  • 31. Data: 2018-07-17 00:07:00
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ten sam ekspert w wikipedii sie udzielal co dales linka do jego bzdur.

    Nono, producenci akumulatorów to też z tej samej stajni :>

    > Ale dobra. Kupilem akumulator rozruchowy 100Ah. Po pieciu latach zostawilem
    swiatelko w kabinie i sie rozladowal na tyle ze rozrusznikiem troche krecil ale nie
    zapalil. Dalem spokoj, zabralem do domu i chce naladowac. Jakim pradem mam go ladowac
    przez 10 godzin?

    To zależy jakie masz napięcie, zmierzone woltomierzem i jaki masz
    prostownik (ładowarkę).

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 32. Data: 2018-07-17 00:40:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    11V. Prostownik z regulacja pradu do 10A.

  • 33. Data: 2018-07-17 00:50:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > 11V. Prostownik z regulacja pradu do 10A.

    http://marcinmazurek.com.pl/kalkulator-czasu-ladowan
    ia-akumulatora :D

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 34. Data: 2018-07-17 10:24:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-14 o 10:43, J.F. pisze:
    [...]
    > wtyczka zjebana, a na aku dobre napiecie ? Dziwne :-)

    Omatko. Jesli jest "słaby" styk na drodze od alternatora do akumulatora,
    to bez obciążenia (wiekszego) napięcie po jakimś czasie wrośnie do 13,8V
    bo akumulator im dłużej jest ładowany stałym napięciem to coraz mniej
    żre i coraz mniej obciąża układ a napięcie obwodu wzrasta, zakładając
    jak wspomniałem zły styk (opór) na połączeniach. Jesli teraz nagle
    obciążysz obwód, to kable do zasilania samochodu mają swój styk
    (połączenie) najczęściej na klemie akumulatora a nie na alternatorze.
    Jesli jest zły styk WŁAŚNIE na kablach łączących alternator z
    akumulatorem to alternator sobie będzie nakurwiał swoje 13,8V zły styk
    (grzejąc się) będzie zwykłym opornikiem i zaraz za stykiem mamy 13V pod
    obciążeniem i cała sprawa jasna. Im więcej odbiorników i obciążenia, tym
    bardziej napięcie obwodu spada a efektem jest niedoładowany akumulator.
    Dlatego pisałem o dobrym wpięciu woltomierza w obwód, czyli na samym
    alternatorze.

    > Wtyczke to moze jeszcze na szrocie dostaniesz, ale gniazdo, zeby sobie
    > przejsciowke zrobic, to juz tylko razem z alternatorem kupic mozna :-)

    Przejściówkę to sobie możesz nawet zrobić, wtykając cienki przewód w
    samą wtyczkę. To punkt napięciowy a nie prądowy do pomiaru.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 35. Data: 2018-07-17 12:20:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Dobrze podsumowal artykul eksperta jeden z komentujacych
    > Leszek Murzyński
    > Przykład przeładowania (śmiertelnego!) accu 60Ah:
    > - 15A x 20h = 300Ah
    > - 1,5A x 4h = 6Ah
    > razem aż 306Ah władowane do biednego denata 60Ah...

    Hehehe, fajny debil, który umi czytać ze zrozumieniem, tak jak ty a zna
    się na ładowaniu STAŁONAPIĘCIOWYM jak wilk kurwa na gwiazdach :D:D:D

    > Ela Wierzbicka
    > Chyba ten artykuł pisał ekspert ale od saletry z cukrem :

    Ta pani też powinna wypierdalac do kuchni i gotowac kurwa dżem z cukrem :)

    Otóż, drogi debilu, metoda ładowania polegająca na STAŁONAPIĘCIOWYM
    ładowaniu akumulatorów ŻELOWYCH (bo tam jest mowa o takich), polega na
    tym, że na samym początku ładowania, osiagamy wartość prądu NIE WIĘKSZĄ
    niż 0,25% pojemnosci ładowania (tutaj stosujemy ogranicznik prądowy)...a
    pozostała część czasu ładowania rozkłada się w dość długim czasie (ok 20
    godzin) wynika to ze SPADKU prądu ładowania przy stałym napięciu, który
    pod koniec osiaga wartość 0,025 pojemności akumulatora(prąd). Gdyby
    napięcie ładowania było regulowane (automatycznie)i podwyższane w miarę
    upływu czasu to czas by się skrócił, gdyz wartośc prądu byłaby stała i
    ograniczona a to doprowadzi do uszkodzenia akumulatora (gazowanie i
    rozszczelnienie) co wspomniany debil, Leszek Murzyński sobie
    wykoncypował biorąc rozumowanie z dupy :]

    Tutaj debilu masz wykres czasu i prądu ładowania przy stałym napięciu
    lub stałym prądzie:

    https://ep.com.pl/cache/images/norm/0/3/8/c3JjPS9pbW
    FnZXMvbm9ybS8wLzMvOC8xMzAzOGFrdW11bGF0b3J5XzEzLmpwZy
    Z3PTkwMCZoPTU2Ng==_src400205a970fd9410c1324ea3cf1abd
    f5.jpg

    i se poczytaj:
    https://ep.com.pl/artykuly/10248-Akumulatory_kwasowo
    olowiowe.html

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 36. Data: 2018-07-17 16:03:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A mozesz napisac skoro udajesz ze jestes ekspertem jaka pojemnosc mam wpisac w
    okienko? Piecio letni akumulator 100Ah. Zjebala mi sie szklana kula i nie wiem jaka
    ma pojemnosc a moze miec pomiedzy 100Ah a 5Ah. Jak wpisalem w okienko 100 to
    kalkulator pokazal ze mam wdusic w niego 200Ah. Wychodzi ze ten kalkulator mozesz
    swojej starej w pizde wsadzic zeby mniejsze echo bylo jak wrzeszczy bez majtek.

  • 37. Data: 2018-07-17 16:55:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > A mozesz napisac skoro udajesz ze jestes ekspertem jaka pojemnosc mam wpisac w
    okienko? Piecio letni akumulator 100Ah. Zjebala mi sie szklana kula i nie wiem jaka
    ma pojemnosc a moze miec pomiedzy 100Ah a 5Ah.

    To nachuj pierdoliłeś wcześniej o rozładowaniu i pomiarze? Se kurwa
    zmierz. Taki kurwa fachowiec i nie wie, że aby naładować akumulator, w
    celu pomiaru jego (chuj wie jakiej pojemności) nalezy go ładować małym
    prądem i podłączyć woltomierz i kurwa pilnować żeby napięcie nie wzrosło
    powyżej 13,8V a prąd dobrać (na oko) czyli w przypadku zjebanego
    akumulatora 100AH to coś koło 10A (stałe napięcie) i paczeć na
    amperomierz jak spada prąd ładowania a napięcie rośnie do spadku pradu
    ładowania w okolicach 0,01% jego pojemnosci czyli ok 1A. Jak akumulator
    DEBILU będzie miał zjebaną pojemność (a nie jakieś zwarcia/złom) to ci
    szybko ten prąd spadnie a napięcie wzrośnie. Po naładowaniu se podłącz
    żarówkę 2 x 55W i se zmierz czas ich świecenia. Możesz kurwiu kamerę
    sobie ustawić jak ci sie nie chce siedzieć :D
    Inna sprawa że są odpowiednie przyrządy:
    https://sprzedajemy.pl/temat/miernik+pojemno%C5%9Bci
    +akumulatora

    A jak cie nie stać, to bierzesz aku do torebki swojej starej i
    wypierdalasz do najbliższego punktu, który sprzedaje aku i ma taki
    tester a za free ci zmierzą.

    Sprawny akumulator naładujesz stałym KURWA PRĄDEM 10% jego pojemności
    ale ładowarka w tym przypadku MUSI mieć stabilizację prądu a nie
    napięcia( czyli nie byle prostownik z gałką), żeby kurwa prąd nie malał
    podczas ładowania i wspomniane 10godzin wystarczy do jego naładowania.
    czy to będzie 99% czy kurwa 95% czy 100% zalezy od tego czy był głęboko
    rozładowany (do czego nie nalezy dopuszczać) czy cokolwiek, podobnie jak
    do zbyt dużego wzrostu temperatury, 100% naładowania czy 95% to chuj nie
    różnica. I tak jak go podłączysz do sprawnego samochodu to ci popierdoli
    w moment tą różnicę. Natomiast jak go przeładujesz...to HOHO...będzie
    grubo po bandzie :]

    > Jak wpisalem w okienko 100 to kalkulator pokazal ze mam wdusic w niego 200Ah.
    Wychodzi ze ten kalkulator mozesz swojej starej w pizde wsadzic zeby mniejsze echo
    bylo jak wrzeszczy bez majtek.

    Pierdolisz debilu farmazony :]

    Jaki masz prostownik? Ze stabilizacją napięcia czy stabilizacją prądu?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 38. Data: 2018-07-17 19:23:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sam se mlocie wymyslasz takie scenariusze czy glos w glowie je podpowiada. Ni chuja
    sie nie znasz na ladowaniu akumulatorow rozruchowych a rzniesz fachowca chociacz
    glupem smierdzisz. Akumulator rozruchowy laduje sie ze zrodla napieciowego. Prad ani
    pojemnosc akumulatora nie maja najmniejszego znaczenia w przypadku ladowania
    akumulatora rozruchowego. Czas ladowania zalezy tylko i wylacznie od wydajnosci
    pradowej zrodla napieciowego. Amen.

  • 39. Data: 2018-07-17 20:03:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    rozruchowego. Czas ladowania zalezy tylko i wylacznie od wydajnosci pradowej zrodla

    To se podłącz ten akumulator pod prostownik o wydajnosci 100A napięciu
    18V i wyjedź na wakacje, skoro czas jest nieważny :]

    Po powrocie weź rozbieg i jebnij czaszką o kant prostownika :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 40. Data: 2018-07-17 20:32:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ma byc tluku zrodlo napieciowe do ladowania akumulatora rozruchowego. W kazdym
    samochodzie chuju osrany jest takie i bez problemu da powyzej 50A. I jakos
    akumulatortowi to nie szkodzi chuju na kaczych lapach.