  • 1. Data: 2015-03-25 10:55:13
    Temat: Jakie wiarygodne testy opon
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Przyszła pora na nowe opony letnie. Zależy mi na dobrym prowadzeniu i na
    dobrej przyczepności na mokrym. Miałem ostatnio Yokohama i Uniroyal
    Rainexpert i nie byłem zadowolony.
    Z tego, co czytam, to ADAC podaje stronniczo wyniki testów.
    Znacie jakieś testy w miarę wiarygodne? Nie chcę testować kolejnych opon
    na własnej skórze. Rozmiar 195/65/15,
    Jacek

  • 2. Data: 2015-03-25 11:47:05
    Temat: Re: Jakie wiarygodne testy opon
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu środa, 25 marca 2015 10:55:14 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    wiarygodnych testów nie znam, sam używam Vredestein Ultrac Sessanta i chyba zakupię
    kolejny komplet - w deszczu idą jak po szynach. Jedyny mankament opon, to chwytanie
    drobnych kamyków, które lubią utkwić w bieżniku. Po jakimś czasie bieżnik jest niższy
    i przypadłość mija :)
    Tyle, że mój rozmiar jest sporo szerszy, więc opony w Twoim rozmiarze mogą mieć inne
    właściwości...

  • 3. Data: 2015-03-25 13:40:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > Przyszła pora na nowe opony letnie. Zależy mi na dobrym prowadzeniu i
    > na dobrej przyczepności na mokrym. Miałem ostatnio Yokohama i Uniroyal

    Jeśli yokohamy się nie sprawdziły, to nie wiem, co się sprawdzi. Mam
    właśnie teraz i są to zdecydowanie najlepiej trzymające na deszczu (ale
    i na suchym) opony. Wcześniej miałem dunlopy, jeszcze wcześniej pirelli,
    micheliny, goodyeary, a tych jeszcze wcześniejszych już nie pamiętam
    (pomijam zimówki). Na deszczu micheliny były porównywalne, ale na suchym
    ciut gorsze. Nie zrobiłem na nich jeszcze wiele i wciąż są w miarę
    świeże (ok.5- 6 tys.), ale wystarczająco, żeby porównać. Mój ranking na
    mokrym wygląda nastepująco: yokohama~michelin>dunlop>pirelli>goodyear.
    Nigdy nie miałem continentala ani uniroyala, więc sie nie wypowiem.

    Oczywiście, może mają tu znaczenie różnice pomiędzy poszczególnymi
    modelami i rozmiarami, ale dla mnie yokohamy naprawdę są świetne.
    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2015-03-25 14:03:45
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 25.03.2015 10:55, Jacek wrote:
> [...]
    > Znacie jakieś testy w miarę wiarygodne? Nie chcę testować kolejnych
    > opon na własnej skórze. Rozmiar 195/65/15,

    W tym rozmiarze mam Nokiany, Jestem z nich zadowolony. Wczesniej byly
    Hankooki i Rainexperty, tez byly dla mnie ok.
    Continental rowniez dobrze sie spisywal, ale szybko sie zuzyl.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2015-03-25 14:35:04
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-03-25 o 10:55, Jacek pisze:
    > Miałem ostatnio Yokohama i Uniroyal Rainexpert i nie byłem zadowolony.

    a co Ci konkretnie nie pasowało?

    > Z tego, co czytam, to ADAC podaje stronniczo wyniki testów.

    nawet najlepszy test jest w jakiś sposób stronniczy ;-)
    w końcu na każdą sprawę są tylko dwa poglądy: mój i mylny ;-) :-)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 6. Data: 2015-03-25 18:58:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-25 o 14:35, Tadeusz pisze:

    > a co Ci konkretnie nie pasowało?
    Yokohama A-Drive bardzo szybko się zużyły mimo prawidłowej geometrii i
    normalnego stylu jazdy, a i przyczepność na mokrym też nie powalała.
    Natomiast Uniroyal Rainexpert są jakieś miękkie w prowadzeniu, auto
    zwłaszcza przy większych prędkościach zachowuje się, jak przeładowana
    łódka na wodzie - reaguje z opóźnieniem i jakby chciało zarzucać tyłem,
    a najgorzej, jak są koleiny.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-03-25 20:24:39
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > zwłaszcza przy większych prędkościach zachowuje się, jak przeładowana
    > łódka na wodzie - reaguje z opóźnieniem i jakby chciało zarzucać

    Wybierz coś z wyższej półki - i jak sądzę, niezależnie od firmy będzie
    lepiej niż na najtańszych ale drogich firm. Każda produkuje takie
    budżetowe i te z reguły nie spełniają oczekiwań, ale już średnia półka
    średnio znanej firmy będzie lepsza, niż niska półka firmy lepiej znanej
    (znana - w znaczeniu rozpoznawalna na rynku).

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2015-03-25 21:44:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-25 o 20:24, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > budżetowe i te z reguły nie spełniają oczekiwań, ale już średnia półka
    > średnio znanej firmy będzie lepsza, niż niska półka firmy lepiej znanej
    Rzuć jakimś przykładem
    Jacek

  • 9. Data: 2015-03-26 09:10:06
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-03-25 o 18:58, Jacek pisze:

> [...]
    > zwłaszcza przy większych prędkościach zachowuje się, jak przeładowana
    > łódka na wodzie - reaguje z opóźnieniem i jakby chciało zarzucać

    A-Drive miałem w Toyocie Avensis II i z tą przyczepnością miałem podobne
    odczucia
    Uniroyale też kiedyś dawno jakieś miałem i faktycznie mają bardzo
    miękkie boki choć na mokrym były genialne.

    Moja propozycja: weź Continentale PremiumContact, ostatecznie jakieś
    Firestone :-)

  • 10. Data: 2015-03-26 09:35:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-26 o 09:10, Tadeusz pisze:
> [...]
    > miękkie boki choć na mokrym były genialne.
    >
    > Moja propozycja: weź Continentale PremiumContact, ostatecznie jakieś
    Firestony ujeżdża żona, IMO niezłe. Conti mam obecnie zimówki i szału
    nie ma. A na przykład Nokian Line?
    Sporo dobrych opinii, a są teraz w cenie poniżej 300.
    Jacek