  • 1. Data: 2017-10-09 08:57:58
    Temat: Jakość wykonania przelotek MOLEX - SATA
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu dysk zaobserwowałem dziwny objaw - raz na miesiąc lub
    dwa komputer zaczął się wykrzaczać. Windows 7 wyświetlał niebieski
    ekran, a potem się zrestartował. Sprawdziłem system pod kątem malware'u,
    ale nie mogąc znaleźć źródła problemu ani odtworzyć warunków, w których
    się pojawia, zignorowałem go.

    Jednak kilka dni temu zjawisko przybrało na sile. Zdecydowałem się w
    końcu zastąpić Windowsa Linuksem (ostatni komputer z systemem
    Microsoftu, jaki jeszcze u mnie pozostał), jednak problem powrócił.
    Wtedy właśnie, dzięki jasnym informacjom wyświetlonym przez Linuksa,
    udało mi się wyśledzić źródło problemu - dysk SSD zniknął. Tylko na
    chwilę, bo po restarcie był już wykrywany.

    Podstawowe testy smartctl nie pokazują żadnych błędów.

    Kolejnym pomysłem była wymiana tasiemki SATA, ale to tez nie pomogło -
    problem powrócił.

    Dopiero po raz kolejny przełączając dysk zauważyłem, że wtyczka
    zasilania jest zauważalnie ciepła. Może nie bardzo, ale da się to wyczuć
    biorąc ją w palce. A tak być przecież nie powinno.

    Ktoś natknął się już na podobny problem? Może istnieją jakieś warte
    polecenie przelotki, wykonane na tyle dobrze, żeby problem nie wystąpił
    w przyszłości?