Zenek Kapelinder pisze:
    > A jaka ma pojemnosc akumulator?
    >
    To zależy jaki se kupisz :]

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?


  • 20. Data: 2018-07-13 21:34:52
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale jakas regula chyba jest z akumulatorami?

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: